daga.ti

Počet přečtení příspěvků: 913 390

Příspěvky uživatele daga.ti

Počet příspěvků: 39

Indie - to se musí vidět na vlastní oči
V mládí jsem četla několik knih o Indii, např. Když nastaly deště, proto bylo mým snem ji navštívit a vidět ten svět rádžů a paláců. Sice se od té doby Indie jako celý svět změnila, ale nic to neubírá na její přita…
K mé letošní dovolené na krásném zeleném ostrově Roatan s tropickou vegetací a bílými plážemi mě přivedl můj bývalý šéf. Četl v Právu článek o české vesnici na tomto ostrově. Shodou okolností, kdy píši tyto řádky,…
Čína - seznámení se s touto zemí, znamená opravdu šokující, ale nádherné zážitky. Ať už se podíváte do velkých měst s mrakodrapy, ale i úzkými uličkami, nebo si prohlédnete velkolepé císařské památky, chrámy či úc…
Turecko, to není jen Istanbul a lenošení na jižních plážích. Je to země s bohatou a tisíciletou historií, kde se vystřídalo mnoho národů a kultur. Turecko leží z malé části v Evropě, ale největší část se rozkládá …
O ostrově Mauricius se říká, že je to Ráj na zemi. Již dávno jsme si s kamarádkou řekly, že se tam vypravíme a přesvědčíme se na vlastní oči. Asi v únoru jsme si přes internet daly dotaz do jednoho hotelu, zda by bylo mo…
Vždy jsem snila o tom, že se jednou podívám do divoké Afriky. To když jsem v mládí četla o Emilu Holubovi nebo Hanzelkovi a Zikmundovi. Ale s přibývajícím věkem si člověk říká, co když mě tam třeba…
Byla jednou jedna holčička již školou povinná a ta dostala na vánoce pod stromeček hru Z Casablanky do Kapského města. Byla to hra, která kopírovala výpravu našich cestovatelů Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda z roku 1947 na území Afriky. Cestou se plnily různé úkoly (2x…
Probouzíme se do posledního dne v USA. Od motelu vyjíždíme v 7 hod. a jedeme na celodenní návštěvu největšího filmového zábavního parku světa, do Studia Universal Holywood. Při čtení itineráře jsem moc nadšená neby…
Naše cesta po NP a městech západu se neúprosně chýlí ke konci. Dnes je předposlední den našeho pobytu a pomalu se přesouváme k LA, cesta bude dlouhá 512 km a jedná se o den přesouvací, ale i poznávací. Z …
Las Vegas je neobyčejné město, ale kdyby se nestavěla blízká Hooverova přehrada, asi by tato původní vesnice nedosáhla své proslulosti. Ovšem ve dne tvrdě pracující muži se také chtěli ba…
Návštěvu a prohlídku Las Vegas jsem rozdělila do třech částí. První jsem věnovala hlavní ulici Las Vegas Boulebard - večerní Strip, kde je hlavní promenáda. Druhou část věnuji prohlídce města ve dne a třetí část n…
Od Grand Canyonu si zajíždíme ještě na legendární Route 66, a to do Hackbery. Tato silnice spojovala východ ze západem USA a vedla z Chicaga a Los Angeles. Vedla přes osm států z Illinois přes Missouri, Kansas, Ok…
Cílem naší dnešní 664 km dlouhé cesty je hlavně Grand Canyon NP ve státě Arizona. Od motelu vyjíždíme v 6.40 hod. a první zastávku máme v městečku Cameron, kde je restaurace a hlavně umělecká galerie Indiánů. Vlas…
Dnes bude opět krásný den, celý v přírodě. A co bude k vidění? Opět mnoho krásného a zajímavého. V autě se moc nenasedíme, najedeme za celý den jen 80 km a budeme se pohybovat v okolí městečka Page, kde nocujeme. …
Je 27. září - 14.den naší cesty po NP a městech západu USA. Od motelu v Page (ráno na recepci jen káva, ale k dispozici mikrovlnka), kde spíme tři noci, vyjíždíme v 8 hod. a najedeme 544 km. Cílem pro …
Celý název tohoto parku, který leží na hranici dvou států Utah a Arizona, zní Monument Valley Navajo Tribunal Park. S rozlohou 120 km2 je součástí rezervace indiánského kmene Navajo, který žil původně na severu US…
