Slovensko 2005 2.část

Slovensko 2005

(na kole)

pokračování článku....

7.den Neděle 31.7.2005

Vstanu v 5.12 - no jako vždycky, posnídám a kuknu ven - ani nekáplo. Igelit suchý jak pepř. Super. Sbalím věci, převleču se a v 6.30h jsme na cestě a vyrážím po 65-ce směr Nitra. Fuká ale protivítr - no to bude fučet aj keď pojedu z Nitry nahoru. Štve mě to, ale aj tak musím jet. celou cestu od Popradu jedu proti větru - (ten byl JZ) a teď, když ho potřebuju, začne fukat od SZ! Tož jak naschvál. Po 20km přijíždím do Nitry. Jedu směr Ba/TT. Napravo se tyčí Zobor. Cesty jsou skoro prázdně - jen vyjeté koleje ostaly...je totiž neděle. Fučí ale dost silně. U výjezdu z Nitry na rozcestí 51/64 si na pumpě dávám kafe a pak po 64-ce pokračuju směr Topolčany.V místní části Dražovice je ještě otevřený obchod, a tak nakupím na večer a doplním pití. V Čakajovcích se stáčí cesta na sever a fuká trochu zboku a aji spíš zezadu. Super - to jsem si oddychl, naštěstí. Přes Výčapy-Opatovce dojedu do okresu Topolčany a pak přes na sebe nalepené dědinôčky do Ludanic. No a pak už jen Chrabrany a jsem v Topolčanoch. Jedu nejdříve po obchvatě, ale pak se stejně vracím do města - to bych jel na PE po nějaké kodrcce. Na konci TO fotím pivovar Topvar...... Aji chuť by byla....Za městem si ve stánku kupuju pití a kdyžř ho cpu do držáku na láhev - zistím, že už zase puknul - hovno to vydrží....ten dural :-( Ale ještě to drží a tak mám flašu jen tak v tym postavenou.....(a dojel jsme s tim až do Opavy). Pak následujou dědinky jako Krušovce, Chlebany, Rajčany a Chynorany. Pak přejedu přes Žabokreky nad Nitrou a za chvilku jsme v Partizánskem. To už je Trenčianský kraj - a blížím se k Strážovským vrchům. Tak to jsem za chvilku doma. Z PE je to rovinka proti proudu řeky Nitra. V Zemianských Kostoľanoch stihnu tak tak obchod (11.58h) a vemu pití a jedu dál. Pauzu dám později, no ne? Přes Nováky jedu na cestu č.50 a E572. Jedu vlevo přes kopeček do údolí řeky Nitrica. Po 4km jsem za kopcem a odbočuji na 574-ku směr Iľava (52km). Jedu ale jen kustik a na kraji pole si dám polední pauzu. Pojím Tatranskú salamu a napojím se Sučianským Fatranom a som spokojetný :-) Když pak jedu dál, vím že to bude už jen nahoru... Ale nejdřív to je rovinka - zatím teda. Dojedu přes Diviackú Novú Ves a Diviaky nad Nitricou do Nitrianského Rudna. Pak to jsou v dědinách samé kopečky nahoru a dolů - tož to mi dost vadí - není to zbytečné? Hlavně v obci Liešťany u nejakého rekreačného jazérka...Pak už jsem ale v lese u potoka. V něm se ovlažím a namočím rukávky a butky a jedu dál. Jede se už fajn - mírně nahoru......dá sa. Když dojeud na rozcestí na Zliechov, dávám se vlevo - do Valaskej Belej. Dost roztahaná dědina...no za ní už to ide pěkně navrch, no ale není to tak jak znám z Rudohoří.....to zase néé. Tak se za chvilku usilovného šlapání dostanu na sedlo Homôlka a sjíždím dolů kolem Horné Poruby do Iľavy. Cestou se mi stane taká vec (se musim smit, bo nechapu...): Chci vyfotit obec Horná Poruba s horami v pozadí - no tak šahnu po brzdách - v tej rychlosti to pěkně zpomalí a le.... Vtym mi vyletí fľaša z držáku - toho šikmého a letí zduchem.....já kolem profičím dál a enem se otočím a vidím: ta suka sebum švihne o zem a aj to střikne (ale však to bylo zavřené..!?) a letí dál a do křípopy a vtym enem taky gejzír coly......No fixalimentes.....Celá 2-litrovka v prdeli. Du k temu a fakt......Enem kvapka ostala. Kopnu to préč a jedu nasratě dál.....Tož ona dopadla přímo na víčko - to puklo a keď to letělo pak po odraze zduchem - zaštěrkalo se to a po dopadu do křípopy to vytrysklo......No to se může stat enem mi......Aj se tomu pak smiju - bo to sem eště nezažil....Když se blížím k Iľave, je v lese už aj mokro.....Asi tu valilo, protože už když jsme jel přes Valaskou Belou, honilo se nademnou