Cyklostezka BEČVA

Tipy na výlet Pro zdatnější Na kole

V sobotu 12.7. nás naložil cyklobus BEČVA firmy ARRIVA MORAVA a.s. v Přerově na autobusovém nádraží i s koly na svou palubu, no vlastně kola jsme si museli naložit do přívěsu sami :-), aby nás za dvě hodiny vysadil na parkovišti v lokalitě Bílá-Bumbálka (938m.n.m.) na česko-slovenské státní hranici. Do cyklobusu je velmi záhodno si předem místa zarezervovat viz:http://rsm.arriva.cz. Naše kola se vazla jako v bavlnce a neutrpěla žádné újmy, asi díky velmi originálnímu uchycení kol v přívěsu. Abychom si užili alespoň jedno stoupání, tak jsme nejdříve vyjeli na rozhlednu Čerták (Súkenická) nad stejnojmenným hotelem v nadm. výšce 953 m. Byli z ní hezké výhledy. Po CT 6020/5 a žluté tur. zn jsme se lesní cestou vrátili na silnici E442 ve skiareálu Třeštík. Čekal nás 6,5 km dlouhý a určitě spádově nejprudší úsek trasy, k Vodní nádrži Horní Bečva. A právě řeka Bečva dala jméno cyklotrase i cyklobusu a provázela nás celých 100 km zpátky do Přerova. Pramen Rožnovské Bečvy můžete najít pod Vysokou ve výšce 950 m.n.m. Vede k němu červená tur. zn. a od chaty Třeštík je to k němu necelé 2 km. V obci Horní Bečva už nás CT Bečva chvílemi svedla i mimo silnici E442, aby nás na ni zase ve dvou 400m úsecích naváděla a to poměrně nebezpečným přejezdem do protisměru, to je ale jediné, co se dá celé této krásné trase, vytknout. Oficiálně CT Bečva začíná u tur.rozcestníku Horní Bečva-U Bučku. Obcemi Prostřední a Dolní Bečva se příjemně proplétá po místních komunikacích a víceméně kopíruje řeku. Těsně před vstupem cyklotrasy do města Rožnov pod Radhoštěm jsme projížděli kolem golfového hřiště, plného hráčů, asi nějaký turnaj. V Rožnově jsme zajeli ke vstupu do skanzenu a prošli se parkem kolem hudebního altánu. K nové Jurkovičové rozhledně se na kole nedá dojet, a tak tu jsme si nechali na příště-pěšky. Dál nás stezka vedla kolem Zubří, Střítež nad Bečvou a Veselá pořád kolem Bečvy do Valašského Meziříčí. V tomoto úseku je stezka vedena po několika zajímavě řešených nových mostech pro cyklisty. Ve Valmezu, jak se městu ve zkratce říká, jsme zajeli k zámku Žerotínů ve svahu, na levém břehu řeky, zašli jsme do TIC v bývalé sýpce a prohlédli si renesanční stavbu z 60 let 16.st - polodřevěný kostel sv.Trojice, nacházejíce se v Sokolské ulici, kousek od řeky, 320 m západně od TIC. Na konci města u soutoku Rožnovské a Vsetínské Bečvy jsme odbočili Doprava a drželi se po proudu řeky, na cyklotrasu se zde připojuje úsek vedoucí kolem Vsetínské Bečvy už z lokality Uzgruň, celkem 60 km. Vsetínská Bečva pramení pod Trojačkou v nadm. výšce 910 m a od pramene Rožnovské Bečvy je její pramen vzdálený vzdušnou čarou 3 km východně. Vraťme se ale na naši trasu. My jsme měli před sebou 23 km úsek od soutoku do Teplic nad Bečvou, kde jsme si naplánovali lehký obídek v restauraci místních lázní. Cyklotrasa Bečva je vedena z Val.Meziříčí přes Lhotku nad Bečvou a pak kolem žel.tratě ke štěrkopískovým jezerům u Hostopečí nad Bečvou, kde jsme se občerstvili v restauraci Jachta. V Miloticích zažil můj kamarád Karel, a my s ním, nevšední a velmi srdečné setkání po letech, s kamarádem z vojny. Bez malé štamprdličky slivovice se to samozřejmě neobešlo. Do Teplic jsme přijeli přes Skaličku a Ústí. Za zmínku stojí snad 400m dlouhý pohřební průvod v Ústí, který nás na několik minut zastavil. Asi pochovávali místního dobrovolného hasiče, starostu nebo fotbalistu, či co ? Jo a v Ústí mají 4 čápi. A ve Skaličce zase větrný mlýn. V Teplicích v lázeňské restauraci bylo živo, na oběd jsme si necelé půl hodinky počkali, ale pochutnali jsme si a kolem 15:30 jsme, s teplými oplatky v ruce, opouštěli lázeňskou kolonádu na nábřeží Bečvy. Naše startovní pole se trošku roztrhalo, někteří vyrazili z Teplic dřív, Blanka spěchala na noční a Janička na vlak. Ale stejně jim to nebylo nic platné, protože trošku zabloudili už v Teplicích, tak do Přerova dorazili asi 20 minut po nás. Přitom my jsme celou dobu mysleli, že jsou před námi a hrozně jsme se divili že je naše "stíhací jízda" marná. V Přerově u lávky u tenisu jsme se rozloučili s Blankou a Františkem, které jsem navedl na nádraží k jejich autu a s ostatními se pak sjel na přerovském Horním náměstí, kde jsme se naproti zámku v nové kavárně Caffe Amos odměnili skvělou kávičkou za ujetých 100 km po úžasné cyklotrase "Bečva". Jen "houšť a větší kapky" takových krásných cyklostezek a akcí PPP.

