daga.ti

Příspěvky uživatele daga.ti

Počet příspěvků: 50

Hastrmanka Dětmarovice
Využili jsme nádherného slunečného počasí hned první listopadovou neděli a vydali se pěšky z Orlové do Dětmarovic do restaurace Hastrmanka. Od nemocnice jdeme kolem Doubravan Caru a Šampaň baru, cestou mezi domy n…
V rámci dovolené v Turecku jsem podnikla výlet na vystoupení tureckého tanečního souboru Fire od Anatolia - Anadolu Atesi (Oheň Anatolie) z Alanye do města Aspendos. Mysleli jsme, že se také podíváme …
Do Dolní Lomné se dostanete vlakem na trati Bohumín - Mosty u Jablunkova, vystoupíte na zastávce Návsí u Jablunkova a pak pojedete autobusem do Dolní Lomné. Já jsem byla s vnoučaty na dovolené v Horní Lomné, tak j…
Vyjeli jsme na odpolední výlet do nedalekého Bohumína do parku Petra Bezruče. My jsme jeli autobusem z Orlové, autem odkudkoliv, do Bohumína i vlakem.  …
Na 1. máje jsme s kamarádkou vyrazily na kolech. Jedeme z Orlové bočními cestami do Dětmarovic a pak dále po hlavní silnici Bohumín - Karviná. Naproti průmyslové zóně jsme odbočily dle ukazatele doleva a dojely jsme …
Na výstavě květin Flora Olomouc jsem byla naposledy snad před třiceti lety. Proto jsme se s kamarádkou letos rozhodly, že si na výstavu uděláme výlet. Využily…
I když nejsem zastáncem trávení volného času v nákupních centrech, z Orlové jedeme do Ostravy do obchodního centra Avion. Jedu s vnoučaty na dny LEGA, aby si mohly stavět různé věci, rozvinout svou fantazii a zasoutěžit si.  Občerstvit se můžete u různých stánků v celém objektu nákupního centra. Dětem se to moc líbilo. Děvčata soutěžila o nejlepší kuchyň a její vybavení. …
Od nemocnice v Orlové jdeme s kamarádkou jen tak na procházku, kam nás oči povedou a nohy ponesou. Šly jsme kolem krytého bazénu, restaurace U Studánky a pokračovaly směr ulicí Luční.  Prošly jsme kolem rodinných …
V druhé říjnové neděli jsem vyrazila na výlet do obce Petrovice u Karviné. Petrovice leží na hranicích s Polskem a mají čtyři části - Petrovice, Dolní Marklovice, Prstná a Závada. Z Orlové jsem jela autobusem na n…
Využívám krásného podzimního počasí a vydávám se na cestu do Nového a Starého Jičína. Vyjíždím z Orlové autobusem do Ostravy a vystupuji u mostu Miloše Sýkory, protože na ÚAN bych musela jet dříve a čekat tam témě…
Hlavním cílem mého výletu je dřevěný kostelík v městečku Laziska (snad Rybnickie, uváděno několik názvů) v Polsku. Jela jsem autobusem z Orlové do Věřňovic a dále p…
Do Vídně, s její neopakovatelnou atmosférou, kdy na vás z každého kroku a pohledu dýchá historie, můžete jezdit pořád. Vyjeli jsme autobusem ve čtvrtek v půl čtvrté ráno z Karviné. Nabrali jsme směr Brno-Mikulov-Vídeň. V Mikulově byla naše krátká povinná zastávka, poslední u nás. Po překročení rakouských hranic za malou chvíli projíždíme hezk…
Jela jsem z Orlové autobusem do Dětmarovic na nádraží a odtud vlakem do Českého Těšína. Pak jsem již přešla pěšky po mostě Svobody přes řeku Olši do Cieszyna v Polsku. Na internetu jsem si zjistila jaké památky a …
Jedeme autobusem z Orlové do Frenštátu pod Radhoštěm. Vyjeli jsme v 9 hod. do Ostravy na ÚAN a odtud v 10 hod. nám jel dálkový autobus do Frenštátu. Jedeme hlavně za spolužákem ze základní školy, který pro nás připravil program. Prošli jsme se od Muzea (dříve chlapecká škola …
Přijeďte nebo přijďte do Orlové do Domu kultury. Z Orlové autobusem nebo pěšky, z blízkého okolí autobusem, autem. Do Domu kultury v Orlové na výstavu Barbie - s panenkami za historií aneb světové dějiny očima panenky. Velice hezky udělaná výstava, historické postavy oblečené v dobových kostýmech. U postav jsou uvedené popisky a krátký komentář. Autorku výstavy obdivuji za práci a čas strávený s přípravou.…