černo - no naštěstí to odišlo jinam. Jedu do Ilavy k cestě č.61 - a už vidím v dálce na horách - jak se tu tlačí černo jak cyp....No že by zase bouřka - jako tehdy v Trenčíně? To byly krupy jak granule pro psy......a zaplavilo mě to v jednom vchodě.....Přejedu Váh a rychle jedu do obce Pruské. Chcu si kupit nějaké to pití, když mi jedna flaška ulétla..... Ale nic tu nění. Jedu tedy vpravo - směr Púchov. A doufám, že mě to nestihne někde v polích......V obci Horovce vidím otevřený obchodík - no štěstí mi přeje. Kupím zásobu nápoje a nějaké hósky a jedu dál. Už je to černo nademnou. Tak se dívám po okolí, kde bych to případně zapíchl - je už dost hodin a když by to spustilo - asi do večera nepřestane. Tak bych radši měl zůstat někde v lese - ať mě vietor neodfúkne. Ale nikde nic. Nalevo sice les je - ale svah až to bolí... Přes Lednické Rovné jedu dále...ale ještě neprší. Naštěstí. A pak už vidím vzadu Púchov - tak to jedu do něj - tam se třeba schovám. Ale super - černo se rozpouští a trhá.....Tož to je dobré....A i slunko svití....Přes Púchov pokračuju stále po 507-ce podél vodního díla „Nosice". Přes Nimnicu se dostanu do obce Udiča. Nezastavuju se - i když bych si to tu rád více projel - ale není čas. Tak pokračuju směr Považská Bystrica. Asi 2km před ní končí kopce, které byly celou tu dobu podél cesty nalevo. Tak jedu po cestičce mimo cestu - někde si tu rozhodím stan a bude. Už se totiž zase žene černo a teď už štěstí mít nemusím.....Jsou tu sice pokřivy ale na jednom místě by se to i dalo....No když sundám helmu - vidím jak tu ide dajaký turista....No co ten tu robí? Hmmm tak ty cestičky, co tu jsou, jsou asi frekventované - tož tak tu asi nezůstanu. Jedu dál - a vidím, že opodál si to špacírují turisti z PB....To je tady taková městská vyletní oblast asi.....Hmmm tak jedu do Považské Bystrice a rychlo rychlo se snažím jet směr Žilina - prostě ven z města, abych něco našel....Aut tu jezdí po cestě č.61 do aleluja.....Dálnice tu totiž není a tak to všichni hulí po této silnici...V jednom místě jdu vpravo - po cestičce - za stromy....ale tu jsou jen kopřivy a bordel - jsem snad doufal, že tu bude pěkný plácek s travičkou......hmmm tak nic. Vracím se a o kousek dál - to samé.....Celý doščipaný od komárů, kteří se vždycky vyvalili z trávy, jak jsem se dral i s kolem přes kopřivy, jedu dál po cestě. Teď je napravo pole - v kopci. Přijedu do obce Považská Teplá a tu jedu Doprava a hned nahoru po polní cestě - a jdu nahoru. Přijdu doprostřed pole a kukám a uvažuju kam teď. Áááá tam vzadu jsou takové stromy a nějaké malé políčko u toho.Tak jdu tam. A je to super místo - Za malým políčkem obílí, je pod stromy, které jsou nad takovou roklí, udělané malé dřevěné posezení a vedle je i ohniště. No a tak to tu na rovném místě rozbalím. Stan postavím mezi ohniště a lavičky. Hmmm - čumím na tachometr- přesně 200 km i s tou cestou po louce sem. Vybalím věci a hned si jdu udělat jídlo - aby jsem mohl v případě deště zalézt do stanu a nevystrčit z něho ani nos. Jdu se i podívat po schodíkoch dolů k potôčku - je tu taková přehrada a mlynčeky. Pěkné..... Černo, které tu přineslo i vítr deštík nedoneslo a tak můžu být venku. Vzadu vidím,jak se někdo štrachá po luce nahoru - tam dozadu k nějaké chatě. A za chvilku se tam šupí i traktorek, který veze bečku (pivo) - no tak to tam bude večer pěkný bordel......Já si prohlížím mapu a hodnotím celou cestu po SK, protože zítra už jen přes hřeben a za chvilu jsem doma. Pak co napíšu dnešní detaily zakryju stan igelitem a zatížím kameny - co kdyby přišel vítr a dešť? Když se šeří, jsem už ve stanu a poslouchám ZETko - po dlouhé době ho chytám.....Když už je tma - ještě na chvilku vyjdu ven abych se podíval na noční údolí Váhu a pak už lezu zpátky a někdy kolem 23 hod se oddávám věčným lovištím...

