Oravské Beskydy vyplňují severní část Oravy, kde tvoří státní hranici s Polskem. Směrem k jihu přechází v pohoří Oravská Magura, na západě sousedí s Kysuckou vrchovinou, na jihu s Malou Fatrou a Velkou Fatrou a na východě hraničí s pohořím Roháče a Podtatranskou kotlinou.

Oravské Beskydy
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Oravské Beskydy

Košice 2005 na kole

Košice 2005

28. augusta - 2.septembra 2005

1.den Nedeľa 28.augusta

Vstanu v 4.45h. Natlačím do sebe nějaké jídlo a pak chystám ještě zbytek věcí. V 6.00 vyrážím Je chladno a zataženo. Doufám, že nebude pršet. Za hodinku - v 7.00h jsme v Ostravě. Kolem VŠB a špitálu jedu na Rudnou a po ní jedu přes celou Ostravu směr Český Těšín. Ani moc nefuká vítr, tak se jede dobře a rychle. Dojedu do Havířova a pak deptám „havířovský kopec". Nahoře si bohužel jídlo nemužu koupit (vždycky tu stavím) protože je neděle. Ale zásoby naštěstí mám :) Sjedu do Těrlicka u přehrady jedu Doprava na 474-ku. Nepojedu přece přes ty kopčeky do Těšína :D Tady je moja zkratka na Žilinu. Po 2 km přejedu silnici č.48 a pokračuju dále rovně přes Třanovice. Začíná kapat........hmmmm :( Ale přestává. Je tu dajaky jarmok nebo co. Potom dojeud do Hnojníka a zde vjedu na 68-ku a po ní jedu vlevo. Ale už začlo mrholit. Ale eště se dá. Po pár km se dostávám na 11-ku a E75. To jsme v Třinci. Začíná pršet více. Tož...... V Lyžbicach se stavuju do obchodiku a doplňuju zásoby. Když vylezu ven - prší už dost. A tak si oblekám nepromokavou šustku. A vyrážím dále. Nebudu přece čekat - to bych čekal do zítřka, jak tak vidím to šedo. Z počasí je mi na blití, ale říkám si: třeba tomu ujedu :) Přes Vendryni a Bystřici dojedu do Jablunkova. NA chvilku pršet přestalo - no super. Po obchvatě jedu přes kopec na hranice. Ale zase při sjíždění k hraničnímu přechodu mě zase chytne taková sprška :(( Ani se tomu nedivím. Naštěstí pak poleví. Přejedu hranice (10:45) a přes Svrčinovec jedu do Čadce. Projedu městem a částí Horelica a podél řeky Kysuca jedu směr Žilina. Zase ale prší jak cyp. Schovávám se v budě u krásna nad Kysucou a čekám. Čekám asi 1/2 hod a zatím deaktivuju roaming a píšu do ZETka (to je 11:54). Pak prší méně a tak dešti vyrážím. Ale zase při výjezdu na novou cestu č.11 a sjezdu z kopce začne pěkně hnusně valit :(( Uz sem pekne morký a k tomu projedu velkou kaluž a po obstřiku mám botky durch :-D Jedu furt dál - nedá se nic robit. I když déšť polevuje, prší dál. Před Žilinou mě čeká SPMV - ale to sem čekal a vůbec mě to nevzrušuje :) Kvuli 3 km nepojedu někde po polní cestě, ne? Vjedu do Žiliny a po obchvatě jedu směr PP/MT. Kolem Tesca jedu vlevo a po 18-ce vyjíždím z města. Na pumpě mám pauzu. Kupuju pitivo a něco na zasycení. Už neprší.Pojím a pak vyrážím dál směr Malá Fatra, která se přede mnou jeví. I když je v mrakách. Projedu kolem Strečna pod hradem a pak jedu přes Malou Fatru zákrutami až do Martina. Tady se nezastavuju ale vzhleem k tomu, že neprší chci toho využít a dávám se dál na PP/Kraľovany. Jsou tu pěkně zbarvené stromy - podzim je tu....Mraky se rozpustili, ale vzadu nad Velkou Fatrou se to zase černí..... Přes Sučany a Turany sjíždím dolů k Váhu a tu v bufetě si chci kúpiť nějakou tu klobás, co som tu už raz kupoval. Ale co to? Je z toho už jen prodejna sýrů....:( No nic, jedu podél řeky dál do Kraľovan. Dneska chci dojet aspoň do RK, když mě tak déšť zbrzdil a buhví, co eště bude. Přes Rojkov a Lubochňu jedu do Hubové a pak už se blížím k Ružomberku. Ještě že to tu je samá rovina - podél řeky. Na kraji RK si kúpim na pumpě 2x2l pití a přes město se dávám směr PP/LM. Ve městě je nějaký čech vevalený v slupě - to musel jet pěkně rychlo - ten slup ma zaražený až u sedadla...... Také lidi nechápu. Ještě že to narval do slupa a ne do někoho živého. Dobře mu tak - ma jezdit pomalši. Za RK už zase kape - no snad neee. Teď navečer - a jak postavím stan? Jedu kolem Sliačů a dál. Naštěstí pršet nezačalo. Asi 500m za cedulí Ivachnová 2000m se dávám vpravo nahoru po cestičce. Přijdu k lesu - ale doň jít nemůžu, bo tu teče potůček a tak je okolí celé podmáčené a komáři to jistí...... takže jdu kousek zpět a podél lesa na druhou stranu se drápu po luce. Tady už je sucho a tak vejdu do lesika Ale zase že by to tu byla rovinka se říct nedá. Hledám tedy nejvhodnější místo, kde rozbiju stanik. Nakonec si jedno místo vyberu (17.00) a čistím plochu od haluzek a dřívek. Pak postavím stan a vybalím věci. Kolo postavím ke stromu a sednu před stan a udělám si potravu. Ohřeju trenčianské párky a nasytím se :)) U toho píšu pár SMSiek - dom a taaak ;) Tady po SK to mám zatím do 18.00 za 1,- Sk, takže toho vyžívám. Pak zalezu do stanu, protože komáři začínají být dotěrní......Síťku obstříknu repelentem a je klid - vtenmoment :) Počúvám FUN a píšu dnešní data a studuju mapu. Pak jdu ven a když vyjdu z lesa, vidím, že se černo roztrhalo a nad Velkou Fatrou se objevili nádherné červánky (to je 19.19h) . Musím to vyfotit - viz fotka za tímto textem. Pak už je tma a tak jen ležím a počúvám.......To mi chýbalo - to nocování. V lese to cvrká a cvrká - pěkný rachot teda.......:))) Na jednom místě mám pod sebou hrbol - tak musím ležet tak špeciálně - ať mě to netlačí.....Pak usínám - tak bru noc.