A opět ta Ostrava a zase autobusem z Orlové. Tentokrát se jedu podívat na výstavu Šangri-la pořádanou společností Livingstone. Expozice výstavy se nachází v pavilonu C na Černé louce v Ostravě. Výstavu připravil R…
Jednoho hezkého slunečného dne jsem se vypravila autobusem za kulturou do Ostravy.Unikátní svět miniatur, ostravské Miniuni, se 16. 12. 2018 uzavřel návštěvníkům z důvodu přesunu expozice do jiných prostor. O nově…
Jedu z Orlové do Ostravy autobusem na celodenní výlet s návštěvou atrakcí. Dnes je toho k vidění více a budu se pohybovat na výstavišti Černá louka a přilehlém okolí.Unikátní svět miniatur, ostravské Miniuni, se 1…
Z Orlové do Dětmarovic chodíme na procházky nebo jezdíme na kole velice často. Dětmarovice je malá obec nedaleko Karviné. Výchozím bodem je nemocnice v Orlové a můžete jít nebo jet různými trasami a cestami. My se vyhýbáme hlavním cestám. Jedna ze zastávek je u místního kostela sv. Máří Magdalény. Pokud jedeme na kole, dojíždíme až do Koukolné ke splavu na řece Olši. Je tam…
Kam dnes jedeme? Vyjíždíme kolem desáté hodiny na kole z Orlové a cílem naší cesty jsou lázně v Karviné-Darkově. Do Doubravy se snažíme jet po bočních cestách a odtud kousek po hlavní silnici, kole…
Dnes jsme se vydali na projížďku na kole do okolí Orlové Jedeme se jen tak projet na kole a zamířili jsme do nedaleké hornické obce Doubrava. O Doubravě napsal báseň i Petr Bezruč. Z Orlové jsme jeli po bočních cestách, abychom se vyhnuli jízdě po hlavní silnici. Přijíždíme na náměstí do Doubravy, zde si prohlížíme kostel sv. Hedviky, patronky Slezska, který byl dokončen a…
Jedeme na výlet po hradech a zámcích autem od Bučovic. Cílem naší cesty je zámek nedaleko Bučovic (asi 7 km). Je to renesanční stavba zámku Nové Zámky u Nesovic nad říčkou Litavou. V r. 2001 jej zrestituova…
Chcete si užít legraci, být v přírodě a ještě se dobře najíst? Pak se vydejte do Chotěbuzi. Dojedete ze všech stran, jak jsem již psala v příspěvku o Archeoparku. Chceme si prohlédnout Archeopark, ale nemůžeme pom…
Jak zabavit děti o prázdninách? Musíme vymyslet něco, abychom byli v přírodě. Vydáváme se tedy z Orlové do nedaleké Chotěbuzi do Archeoparku (autobusem a vlakem). Jinak se do Chotěbuzi dá dojet ze všech stran (od …
Hurá na výlet do Beskyd! Jedeme z Orlové autobusem na nádraží do Dětmarovic a odtud vlakem do Mostů u Jablunkova. Kam se s malými dětmi vydáme dále, je ve hvězdách. Z Orlové jsme vyjeli kolem půl osmé a do Mostů d…
Posledním výletem z dovolené ve Vyšných Ružbachoch byl výlet na Spišský hrad, který je jedním z největších hradních komplexů ve střední Evropě, tyčící se na vápencové skále. Hrad je vidět již zdáli.Z parkoviště je…
Jeli jsme z našeho výchozího bodu z Vyšných Ružbachů do Pieninského národního parku s nádhernými přírodními scenériemi. Auto jsme zaparkovali přímo u kotviště vorů odkud začínáme naši cestu. (Jak jsem psala v jiné…
Jedeme autem z Vyšných Ružbachů do Pieninského národního parku, ale nejdříve se zastávkou v Červeném Kláštore na prohlídku hradu - bývalý klášter, který je Národní kulturní památkou SR. Klášter Červený Kláštor je …
Na další výlet z Vyšných Ružbachů jedeme opět autem směr Vysoké Tatry - trasa Starý Smokovec, Hrebienok a vodopády. Starý Smokovec je nejstarší turistickou osadou pod Slavkovským štítem a je východiskem do centrál…
Rozhodli jsme se, že se podíváme na místa poblíž Vyšných Ružbachů, kde trávíme dovolenou. Dnes jedeme autem na celodenní výlet do Staré Ľubovně. Je to staré město nad řekou Poprad, první písemná zmínka je z r. 129…
stránka 1 z 2

zpět na profil uživatele daga.ti