Data: TRP: 200,14km, AVS: 31,37 km/h, STP: 9:21:56h, MAX: 53,4 km/h, DST: 58791km

Popis dnešní trasy: Beladice - Nitra - Topoľčany - Partizánske - Nováky - Nitrianské Rudno - Valaská Belá - Iľava - Púchov - Považská Bystrica - Považská Teplá

8.den Pondělí 1.8.2005

No už je srpen. Vstávám v 5.10h. Venku sednu na lavičku a pojím. Pak si začnu balit věci a najednou vidím,jak tu ide nahoru takový děda - s kosou. Třeba mě jde ukosnout....:-) Zdravím ho a pokecám s nim. On mi aji uhorky ponukne....No ďakujem mu, ale já už raňajkoval a v kole místo nemám. Pak mi přeje šťastnou cestu a uide kajsik nahoru kosit.....Už ho pak nevidím. Sbalím se, převleču se a sjedu k cestě a po přeplněné cestě (je přece pondělí) jedu dál přes Plevník-Drienové do okresu Bytča. A už jen kolem Maršové a Hrabové a jsem na cestě č.18. Odbočuju do Bytči a jedu přes Váh směr české hranice....Moc se mi teda nechce.....Stoupám přes Kolárovice k Beskydám. Za obcí to jde už pěkně navrch - nekonečné otáčky a serpentiny mi dávájí zabrat, ale šlapu dál - poslední kopeček vlastně - když neberu ty malé pak... Když jsem v sedle, sjedu do Makova a pak už je to kustik na hranice. No a pak už si užívám klesání přes všecky Bečvy až do Rožnova pod R. a Val. Meziříčí. Cestou nakupím a pojím. Před Valmezem jedu vpravo a přes místní část Krhová jedu zkratkou na cestu č.57. Zase mě štvou šlapadla - cvaká mi v tom - až mi to škubá mozek....Tak zastavím a narvu tam ty staré - co kdyby. A je na chvilu klid. Jedu do Nového Jičína a pak dál přes Kunín na Fulnek. Cestou ale šlapatka zase vracím na ty nové - protože mají větší plochu na nohu a ty staré jsou malé - a odvyknul jsem..... Tak pro pohodlí si je tam dám. A když pak jedu z Fulneka přes obec Vrchy - nahoře na sedle mi to cvakat přestane - no a je klid. Těch posledních 20km si užívám - pěkně sjezd do Hradce nad Moravicí a po rovince do Opavy...Doma jsem v 14.00. Tak a je to za mnou......cesta odjeta....Ale bylo super a už se těším na další cestování:-) Jo a pohled (ten z Košíc) mi došel do schránky až v 15.00 - takže jsem ho o hodinu předehnal...to bylo štěstí.