Jelikož včera k večeru pršelo a ochrana u vstupu do parku nás nepustila do jedné z části NP Island in the Sky, zajíždíme tam hned ráno. Je to přísně hlídáno a dbá se na bezpečnost turistů, protože počasí zde je ne…
Putování po NP USA se dnešním dnem již přehouplo do jeho druhé poloviny. Po snídani na pokoji, kterou máme z vlastních zásob, vyjíždíme v 7.30 hod a dnes bude opět dlouhý přejezd, celkem 592 km.…
Po snídani na motelu odjezd v 8 hod. kolem Old Faithful a dále kolem West Thumb směrem k jižní bráně, odtud průjezd do NP Grand Teton. NP Grand Teton leží ve státě Wyoming a zdejší hory dosahují výšky téměř 4200 m. J…
Vyjíždíme dnes v 8 hod. a jedeme kolem polí se zavlažovacími systémy a loukami plnými stád dobytka. V této oblasti jsou lesy smíšené a jelikož i v USA je již podzim, příroda nádherně hraje všemi ba…
Jsme v USA již sedmý den, včera jsme byli ve státě Kalifornie, nocovali jsme ve státě Nevada, dnes budeme ve státě Utah a nocovat budeme ve státě Idaho. Jedeme a jedeme a jedeme, dnes celkem 832 km, ale přesto budeme mít čas na prohlídky různých míst. Od motelu vyjíždíme již v 7 hod., jedeme krajem krásných hor, vítá nás město Wendower, přes které projíždíme. Toto město leží ve dvou státech v Utahu, který ovládají Mormoni a proto je také chudý a…
I dnešní šestý den v USA strávíme ve státě California, a to přímo v jejím hlavním městě Sacramentu. O Sacramentu bylo nazpíváno také množství písní, ale dnes je nebudu citovat. Od motelu v Livermore vyjíždíme v 7.…
If you´re going to San Francisco - Pokud jedeš do San Francisca, tak si buď jistý, že ve vlasech budeš nosit květiny. Tak začíná známá píseň Scotta McKenzie o jednom z nejkrásnějších měst USA - SAN FRANCISCU. Květy jsme ve vlasech nenosili, to byla ta známá 70. léta květino…
Čtvrtý den navštívíme Yosemite NP v pohoří Sierra Nevada v Californii. NP je světovým přírodním dědictvím UNESCO. Zase najedeme za tento den mnoho km, celkem 416. Vyjíždíme proto o něco dříve, a to již krátce po s…
Cílem třetího dne naší cesty po západě USA je NP Sequoia and King Canyon v Kalifornii.  Minule jsem psala první den, ale s příletem to byl již den druhý v LA. Po jednoduché snídani v motelu odjíždíme opět v 8 hod. a najedeme dnes celkem 400 km. Jedeme kolem ropných polí s čerpadly, ale i kolem sadů s citrusovými plody a podél nádherných hor. Asi po dvou hodinách cesty děláme…
První den v USA. Od motelu nedaleko LA odjíždíme v 8 hod. na prohlídku města a jeho největších zajímavostí. LA je druhé největší město po NY, ale psát o jeho historii a současn…
Na 20 denní poznávací zájezd do USA, a to NP a města západu, jsem jela s CK Simon-Tourist z Prahy, v termínu od 14.9. do 3.10.2012. Letěli jsme z Prahy do LA s mezipřistáním v Londýně (tam je na letišti hotové blu…
Toto je můj třetí příspěvek z Malediv, ale asi jsem měla začít právě hlavním ostrovem a zároveň hlavním městem celého souostroví. Maledivskou republiku tvoří 19 korálových atolů s 1196 ostrovy, z nichž jen 200 je …
Na dovolené chceme také něco poznat, vypravili jsme se na celodenní výlet lodí na tři ostůvky v North Male Atoll. Z hotelu Club Faru nás jela mezinárodní skupina. Jelo se lodí, kterou se jezdí i šnorchlovat a která s…
Letošní třítýdenní dovolenou jsem strávila na ostrůvku Farukolhufushi na Maledivách. Cestovala jsem s německou cestovkou, takže jsem letěla z Frankfurtu s mezipřistáním v hlavním městě Omanu Muscatu. Let trval do …
stránka 1 z 2

zpět na profil uživatele daga.ti