Hazmburk a Přírodní park Dolní Poohří

Hazmburk a Přírodní park Dolní Poohří.

Týden se s týdnem sešel a jsme zase v Lovosicích. Tentokrát nasedáme do vláčku na Postoloprty a míříme ke Slatině, odkud je to blízko k hlavnímu místu našeho zájmu,Hazmburku.

Dnes jsme tu jen tři, Karel, jeho žena Majka a moje širokost. Zbytek All Starc Teamu dal přednost Brdům. Z vláčku vystupujeme po dvaceti minutách na žst Slatina asi dva kilometry vzdálené od obce a další dva pak ke hradu.

Procházíme obcí už s výhledem na hrad, počasí je sice jarní ale dohlednost nic moc, mlha se nezvedá. Čert aby to vzal, to už je druhá sobota za sebou. Za obcí doleva kolem řady nových domků a pak polní cestou vzhůru ke hradu. Cesta je stále příkřejší, jak jinak, jdeme na hrad.

Pod hradem přicházíme k červené turistické a odbočce na hrad. Infotabule u rozcestí hlásá že hrad je otevřen až od dubna ale poučeni internetem pokračujeme nahoru k hradu. Brána je otevřená a paní pokladní je ostražitá takže platíme vstupné a procházíme hradem. Na výhled z Bílé věže nevystupujeme protože široké okolí se topí v husté mlze, moc platni bychom tam nebyli. Takže krásné výhledy na Středohoří jen tušíme.

Chvíle odpočinku, fotíme a vracíme se na červenou pod hrad a jdeme po ní kolem bývalých vinic a ovocných sadů jižním svahem k Libochovicům. Před městem červená přichází na silnici a my s ní na náměstí. Je jedna hodina po poledni, svačíme z vlastních zásob, čas nás trochu tlačí takže na hospodu času nezbývá.

Z náměstí pak mezi kostelem a zámkem přes most a za ním po modré Doprava přes vesnici Poplze (to není překlep). Ve vesnici před kapličkou Doprava a po chvíli stoupáme na vrch hřebene sklánějícího se k severu k Ohři a k jihu k obci Evaň a silnici do Peruce. Široká lesní cesta Přírodním parkem Dolní Poohří s občasnými výhledy na severní stranu k Hazmburku nás přivede do osady Horka.

Tam doleva na asfaltku která míří k hlavní silnici do Peruce. Pár desítek metrů před ní uhýbáme Doprava a jdeme krajem lesa pěšinou a pak lesem sestupujeme k osadě Chrastín. U turistického rozcestníku přecházíme na žlutou, lesem a pak kolem chatové osady na kraj Stradonic. Tady opouštíme i žlutou a u bývalého mlýna doleva přes můstek přes Debeřský potok, u rybníčka doprava a vesnicí k hlavní silnici a rozcestí s transformátorem.

Od rozcestí rovnou silnicí západním směrem posledních asi dva a půl kilometru k cíli dnešní trasy, obci a nádraží Pátek. Z dálky už se rýsuje střecha páteckého zámku, ale na ten dnes nezbyde čas. Nicméně zbývá čas na zastávku v sympatické restauraci U Hely poblíž nádraží, kterou znám ze svých dřívějších cest v blízkém okolí. Dáváme obligátní pivo a kafe a pak už jen vláčkem zpět k Lovosicům. Po cestě se ještě snažím nepříliš úspěšně fotit působivý západ slunce za Hazmburkem a pak v Lovosicích na rychlík a zpátky k domovu.

Co dodat. Trasa kolem dvaadvaceti, hrad určitě stál za návštěvu, jen škoda mlhy ale to už se trapně opakuju. Jinak počasí na jedničku. A ještě poznámka, k Českému středohoří to asi už nepatří, ale nic příhodnějšího jsem na mapě nenašel. Prostě turisticky země nikoho.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 10.3.2014
Hazmburk a Přírodní park Dolní Poohří na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Hazmburk a Přírodní park Dolní Poohří

Evaňská rokle.
Evaňská rokle je 2,5 km dlouhé údolí nedaleko Libochovic na hranici…
Zajímavě modelovaný vrch Českého středohoří leží západně od Libochovic…
Vycházka lužním lesem za rozsáhlými porosty rozkvetlé bledule Jarní.…
Dominantou Křesínských vrchů je vrch Vrcha. V minulosti tvořil s vedlejším…
Zmiňovaný židovský hřbitov se nachází v Libochovicích (okr. Litoměřice)…
Zámek Libochovice patří k nejvýznamnějším raně barokním památkám…
Mimo zámku si pozornost zaslouží i přilehlý a rozsáhlý zámecký park, který…
Z Litoměřic vyrážíme po silnici č. 247, která nás po dvaceti kilometrech…
Zámek Libochovice
V malebné krajině obklopené kopci…
U dřevěného mostu přes Ohři, u tehdejší příjezdové cesty do města, byla na…
Rozcestník na náměstí 5. května v Libochovicích je rozcestím dvou tras, červené a modré. Červená TZ vede v severním směru k Hazmburk…
Jeden kilometr  severovýchodně od obce Křesín je nenápadný, polem…
Jedeme do města Libochovice, asi 20 km od Litoměřic. My jedeme autem z…
Psát o místech známých je nevděčné, ale pokud se přidá zážitek s rojením…
Město Libochovice, ležící na řece Ohři na okraji Českého Středohoří, je…
Z Roudnice nad Labem pojedeme do Budyně nad Ohří a do Libochovic, které od…
Chcete poznat osud našeho nejvýznamnějšího vědce, který byl jedním ze…
Po prohlídce Libochovického zámku a přilehlého parku jsem se vydal na…
Jedná se o lehkou, nenáročnou procházku vedoucí po lesních a polních…
 Pravidelně jednou do roka se naše společenství přátel z celé republiky i…