Data: TRP: 146,08km, AVS: 23,28 km/h, STP: 6:16:27h, MAX:50,8 km/h, DST: 58937km

Popis dnešní trasy: Považská Teplá - Bytča - Makov - Rožnov p.R. - Valmez - Nový Jičín - Opava

Data celkem za všech 8 dní:

TRP: 1507,62 km

AVS: 21,60 km/h

STP: 69:47:35 hod (čistý čas jízdy)

MAX: 63,5 km/h

Poslední aktualizace: 4.10.2009
Slovensko 2005 2.část na mapě
Autor: Rostik

Příspěvky z okolí Slovensko 2005 2.část

Už jen v horních Uhrách, čili Slovensko pt.3
2.8.2018 Ač se tedy „ihrisko“ nacházelo na území Dolných Krškan, …
Hrad se nachází na křemenovém vrchu Skalka v lesích pohoří Trib…
Tato Botanická zahrada se nachází přímo ve městě Nitra na adrese Tr. Andrej…
Na Štefánikově třídě v Nitře se nachází zvětšená kopie meče knížete Pribiny. Pravý meč byl nalezen v jeho hrobě. Kníže Pribina vládl Nitranskému knížectví v 9. století. Byl poražen velkomoravským knížetem Mojmírem I. a m…
Aj toho roku sa konal v Nitre tradičný Autosalón Autoshow Nitra 2019 v priestoroch národného výstaviska Agrokopmlex v Nitre. Pre mil…
Po ranní koupeli v mokré trávě jsme se vydali do historického centra krajs…
Nitrianský hrad je výsledkem stavitelské činnosti za téměř deset století.…
Pátek 21. 7. 2023 - odpoledne Po obědě v Dolní Středě jedeme do…
Želežničná stanica v meste Nitra sa stala 5. júla 2018 miestom, kde v…
Slovenské poľnohospodárske múzeum Vás prekvapí obsahom i rozsahom. Dnes sa…
Odveziete sa v ňou pri návšteve Poľnohospodárskeho múzea a skanzenu v…
Súčasťou expozície múzea v Nitre je 33 objektov dokumentujúcich…
Obec Dražovce, od roku 1975 ako súčasť mesta Nitra sa poprvykrát spomína v Zoborskej listine z roku 1113. Územie dnešných Dražoviec …
Kostolík svätého Michala Archanjela v Dražovciach Táto prekrásna pamiatka sa nachádza len pár kilometrov od Nitry severozápadným smerom , na výbežku pohoria Tríbeč. Postavená …
Nádherným miestom neďaleko mesta Nitra, vlastne v jeho časti Dražovce je…
Tento hrad leží přímo na vrcholku Hory Dúň, na jižním svahu pohoří Tríbeč,…
Močenok je slovenská obec v okrese Šaľa. Současný počet obyvatel je 4500. Historici předpokládají, že staroslověn…
Thermalpark Nitrava  nájdete v príjemnom prostredí obce…
Oponice sú neveľkou obcou medzi Nitrou a Topolčanami, ale majú veľmi…
Obec Oponice leží medzi riekou Nitrou a Tribečským pohorím, prvá písomná…
Obec Pata leží asi 6 km východně od Seredi a 5,5 km jižně od Zemianských Sadů. První písemná zmínka o ní pochází z…
Sobota 22.7. 2023 Večer jsem nemohla usnout, i když velké horko nebylo. Asi se vyrovnával tlak, jinak si to nedovedu vysvětlit. Usnula jsem snad a…
Obec Ludanice leží v oblasti Ponitrie, približne 8 kilometrov od svojho okresného mesta Topolčany. Dominantou, najstaršou a najvýzna…
Hajná Nová Ves je obcou s približne 330 obyvateľmi v Nitrianskom kraji a…
Termální koupaliště Podhájska
Soutěž 2 body
Termální Koupaliště Podhájska je vyhledávaný areál, …
Známe a obľúbené termálne kúpalisko Podhájska sa nachádza u obce …
Nejvýznamnější lázeňské město na Slovensku (pohybové a nervové poruchy).…
Jeho zříceniny leží na západním úpatí Považského Inovce v kopcích obce…
Horská osada Kulháň sa nachádza asi 2 kilometre od obce Zlatníky, ku…