Data: TRP: 221,26km, AVS: 23,84 km/h, STP: 9:16:53h, MAX: 63,9 km/h, DST: 59544km

Popis dnešní trasy: Opava - Ostrava - Hnojník - Třinec - Čadca - Žilina - Martin - Kraľovany -

Ružomberok - Ivachnová

západ slunce nad Velkou Fatrou

2.den Pondelok 29.augusta

Vstanu v 5.28h. Jím a pak se deru ven. Začnu se balit, ale je zataženo jak cip.Proto se balím rychle, ať mě to nechytne teď. Sejdu přes louku a malé políčko k cestě. Nasadím sluchadla a vyrážím. Je tu už D1-ka. Ale hned jedu po 18-ce kolem Partizánske Lupči směr LM. Je zima - musím mít aj šustku. A k tomu fuká protivítr. Ale jedu pomalu - nní kam spěchat, včera jsem i přes déšť ujel dost. Jedu aji kolem místa, kde jsem kdysi (2002) nocoval. Ale dnes je tady už oranisko (to by nebylo pohodlne spaní). Ale už jsem v LM a městem jedu dál po 18-ce. Najdu i otevřený obchod (dnes je svátek - Výročie SNP) a tak si nakupím. Obchod nese název Včela - je to hned u stejnojmenné pekárny. A co to? Za výlohou mají hromadu mrtvých včela a vos :D Se smiju - vystižný název to majú. jedu dál a pod dálničním viaduktem, před Liptovským Hrádkem potkám jednoho cyklistu, co jede do Brezna cez Čertovicu. Tak jedem spolu a kecáme. Projedu Liptovský Hrádok a u rozcestí Kralova Lehota se lúčíme, přejeme si šťastnou cestu a jedem každý svojim směrem. Já deptam na Hybe. Počasíčko je skvělé - modré nebe. To je jiná káva oproti včerejšku :) Projedu kolem D1-ky a přes Východnou deptam zase nahoru nad Važec. Sou to tady celkem kfalitní výjezdy a sjezdy :) Když dojedu do Važca, jedu do dědiny a po místní silnici se dávám na Štrbu (po hlavní nejedu) Ufff ale než vyšlapu trhák nad obec kolem hřbitova - myslím, že v něm skončím :-D Pak jsem na vrcholu (vrcholek nese název „Hovald") Tož dobrý to název. A sjíždím do Štrby. Vzpomínám, jak jsme tu byli na dovolenke :) Dávám se na Poprad a podél potoka jedu přes Lučivnou na 18-ku. Zase plno aut. Přes Svit se po rovince blížím k Popradu. Už jsem tam a po obchvatě jedu dál ven z města. Je pěkně a tak se jede fajn. V Hozelci si v obchodíku Bala nakupím zdroje pití a jídla. Pak sjíždím z kopce dolů do Hôrky a Janoviec. Je to většinou z kopce a tak to jde rychle. Za chvilku jsme u Spišského Štvrtka, ale pokračuju dále po 18-ce a E50 směr PO/LE.Je to teď fest nahoru, až nad obec Dravce. Ufff, ale už jsem nahoře a fičím dolů. Enem poskakuju - v určitých úsecích silnice jsou takové muldy :)) Sjedu dolů a u odbočkyn na SN a Kurimany je vlevo parkoviště a bufík. Tak zastavuju a jdu si dát pauzu.Vedle bufiku v poli je traktor, který je zabořený po půl kola v blatě. Jsou tu i jiné stroje, aby ho vytahli, ale jaksi se jim nedaří. JA si jdu sednout a dám si klobás a k tomu ŠARIŠ. Klobás je ale málo, tož se dorazím Kotlíkovým gulášom. Přídám ještě jedno pivko a pak osvěžený a posilněný pokračuju přes kopec do Levoče.Městem jedu nahoru a je to pěkný kus. Nad městem se vyškrábu na horizont a sjíždím dolů do Spišského Hrhova. Když vyjíždím z obce směr PO/KE tak už v dáli vidím „Branisko" a i samotný Spišský hrad :) Přes