Dublin - červen 09

V Dublinu jsme byli 3 dny. 1. den jsme věnovali památkám. Koupili jsme si Dublinský pas, který opravňuje k bezplatné návštěvě některých památek. Naše cesta vedla od O´Connoly street, přes řeku Liffey po Ha´penny bridge až na Dublinský hrad. Prohlídka hradu s výkladem byla zajímavá, místnosti vypadaly honosně. Nejvíce mě však uchvátila silueta hradu. Dle průvodkyně jí jako pozadí používá i BBC, když vysílá zprávy z Dublinu nebo Irska. Vedle hradu stojí městská Radnice s výstavou o historii města. Budova Radnice upoutá z dálky svojí rozlehlostí a mohutnými sloupy v jejím čele. Dále jsme navštívili dvě nejvýznamější katedrály v Dublinu. A to Chris church cathedral a St. Patrick´s cathedral. Obě katedrály jsou obrovsky rozlehlé. Větší st. Patrick´s cathedral je zajímavá i tím, že zde působil jako kastelán spisovatel Jonathan Swift. Další atrakcí byl Guiness storehouse. Obrovská 4-patrová budova, kde se dozvíte vše, co se týká piva Guinness. Byl jsem zde v době, kdy pivovar slavil 250 let od založení, proto jsem se mohl zúčastnit školení v natočení pinty piva Guinness za což jsem dostal diplom s vlastním jménem. V nejvyšším patře budovy je kruhová restaurace s výčepem uprostřed a skleněnými stěnami, přes které je pěkný výhled na Dublin. Zajímavou památkou je i věznice Kilmainham Goal. Zvlášť působivá je rozlehlá oválná hala po jejímž obvodu jsou ve třech patrech vězeňské cely. Nakonec jsme navštívili The Old Jameson distillery. Asi 40min. prohlídka s výkladem o výrobě Jameson whisky zakončená její ochutnávkou. Zde v obchodě jsem si koupil 12-letou Jameson whisky a dvě originál skleničky. Pak už jsme se vydali na hostel si odpočinout a dobít akumulátor ve foťáku. Večer jsme se rozhodli navštívit zábavou proslulou čtvrť Temple bar a samozřejmě hospodu Temple bar. V ulici u hospody Temple bar hrálo za velkého zájmu kolemjdoucích několik pouličních muzikantů. Uvnitř v hospodě bylo narváno tak, že se dalo stěží projít z jedné místnosti do druhé. Hrála zde živá hudba. Ale objednat si na baru pivo nebyl problém. Skvělý zážitek, zábava v plném proudu. Ještě jsme zašli do Grafton street(zde hrával i Bono Vox z U2). Ale byl to jen slabší odvar.
2. den jsme nejprve navštívili universitu Trinity College. Jakmile vejdete dovnitř do areálu university náhle zmizí hluk z ulice a kolem vás se rozhostí ticho. Vynikající místo pro odpočinek. Zde jsme si prohlédli 800 let starou Book of Kells. Největším zážitkem však byla návštěva Long room – dlouhé haly s vysokým stropem po jejíchž stranách jsou v několika patrech vyrovnány knihy. Zde jsem se na několik minut posadil a vstřebával její atmosféru. Bohužel byl zde přísný zákaz focení a natáčení videa tak jsem si alespoň v obchodě koupil pohlednici s její fotografií. Potom už jsme nastoupili do DARTu a vyrazili na pobřeží na poloostrov Howth. Nejdříve jsme šli po molu až k majáku. Cestou jsme si všimli nabídky cruise na cca 2km vzdálený ostrov Ireland´s eye. Nasedli jsme do loďky pro cca 10 lidí a vypluli na ostrov. Vylézt na nejvyšší vrchol ostrova nebylo obtížné a trvalo nám to asi 10 minut. Ostrov je zarostlý trávou, která mi sahala do pasu a místy i po prsa, ale jsou zde vyšlapané cestičky, kudy se dá pohodlně jít. Chtěli jsme jít i na útes na vzdálenějším konci ostrova. Útes je však hustě osídlen racky, kteří nám nedovolili tam jít. Kroužili nad námi, hlasitě štěbetali a někteří na nás nalétávali proto jsme raději tuto část ostrova vynechali. Vítr zesílil a vlny se stávaly většími. Zpáteční cesta lodí to byl téměř adrenalinový zážitek. Vyjížděli jsme na vlny a propadali se dolů. Vlny mohli být místy cca 2–3m vysoké. Několikrát jsme dostali přímý zásah vodou, tak že jsme dorazili na pevninu celý promáčení. Naštěstí počasí nám přálo, podařilo se nám trochu oschnout. Měli jsme hlad tak jsme se rozhodli navštívit vyhlášenou hospodu The bloody stream. Zpočátku jsem nevěděl, co si objednat, pak když se zjistilo, že servírka pochází z České republiky, nebyl problém. Losos v přepočtu za 300 Kč byl vynikající a samozřejmě pinta Guinnesse.
3.den jsme hned po snídani sbalili kufry a v 9h opustily hostel. Naposledy jsme se prošli po O´Connoly street. Některé hospody již měli otevřeno, ale pivo vám mohou natočit až po 12 hodině. Přísný zákon a k čechovi velmi necitlivý. Autobusem jsme odjeli do National show centra, kde se pořádala Heatwave Motor Show 2009. Vstupné 20 éček. Tuningová auta, pěkné hostesky a velmi hlučná hudba. Viděli jsme i několikaminutovou ukázku driftování. Celkově dobrý. Pak jsme si sedli do nedaleké typické irské venkovské hospody, vstřebat naše dojmy z Dublinu, vypili každý dva Guinesse a vyrazili pěšky na 2,5km vzdálené letiště.

Poslední aktualizace: 17.1.2010
Dublin - červen 09 na mapě
Autor: individual

Příspěvky z okolí Dublin - červen 09

Dublin - Molly Malone
Kdo sleduje Irské písničky, zná určitě tu o Molly Malone,také známou…
Oscar Wilde má v Dublinu na kraji parku pěkný pomník, o kterém si myslím, že stojí za návštěvu. Pokud přicestujete do Irska a navštívíte jeho hlavní…
Dublin leží v ústí řeky Liffley vlévající se do Irského moře, na východním pobřeží Irska. Svou historii sahá až do roku 140 n. l.…
Irsko, Severní Irsko 2005 27. 7. Z Brna odjíždíme ve tři…
Letiště Dublin (DUB) spadá pod město Dublin, k…
Konečně jsme v Irsku, kam jsme se vypravili s cestovkou. Protože jsme dva…
Dublin neboli Baile Átha Cliath (v překladu město vrbového brodu)…
Jsme na dovolené v Irsku. Jeden z naplánovaných výletů je v tomto národním…
Jeden z výletů na naší irské dovolené je v národním parku Wicklow Mountains. Blízko parkoviště jsou nádherné zbytky opatství…
  Okružní tůra nádhernou přírodou kolem dvou jezer v národním parku Wicklow …