Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Indie

Gokarna a vánoce

6. ledna 2011

Drazi pratele,
takze Gokarna a vanoce a novy rok je za mnou a tak jsme stastni prezili jsme to a jedeme dal !
Nastesti Tsunami neprisla a to jsem bydlel jen 50 metru od plaze - jak by holka prisla tak uz by jsme byli v jinem telicku - ale ono to neni tak jednoduche, ale more mam rad a tak nejak jsem se citil bezpecne a clovek porad slysi to vlnobiti a sum - spim v takobe chatce ale ma to deravy okna a mezi strechou a zdmi jsou take vetraci prurvy - ponevadz je tady porad vedro celej rok - no a tak clovek porad slysi to more je to fakt narez zvlast kdyz se clovek probudi uprostred noci a jak mu sen vzal identitu a vedomi - a nez si vzpomeme kdo je a kde je - a pak slysi to more - dost hlasite jedna vlna za druhou dost vysoky nekdy az metr a vic v prumeru pul metrovky dost se to stridalo na silvestra byl vitr jak hrom a vlny az dva metry a kdyz je priliv tak se jen rozbehnu od chatku a za 30 sekund jsem v mori a voda je tepla a cista a plaze jsou z jemneho pisku a lidi je tuze malo a tak idealni ale ja na to lezeni a opalovani tuze nejsem ani ve vode dlouho nevydrzim , trochu plavani par vlnek si vychutnam za 10 minut uz jsem venku a to dvakrat denne a hotovo - spise me bavi sedet na skalnatem utesu a koukat na ty vlny jak se rozbiji o skalu a kameny a vytvareji neskutecne jevy a obrazce a to me se hodne libi ten zvuk a obraz a tak tam sedim a koukam a medituji a zpivam i cele hodiny a zapad slunce to je basta a jeste hodku po nem nez to vezme tam ten obzor za morem se zcervena a je fakt klid a lidi chodej na ty mistecka a medituji a pisou basne a drzi se za ruce a placou a smeji se a jsou stastni a zamysleni.