Nemešany už stoupám nahoru k „Sivé brade" Tady se zase zastavím u miner. pramene a naberu si zasobu chladivé vody a pak jedu kousek dál - tu je v kopci takový pramen tryskající ze země. Kdysi tu vrtali vrt, kterým zastihli pramen a ten tady vyvěrá na povrch a celou stráň pokryl bílou usazeninou :))) Je to pěkné a tak fotím. Potom pokračuju pod samotný Spišský hrad. Uvažuju, že si vyjedu i nahoru, ale když vidím ten kopec a ještě že by\ch musel objet kus bokem, upouštím od toho. Stejně bych se nemohl podívat s kolem dovnitř. Takže návštěvu nechámna jindy. Přes Spišské Podhradie sjíždím po 547-ce směr Spišské Vlachy. Cigánských osad a cigándů je tu jak cyp - např. Dobra Vôla - asi stojí len s dobrou vôlou :)) Smrad a bordel - fuj radši jedu dál. Dojedu do Spišských Vlachov a pokračuju už po známé cestě cez Kolinovce do Krompach. Pak už se dostávám do okresu Gelnica a cestu lemují cigándi s košíkmi hřibov. Když jsem nad Kluknavou, sjíždím dolů do obce a dávám se vlevo přes Richnavu a jedu až do Hrišoviec. Pěkné to místo - taká dedinôčka v lese....Pak se vracím přes Kluknavu nahoru na 547-ku a kolem Štefanské Huty jedu nad rychlíkovou tratí do Margecan. Tady se dávám vpravo a podél Ružína a kolem lomu dojedu po 2km do Jakloviec. Tady na pumpě si kupuju chladivé pitivo a dajaku bagetu na zasycení a mapu Košíc. Pak pokračuju nahoru do obce Veľký Folkmar. Ještě kustik nad obec,ale pak už si dávám na louce pauzu - je vedro jak cyp. Krajinka je úplně skvělá - a počasíčko? :))) Nejde opísat. Když pak vyjedu na Folkmarské sedlo - kukám na místo nahoru, kde jsem vtedy nocoval. Teď tu ale spát nebudu - je ještě brzo a hlavně - na odpočívadle čpie cigánd a v pařátě má hřiby..... Kolem chaty sjíždím dolů do okresu KS a za chvilku jsem u v.n. Ružín. Přejedu most a pak kolem nádrže se dávám dál na Košice. Už se kukám, kde zapadnu, ale zatím nic. Pak jedu nad Košickou Belou (po obchvatě), ale jsou tu stále jen stromy a šikmé louky. Tady to asi nepůjde. Pak když sjedu na hranici okresu KS/KE není jiná možnost, než se podívat vpravo po cestičce kolem bufíku - ale vede kajsi do lesa. Takže to je jedno. Vracím se a pokračuju po 547-ce dál na Košice. Stoupám pomalu po serpentině a hledám kde půde zalézt do lesa. ZAtím to je všude šikmé a spát na šikmině pod úhlem 30 stupňů není asi nic příjemného :D Až pak v jedné otáčce vede dopravas cestička lesem. Jedu tedy po ní a když přejdu taku malou bažinu, vidím, že jsou tu i pěkně rovné místa pod listnatými stromy. Vyškrábu se trochu nahoru a tady v takovém místečku pod stromčekem si rozbiju stan (18.21h) Jsem kustik od Košíc. tentokrát se bude spinkat na rovném místečku. Udělám si papání a utiším hladový žaludek. Nandám věci do stanu a odošlu zo pár SMSiek. Zapisuju dnešní data do cestovního deníku a pak už je aj šero - musím použít furt-svítící baterku :) Potom se nasoukám do Spacího pytle a počúvám Tele FUN (je 20.09). Takže jsem tu za ty 2 dni dojel. A aji přes daždík. Ještě pak vyhópnu ven udělat ustní hygienu a pak už u muziky usínám. Dobrú noc.