Jedeme si užít cykloturistický výlet krásnou přírodou kolem řeky Běčvy, cestou jsme potkali i spoustu zajímavých architektonických památek.

V restauraci Jachta u Hustopečí nad Bečvou - klasická venkovní zahrádka, točené pivo.

V lázeňské restauraci na kolonádě v Teplicích nad Bečvou - rychlá obsluha, dobré ceny, dobré jídlo.

Kavárně Caffe Amos na Horním ním. v Přerově - výtečná káva, domácí limonády.

Nově upravená cyklostezka Bečva, vedená kolem řeky mimo silniční provoz z Horní Bečvy až do Přerova.

Jízdenka Přerov-Bumbálka 100 Kč, rezervačka kola 15 Kč.

Podívejte se i na videotrasu:
Cyklostezka Bečva

Poslední aktualizace: 8.4.2016
Cyklostezka BEČVA na mapě
Autor: vala1959

Příspěvky z okolí Cyklostezka BEČVA

Bumbálka(bus) - rozhledna -Třeštík - vrchol Vysoká - Janíková Louka - horní Bečva ,přehrada (bus)
Od autobusové zastávky,, Bumbálka,, se vydáme po žltuté hned vedl…
7.6.2014 Když se mě v týdnu dotázal Marek, zdali někam o víkendu…
Bumbálka je rekreačním střediskem rozkládajícím se v horském sedle v nadm…
Často jezdíme do Přerova. Už pár let plánujeme, že bychom se chtěli na…
Bumbálka
Soutěž 2 body
Bumbálka je sedlo s horskou rekreační osadou a známým hraničním přechodem…
Pátek 26. 8. 2022 - odpoledne Než jsme se najedli, spadlo pár kapek a přestalo bouřit. Dopoledne jsme měli poznávací, odpoledne bude turistické.…
Národní přírodní rezervace Salajka je karpatský jedlobukový prales na…
Kdopak by neznal naši „národní“ valašskou řeku Bečvu a také to, že se…
Rozhľadňa Čarták - krytá vyhliadková veža sa na chádza neďaleko Bumbálky…
V neděli jsem si po dohodě s ženou naplánoval samostatnou túru a úderem …