za Rama templem je super misto takovej skalnatej poloostruvek trochu nebezpecny ale stoji to za to - no to je o gokarne jak jde clovek jizne dal za rama templem do kopce po schodech a 2 km pres utes a pak je plaz Kudli beach - takova moc pekna plaz do oblouku a po stranach skaly - uprostred pisecek dlouha asi 200 metru - za plazi jedno caffe a restaurant vedle druheho a za nim chyse a chatky i nejakej lepsi zdenej hotylek se najde - pokoje od 200 rs do 1000 rs a lidi vseho druhu tady uzivaji v miru - hraje se fotbal, plazovej lovejbal, pinakni vseho druhu , hloucky skytarama a dlouhym dymem, bubnovacky, meditacky, cvici se joga, nebo se jen klasicky lezi a lenosi - deky a dekove hry - karty sachy knihy a nekdo se i nudi samozrejme holky v bikinach - na indickych plazich si to dovolit nemuzou - ne ze by tady nebyli indosi ale ti co tadu jsou jsou moderni westernizovani takze no problem jinak na indickych verejnych plazich se zeny koupou oblecene - to asi na to koukate ale to je hold kultura maji takovy ty tenoucky kalhoty a bluzky nebo sari a pak se prevlecou a hned to vysusi lezeni a opalovani na verejnosti pro indicke damy nepripada v uvahu je to proti mravuma dharme - ta ukaze sve telo jen a jen svemu manzelovi a nikomu jinemu - staromodni? pro nekoho urcite - ja to moc respektuji - ty zeny maji svoji ctnost a ta ma silu - proto jejich kouzlo je mocnejsi i kdyz jsou oblecene nez u jejich polonahych zapadnich sestricek - ne ze bych jim to mel za zle hold kultura vychovani - nicmene Kudle plaz a dalsi 2 km Om beach a dalsi 2 km halfmoon beach a dalsi 2 km paradise beacha dalsi 2 km honeymoon beach jsou vsechny na zapadni styl a jsou tam i normalni buchty a burani z ruska a evropy ale taky zajimavy lidi z celeho sveta - alternativni a svobodomyslni - kdyz zapada slunce tak kluci bubnujou a kouri ganju a hraji na kytary a zpivaj - jsou to vetsinou spanele, italove a francouzi, zpivaji pekne a jejich holky - krasny modely tancuji dohromady  ve skupine smerem k zapadajicimu slunci jako obetinu, jini medituji v lotosove pozici s privrenyma ocima, jini cvici jogu, nebo tajchi nebo qi gong nebo se jen tak spontane krouti, moc se tady nechlasta bo alkohol je drahej a to je dobre za to jidlo je levny a dobry - jidlo vseho druhu a svetovejch kuchyn a vse vegetariansky coz je super a taky zmrzlina a ruzny speciality a taky kurzy vseho druhu za penize jako joga a meditace a masaze a tak no ja tam moc nepobyl ale chodil jsem na prochazky protoze mezi tema plazema je super cesta a vyhledy na more a tak jsem tam vzdy prosel az na om beacha zpatky uz po tme s baterkou - mluvil jsem s par lidma, balo tam i nekolik cechu, rikali ze pred lety tady byla i nuda plaz ale bylo to zakazane asi dobre - protoze pro me to je low class animal vedomi ale at si to maj ti co to chtej ale prej jsou hodne alternativni komunitlku dal za plazema mimo verejnost takovy neihippies kreti tam ziji na plazi jen tak nadivoko , ale k nim jsem nedosel protoze jsem se nedostal dal nez k treti plazi bylo to moc dalekoa vsechno videt nemusim prece - nicmene potkal jsem par znamych tvari z Pushkaru a taky argentinklu paes z dwaraky a francouzku Grazy s italem Christianem z Udaipuru moc pekni lidi - Christiano pres leto prodava v italii zmrzlinu a pres zimu crstuje po vychode - uz jsem pozvanej k nemu domu a zmrzlina zdarma :) a nove lidi jsem se seznamil s mladym polskym parem z mazur - nadhernych severnich polskych jezer - se divili jak valim polski a ze jsme se zkamaradili a oni dostudovali a pracujou pres leto par mesicu ve finsku a Francii a pak maji pohov a cestovani - pekne to delaji sikovni jsou ti polaci a slovinku jsem potkal Simonu a ze se divila jak valim po slovinsky :) jeste ze me ten ceskej iskcon vyhodil a nedaval ty knihy jinak bych nikdy nedelal sankirtan - rozdavani knih na ulici v polsku a slovinsku a nikdy byc se nenaucil ty jejich jazyky - jo vsechno spatny je k necemu dobry a nekdy jeste lepsi :) tak stokrat diky za ty dary a ta holka slovinska je pani ucitelka a je to super joginka a ma to z minuleho zivota a ty deti co uci chteli byt take vegetariani a jogini jako pani ucitelka a tak simona zacala mit problemy s rodici deti a taky panem reditelem tak s tim sekla a sla do irska a ted tam menezruje penzion jeste s jednim polskym klukem - asi se vezmou - zase ti polaci - no a starej kus Roger franzouz pres 60 - zazil Morissona v parzi a celou tu hippie eru - ridic kamionu - ze neco vypila vykouril ale v 50 to v nem skublo a se vsim prestal a od te doby jezdi kazdy rok do Indie a zacal byt svaty svete div se naucil se hindi a zacal meditovat a uctivat a zit zdrave - vegetarian brzo stava a tak a jeho deti se nestaci divit ale manzelka je spokojena a tak mam prijet do jeho male vesnicky na zapadnim fgrancouzskem pobrezi bo jsme si kapli do oka - a taky jsem mu masiroval tu rozbite zada z kamionu - to vite kdyz roger tocil evropu to jeste nemeli ty specialni odpruzeny hydro pneo pero gumosedacky jak dnes rogerovi zada a zadek to museli poctive pretrpet no a taky Irenu - prvni cech kteryho jsem potkal na sve pouti v Indii - ale ne tak uplne irena je prazacka ktera emigrovala v 68 a od te doby zije v mnichove - sikovna udelal karieru dobre se vdala ma dve dcery a syna a nekolik nemovitosti v centru mnichova ktere pronajima a z ceho zije a materialne urcite ne spatne ale stastna holka neni je ji take pres 60 a byla hodne nemocna a drive to musela byt krasavice a tak ted zacina chapat o cem zivot je tak hleda irenka podstatu zivota protoze vi ze v tech penezich a krasnym tele to neni protoze telo se zacina rozpadat at uz do nej investuje kolik chce a smyslovy pozitky za penizky uz stesticko nedavaj a tak dusicka prahne a tak mluvime hodinu dve a chce ode mne literaturu a tak ji rikam ze ji dam upanisad ale ze v cestine nic nemam a tak mam adresu do mnichova ze ji necu poslu a ze se mam stavit az pojedu okolo a tak, no a pak jeste potkavam jednoho typka z prahy Petra ale divnej divnej a tak se brzo loucim hodne stesti petriku