vyverajuci pramen na Sivej Brade

Spišský hrad:

Data: TRP: 187,29km, AVS: 21,18km/h, STP: 8:50:30h, MAX: 56,7 km/h, DST: 59732km

Popis dnešní trasy: Ivachnová - Liptovský Mikuláš - Lipt.Hrádok - Východná - Štrba - Poprad - Levoča - Spišské Podhradie - Krompachy - Hrišovce - Margecany - Velký Folkmar - Košická Belá - Košice

3.den Utorok 30.augusta

Vstanu v 5.40h. Venku je jeste tma a kape asi - slyším sem tam kapky. Ale stan je suchý a nic. Vykuknu ven - mlha jak cyp. Hmm, jím makovec a pak du ven. Je pěkná kosa. Obleču se a balím věci. Nakonec dám do kola i stan a sejdu k cestě č. 547. Je 7h a vyrážím. Je mlha jak něco - nejde ani vidět. Ale z mlhy vyjedu, když se dostanu trochu níž. Za chvilu se dostanu dolů až k detské železnici a pak už jsem v Košiciach. Za sebou vidím jen kopce v mlze. A tady dole je tak krásne a teploučko :) Jedu přes centrum směr Miskolc. Projedu přes celé Košice po Južné triede a na rozcestí s 50-kou jedu pod mostem rovno. To už je pak časť Barca. Po 68-ce se dostanu k žel. podjezdu a za ním jedu vlevo smer Valaliky. Po 3km tam dojedu. Jedu obcí a pak jsou tu dědinky Bernátovce,Všechsvätých a Geča. Přijedu do obce Čaňa zde se dávám vlevo do dediny Ždaňa. Z ní nejprve rovno na Skároš a pak se vracím zpátky - je to slepá cesta. Další slepá silnice vede do obce Trstené pri Hornáde. Jedu tu jen abych navštívil obec a pak zase zpátky. Nyní už zpátky do obce Čaňa a z ní mám jet na Haniska, ale ještľ zajedu 2,5km do dedinôčky Gyňov. Všecky dedinky jsem tu projel a tak se dávám smer Haniska. Přejedu silnici 68 a E71 a jsem v obci Haniska. Počasíčko je super - horúci. Dávám se dál přes Sokoľany do Bočiara. Z nej vede silnice kolem VSŽ a tak celou cestu vidím napravo ty továrny. Pak je tady jen panelová cesta a všude jen taká neudržovaná louka a pole.Napravo jsou haldy a jinak nic. Sem tam přejedu zarostlé koľaje. Když dojedu k Veľké Ide, jedu ještľ Doprava po rozbité panelce.....Chci si zajet nekam dál do areálu - až kam to pôjde. A le..... kolem plotu jeud dál, pod masivním mostem a jsem tu.....železniční překladište a napravo jsem videl „mokrou haldu". To jsem ujel ale aspoň 1km do vnútri. Tak se vracím. Z Velké Idy si zajedu kustik na jih - do Gomboša a pak pokračuju dál cez Idu smer Šaca. Na konci obce je zase osada cigándu. Maras - špína - bordel - smrad. Kolem rozházené papirky, sklo, kusy železa a je tu i vrak škodovky - asi si cigándi myslí, že to niekedy opraví nebo co :-D Čumí jak cip. Jedu dalej kolem Brány č.1 do VSŽ a za chvilku jsem v Šaci. Cestou je uprostred cesty avia - ma pichle přední kolo. Řidič se s tim morduje a kolem neho se motá banda malých cigándu :) V Šaci přejedu silnici č.50 a dávám se na Malou Idu. Za chvilku tam jsem. Tu odbočuju Doprava na 548-ku a za kopečkem sjíždím dolů do Lorinčíka a po projetí celé této části Košíc až na konec - na otočku, se vracím a pokračuju po 548-ce k cestě č.50. Na ní vjedu a jedu směr Rožňava. samozřejmě je to zase SMPV, ale nehnu ani brvou a pokračuju - ved čo mám robiť??? Po 2 km odbočuji do místní části Poľov. Projedu celou obcí a chci jet dál - přes les až do Malé Idy - ať se nemusím vracet zase přes Lorinčík. Ale cesta tu nikde není. Teda je, ale jen taková zablácená lesní pěšina. Co mi zbývá - deru se nahoru. Aji ja jsem celý zablácený - botky mi kližou, jak se škrábu po vyjetých kolejích:DD. Nakonec sjíždím lesem k cestě - ale co to? jsem teda pěkný kus před Malou Idou - jsem asi blbě zahnul a tak musím zase deptat ten kopec do Malé Idy směrem od Šace. Když dorazím do obce - Tu si v obchodě konečně nakupím jídlo a pití - už taky docházelo. Když to mám - zajedu jen za obec směrem na Bukovec a tady u pole se najím. Hmmm to sedlo:)) Nasycen a osvěžen pokračuju dál do Bukovce. Jedu kolem rekreační oblasti u jezera - n po cestě teče jakýsik potôčik - ale dost vody :) Kolem práve sfiští motorky - ani je nejde vidět - jak je to obstříkne :-) Se musim smit. V Bukovci se dávám vpravo na Košice. Po vyjetí mastného kopce fotím okolní krajinu a sjíždím přes Bašku dolů do Košíc - Myslavy. Hned si tu kupuju noviny - ať je večer co čítat a po hlavní cestě směr k 50-ce. Po ní se dávám ale hned směr centrum a kolem Baumaxu jedu dolů do města. Nejkratší cestou jedu smerom Hlavná....Hledám informačné centrum - ale je to označené a tak to rychlo najdu. Zaběhnu tam a nakupím dajake pamiatki :)) Potom se kukám, kde si sednu na pivisko.....Chuť je veliká..... A tak si najdu místečko a dám si vychlazeného kozlíka. Keď vyvalím 30,-Sk seberu se a pokračuju dál. Z centra mířím směr Michalovce. Je tu nejaká objížďka a auta se tu pekně tlačí-mäso :)) Ale já je objedua pak už stoupám nahoru po serpentině nad město po cestě č.50 a E50. Si myslím - vyjdu jen do otáčky a pak přece jedu vpravo.......nebude to určitě taký kopec. Ale kdeže.....moja odbočka je skoro až nahoře....tak se do toho musím opět opřít a vyšlapat ten kopček. Pak se před Košickou Novou Vsi dávám Doprava. Sjedu lesem do obce Zdoba a přes Byster dojedu do Košické Polianky. Za obcí se otočím, vracím se do Bystera a přes Sady nad Torysou jedu do Košický Oľšan. najedu na silničku č.50 a kustik se vracím směr KE. Přes stoupáním do Košíc se dávám Doprava 2km do obce Hrašovik. Podle mapy tu cesta končí - ale naštěstí je tu cestička přes Torysu až do Rozhanoviec :) Tak to mám o to kratší. Trady vjedu na cestu lepší kvality a dávám se směr PO - 26km. Po 2km odbočuju do dedinky Beniakovce a z ní je to ještě kustik a ocitám se na křižovatke silnic 68 a D1. Podjedu most a pokračuju rovno do Budimíra po 68-ke. Když jsem u hranice okresov KS/PO, jedu Doprava a přes diaľnicu D1 jedu do obce Ploské a pak už jen Kraľovce a Vajkovce a jsem zase tam kde jsem byl - na křižovatke 68 / D1. Tentokrát ale jedu pod mostem a doleva - na Košice :) Jasne že tu je cedulka SPMV......si snad ze mně dělají prdel, ne? A to mám jet kde? po trávě? Neřeším to a pokračuju dál po 4-proudovke nahoru a za kopcem sjíždím kolem krematoria do Košíc. Když míjím cigánskou osadu - málem se mi zvedne žaludek, když cítím ten puch a vidím ten bordel.....Když sjedu do města, jedu po okruhu kolem sídliska Dargovských hrdinov a pak když přejedu Hornád, odbočuju směr Kysak. To už bude naposled a tím se dávám na zpáteční cestu. Do Kavečan nahoru se mi vůbec nechce - snad jindy. To je jedine místo zatím, které jsem vynechal z plánu. A snad poslední. Ještě se stavím v obchodíku a nakupím pití a dva pirôžky. Pak se prodavačky pytajú kde že to jedu a odkial som. Neveria že idem do Opavy. Pak mi ale predsa len prajú štastnu cestu a ja vyjíždím z Košíc. Ale hned při výjezdu něco lupne v kole.....Ale nééé - jedna zadní špica křupla :( A hned je osmica - to je jasne. Ale co mám teď dělat? Jedu dál. Dá se. Zítra po cestě snad něco bude a někde si to nechám opravit. Teď už je pozdě a než bych dojel zpět do centra, všecko by bylo zavřené. A tak jedu dál. Dojedu do Kostolan nad Hornádom a tu odbočuju 2 km do obce Sokoľ. Když jsem tu, jedu před obcí po políčku vpravo. A na kraji pole u stromů vysoko nad řekou Hornád stavím stan (svah nad řekou). Je 17.45h. Když postavím stan, dávám tam věci a píšu data a taak. Potom si ohřeju Segedín a nasytím se po celodenním šlapání (18.21h) Pak lezu do stanu a studuju mapu a čtu noviny. Pak tu přijede nějaký synek na kole a prý čo tu robím :)) A já, že tu budem nocovať. A tak se smije a říká, že si myslel, že im tadial niekdo krade brambory. Ale tak to je v pohode :)) Tak zas jede zpátky. A já pak kukám na západ slnka a pak zapínám Lovin´FUN. Dole pode mnou jezdí vlaky KYSAK-KE. Usínám a tak dobru noc.