a taky jednu nemku z freiburgu , Ulrike a tak mzu sprechtit nemecky a pta se me na japu a tak chvili auf gute deutch warum nicht a ulrike je nemocna ale taky hleda stesticko tak jak my vsichni a pak je tam moc mladej parecek se mnou v siva garden z novyho zelandu on sikmookej ale hodne peknej a veselej ale zmatenej a blbej a porad huli a pije pivo a zvatla nesmysly ale hodnej a blbej uz jsem zapomnel jak se jmenuje ale ta jeho pritelkyne je moc krasna mlada slecka se spatnymi zkusenostmi se vztahy a skolou a rodici ale zadna princezna - pracovala tvrde na farme s tatou a taky objeva stopem a se spacakem celej zeland bez penez ated je ji 23 a po Indii jede do evropu a chce nekde pracovat a pak projet celej svet no tak hodne stesti Gorgie, jen do toho, myslim ze te brzo nekdo klofne s tim tvojim kukucem a postavou - no snad budes mit stesti na nekoho s charakterem, vsak je jich mene a mene a snad nebude moc chlastata bit te a chodit za jinejma vsak to znate a snad bude umet vydelat penize :) hej poutniku co je ti do toho? ze se ti ta holak libi? jo kdyby me bylo dvacet nebo dvacet pet a nevedel bych o Krisnovi mozna bych ji mohl nejak pomoci :) ne vazne vse nejlepsi pro kazdeho - vsak kdyby se muzi nelibili krsne zeny - nebylo by to neprirozene? otazka je vsak co s tim ze jo? a muj mistr frederik Hawajskej rika jen vem tu energii stejne jako surfer vezme tu vlnu a jed - jed s ni blize k Bohu - obetuj ji pokroku na duchovni ceste
no a tak dny plynou
- no a dny plynou a jam jasnej schedule - vstavam co nejdrive a zpivam sve kola na plazi a pozoruju nocni more a vlny a v tom se rozedniva a prvni indove zacinaji masirovat nahoru a dolu a pak i zapadaci a pak jde jedna jogova ucitelka sbirat kvetiny - italka sara starsi madam ktera je tu dlohodobe se svym partnerem a predcvicuje denne jogu no a pak vychazi slunko a ja take cvicim pak se koupu v mori pak se sprchuji pak mala snidane pak k Rama templu pro vodu a tam delam program pak zpatky pak chvilku oraz pak do siva templu na obed prasadam pak na koti tirtha cteni zpivani a meditace pak zpatky pak vychazky po plazich a zapad slunce na skalach pak na internet nebo na mleko nebo chvili pokecat s nekym a tak.
no a ta zahrada jak bydli se ukaze ze to jsou teda povedeni lidicky takova rodinka om shiva om - prodavaji hashish a travu a jsou na prachy - priste uz pujdu jinam kdyz platim chteji po me vic nez puvodne a ta hlavni zenska je divna chtiva a hladova a ja se nedam reklo se stovla tak stovka jakepak coapk ja jsem vaisnava - meli jsme to sepsat na zacatku me nedistanes tady mas 1100 rupi za 11 dni a haribol jinak bydleni bylo v pohode navic ma spoustu dobrejch kontaktu vedle me bydleli ti starsi anglani uz nevim jestli jsem vam to psal maji penzion ve skotsku Andrew a Joan a mam urcite prijet velice gentl, kulturni a duchovne uprimne hledajici starsi lide, moc jsme si rozumeli a mam spousta konatktu na bydleni a jsem rad ze jsem takto mohl stravit svatky vanocni a NR bo denne bylo teplo teplicko jasno a slunicko kolem 25-30 gradu s veterkem tak se to dalo v pohode zvladat - no a maji taky peknej bazar tak jsem koupil nejaky ty darecky a taky jsem objevil super mlecnej bar ktereje zasobuje Sri Krishna Milk factoru asi 15 mlecnej produktu - maslo, syr, podmasli, jogurty, lassi, ruzna mleka, zmrzliny, srikandy, laddu fakt narez nastesti jsem to objevil az posledni 4 dny ale neco jsem stihl:) je to levny a moc dobry a ja to amm fakt rad takovy vychlazeny sweet lassi a mango srikand a ten jogurt prirozene uzratej v hlinenym dzbanku a hustej - lepsi sem fakt v Indii nikdy nemel lepsi nez max chocensky vazne nektar
a tak jsem si na ten Novej Rok taky trochu uzil vsak vim ze mi to nemate za zle pratele
co by jste mohli zavidet tomu poutniku usmudlanymu - jedna kapsa prazdna druha vysypana
jeste ze mam tu visa karticku a bankomat v kazdym meste jen aby me ten zdroj nevyschl :)
vsak bud v klidu a zavisej na Panu budes li pekne slouzit Krisnovi Madhavovi - Bohyne stesti na Tebe nezanevre ty bezverce
jinak uz by jsi prece musel byt davno na dlazbe prece ne? jak je to dlouho co jsi prestal pracovat pro lidsky system o vice jak 10 let Pane no a od te doby se jen modlis modlis a vidis byl jsi uz petkrat v Indii a iv evrope cestujes krizem krazem a drive jsi byl jak pecka a nikdy nic moc a od te doby co se mi snazis slouzit jedno dobrodruzsvi za druhyma mas se spatne?
ok ok ok
vsak se staci jen odevzdat neni to jednoduche?
Hare Krisna Hare Krisna Krisna Krisna Hare Hare Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
jednoduche to neni ale nemozne taky ne
neceho se zreknes neco dostanes
tam kde neni risk tam neni zisk
udelat prvni krok do tmy je vzdy tezke
ale nezustavej v temnote prosim ale vyjdi na svetlo
tamasi ma jyotir gama

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.