Košice - fontána na Hlavnej

podvečer u obce Sokoľ

Data: TRP: 180,33km, AVS: 21,45km/h, STP: 8:24:24h, MAX: 53,8km/h, DST: 59912km

Popis dnešní trasy: Jahodná - Košice - Barca - Valaliky - Čaňa - Skároš - Trstené pri Hornáde - Haniska - Bočiar - Veľká Ida - Šaca - Malá Ida - Pereš - Poľov - Malá Ida - Bukovec - KE-Myslava - Košická Nová Ves - Zdoba - Košická Polianka - Košické Olšany - Hrašovik - Beniakovce - Budimír - Kraľovce - Košice - Ťahanovce - Kostolany nad Hornádom - Sokoľ

4.den Streda 31.augusta

Vstávám v 5.30h. Zobudza ma až svetlo. Tak něco pojím - je to prý vepřová konzerva, ale je to jen taká malá konzervička - ako paštika :)) U toho počúvám Radio Východ a dívám se na dnešní trasu do mapy. Je 5.55h a tak vylezu ven a začnu se balit. Je zase pěkně čerstvo, ale když se obleču do cyklo-hader je už fajn. Je 7h a po poli jdu k cestě. Nasadím muziku do uší a sjíždím dolů do Kostoľan nad Hornádom. Přejedu Hornád a jsem v obci Družstevná pri Hornáde. Pokračuju proti proudu řeky přes Trebejov do Kysaku. Tu Tady přejedu na levý břeh řeky a dávám se směr Malá Lodina. Je to tu rovinka - protože cesta vede podél řeky a tak se jede fajn mezi vysokými kopci. Ale krajinka tu je skvělá. Sem tam podjedu železniční viadukt, kde se táhnou koleje od Popradu do Košíc. Tam kde nejsou viadukty jsou tunely :) zadní kolo má osmicu, ale je stále stejná a nezvětšuje se. Tak můžu jet v pohodě dál. Stejně tu žádný servis není. Přes Velkou Lodinu dojedu do Malé Lodiny a pak vystoupám nad hráz vodní nádrže Ružín. Pak jedu v zářezu silnice nad Ružínem kolem chat až na cestu č. 547. Cestou mám pěkný výhled na přehradu a okolní krajinu. Po silnici se dávám Doprava směr SN. Stoupám na Folkmarské sedlo. Není to až tak strašné - tak se jede lehučko :) Však mám aj čas. Když dojedu na sedlo - mám pauzu a tlačím Tatranku - na posilnenie :) Koukám po okolní krajině, protože bůhví, kdy se tu dostanu. Letos asi už ne. Sjíždím do obce Veľký Folkmar a tu v obchodě si doplním zásoby (všeho). Za dědinou pak pojím a pokračuju do Jakloviec. Moc dobře to tu znám a tak to rychlo ubíhá. 2km a jsem v Margecanoch a doleva pokračuju 8km nad Kluknavu. Kukám na ddinku - ale jen shora. Škoda že tentokrát jen kukám :( radši bych tam sjel a stavil se za.....*** :))) Všude u cesty stojí cigándi a nabíejí hřiby. Dycki vystrčí pařátu, ak jedou auta. No vjíždím do okresu SN a jsem v Krompachoch. Odbočuju doleva a přes centrum jedu kolem nemocnice do Sloviniek :)) Na okraji obce zastavuji u bývalého dolu Alžbeta. A aji na haldu se stavím, která je přes cestu. Dám pauzu a hledám vzorky. Nejake vzorky najdu, zabalím je, udělám zo par fotiek a vracím se do Krompach. Kupuju ještě noviny a pohledy a po 547-ce pokračuju směr SN - do Kolinoviec a Spišských Vlachov. Zde se na chvilku napojím na 536-ku, ale jen kustik. A to do obce Bystrany. Zde s ní sjíždíma dávám se Doprava směr Klčov. Protože se nemíním tlačit přes tie kopčeky až do Spišskej.....Ale moc jsem si nepomohl - s Bystran je to pěkný stoupák a potkavám co jiné.........bandu asi 20 cigándů........:D jen čumí, bo asi neviděli nikdy kyclistu nebo co :)) Nahoře mám ale úžasný pohled na velký kus Spiša......Pak kousek sjedu dolů do Hincoviec, ale pak zase nahoru přes Trsťany. Cesta rozbitá jak po válce, ale co už.... Nad dědinou už je to rovinka po vrstevnici podél lesíka.....Tak se jede ve stínu celkem fajn. V dáli zrovna vrcholí žně....a tak to tu všude kolem voní obilím a taaak. Napravo vidím zase i Spišský hrad. Když sjedu do Klčova, najedu an „pěknou" 18-ku a dávám se směr PP/LE. Přes Spišský Hrhov deptam nahoru v tej horúčave nahoru nad mesto Levoča. Uffff, kamiony kolem mě jen funí.....takmer 35°C a na slnku aj viac. Nejlehčí převod a málem rozervu řetaz...ale nakonec jsem nahoře a když sjíždím městem, kamiony mě pro změnu celkem brzdí.....a smrdí jim brzdy....jako by se pálily :)) Moje špalíky jsou ok...a tak to hulím přes Levoču a tak ani nemusím moc šlapat ten kopec nad město ve směru na PP, protože jedu setrvačností kus nahoru. Pak už sjíždím kolem odbočky na Kurimany/SN a zase se zastavuju v bufete. Šariš láká.......a k tomu halušky.....:)) čo iné....Pak nasycen pokračuju nahoru k obci Dravce. Jede se lépe, protože jsem osvěžen piviskem a tak jsme za chvilku nahoře. Tady se ještě zastavím, abych sundal dluhe galaty a pak sfištím kolem Spišského Štvrtka do Janoviec a Hôrky.V Janovciach si kupuju v obchodě zásobu pitiva a malí cigándi sa pytajú odkial a kam jedu. Něco beknu a pokračuju nad dědinu, kde pojím něco rožkov. za Švabovcami mě čeká kopček do Hozelca......ale už ho znám, a tak jsem na něj připravený - hlavne psychicky/chemicky :)) Tady si v „Bale" kupím ještě jednu fľašu pití a pak již sjíždím do Popradu. Projedu po obchvatě směr Smokovce. Je to nejdřív pěkná rovinka, a tak se jede fajně. Když ujedu asi 5 km, začíná cestě stoupat a to ani prudko ani málo. Tak zrovna blbě - a tak se jede čím dál hůř. A nakonec je z toho pěkné stoupáníčko. Neženu se však nikam a tak to pomalu vyšlapu. Pak už to je zhruba rovinka až na Pleso. Kolem Dolného Smokovca dojedu do Starého Smokovca a tu po 537-ce se dávám vlevo na Podbanské/Štrbské Pleso. Je to fakt rovinka a tak se jede daleko lepší než poslední km. Vidím však daleko na krajinu, protože tu nejsou takmer žiadne stromy - jen sem tam pahýl trčící osaměle ze země. Jako hrdina, který odolal vichřici...Přes Tatranské Zruby, Tatranskou Polianku a Novou Polianku dojedu do Vyšných Hágov. Odvtedy zase stoupám nahoru - fest. Ale dá se. A to až na Štrbské Pleso. Už mě ale zase přemáhá hlad a unava aji.... LAe i když jhe už dost hodín, na nocování ani nemyslím - je tu přece národný park,a to bych si dal, kdyby mě tu kdesi chytly......Musím vyjet z NP ven. A tak mě čeká ještě dost km. Od Štrbského Plesa to klesá a tak to utíká km za km. Kolem Troch Studničiek kde vidím toho fusatého dědu, který byl vtedy v TV (ten horal čo tu bývá). Sjíždím do Podbanského a sjíždím už do okresu LM a Žilinského kraja.Je tu ale všude les, i když už jsem vyjel z TANAPu. Tak jedu stále dál, tady nezůstanu. Všude je plno chatek a takjsme rád, že konečně vyjíždím z lesa a je tu volné prostranství a svítí i slunko ještě. Jdu vpravo na louku - ale musím přejít potok a pak jdu nahoru za strom. tady to rozbalím....Je 18.50h Suším věci a stavím stan. Pak si dělám jídlo, protože jsem celkem hladný.....Dvě také malé konzervy - dolnogemerský guláš a dršťkový špeciál.....pěkné pálivý....:))) aspoň vypálím červa.... Pak fotím okolní krajinku a pak lezu do stanu. Prišla mi SMS, že vraj si mám po 4.9. predlžiť Easy Extra - za rovnakú cenu 9,-Sk a volať stále levně......to sa mi nezdá.....veď to už bude po prázdninách a tato akcia platí prave len cez prázdniny. Tož volám na asistenta a pýtam sa tej baby, čože to ma ako znamenať......:))) povie mi, že to nieje pravda - že to vraj blbo poslali......To su ale kokoti :D Ale aspoň že to viem - lebo bysom si to aktivoval a zrazu bysom bol o 69 Sk chudší.....:)) Pak pošlu zo pár SMSiek a čitám noviny. Počúvám FUNko a je 21.08h. Pak ještě za tmy lezu ven a kukám na hvězdy - tatranskej......a po ústní hygiene zalézám do Spacího pytle a usínám......

železniční viadukt u obce Malá Lodina

obec Baldovce......Spiš........:)

Starý Smokovec - v dáli Slavkovský štít

holé Tatry....

Kriváň

nocování pod Tatrami

Data: TRP: 179,00km, AVS: 19,68 km/h, STP: 9:05:49h, MAX: 58,8 km/h, DST: 60091km

Popis dnešní trasy: Sokoľ - Družstevná pri Hornáde - Kysak - Malá Lodina - Veľký Folkmar - Margecany - Krompachy - Slovinky - Krompachy - Spišské Vlachy - Trsťany - Spišský Hrhov - Levoča - Poprad - Starý Smokovec - Vyšné Hágy - Štrbské Pleso - Podbanské - Pribylina

5.den Štvrtok 1.septembra

Vstávám v 5.54h. Kuknu ven a něco pojím. Spláchnu to minerálkou a pak lezu ven a brrr, taková kosa..... No rychle se převlíkám, protože se musím nějak zahřát. Když to všecko natlačím do kola, scháýzím přes luku a přes potok k cestě. No nejsem zase mokrý ??? :)) Všude rosy jak vzduchu. Je 7.15h a po 537-ce vyrážím přes Pribylinu k dálnici D1 a přes Liptovský Peter sjíždím do Liptovského Hrádku.Tady už je to rovinka až do Liptovského Mikuláša a tak jsem tam za chvilku - vzpomínám na cestu tam - to jsem tu jel taky... Po 7km se dostanu do LM a v obchodě „Včela" si zase nakupím potravu :) Venku hned něco sním jako na opožděnou snídani a pak přes město jedu dál a po 584-ce jedu směr Aquapark Tatralandia. Jedu ale jen kolem - co bych tu robil? a tak přes Liptovský Trnovec jedu kolem Liptovské Mary směr RK. Je to tu lepší než po 18-ce, protože tu nejsou také kopčeky. Je tu jen jeden a ten vyjedu rychlo a pak už klesám dolů do Bešeňové.... To su tie kúpele :)) Přes dálnici D1 jedu Doprava a po méně frekventované cestě jedu přes Liptovskou Teplou a Liskovou jedu dop Ružomberka. Před ním jedu v takovém zářezu pod skálou - nad kolejemi.... Dobrý pohled. Tu se napojím na 18-ku a po ní jedu přes Hubovú a Lubochňu do Kraľovian. Odtud po serpentině k Šútovu a pak nahoru k Ratkovu. Nahoře jedu s větrem a tak to fičí....U motorestu Trusalová stojím a kupuju dom korbáčiky......:)) Taký pakl.... Je tu jeden chlap a vraj, esi jedu do KE, nebo do OP. A či nechcu vzít do auta? Že jede tiež do Opavy. Ale já chci jet sám - takže mu s díky odmítám :))) Projedu Turany a v Sučanoch mi spadne vrchní brašna nabok :DD já sem kokot - sem si to nezapl, keď som tam dal tie korbačíky :))) Eště že to mám přivázané eště k nosiču takým popruhem - ináč by to boľo moc zaujimavé - a brašna by skončila na cestě asi..... No připnu to a pokračuju dál a kolem Martina jedu směr Žilina. Jsou tu poliši - atak nelením a volám na dopravný servis FUN radia a nahlásím to...... Cez Vrútky jedu nad tratí a podél Váhu do okresu Žilina. Když projedu Malou Fatru, ocitám se pod hradom Strečno. Zastavuju v bufiku a Dávám si Bažanta a pak i klobás......:-PP Pak ještě kustik a jsem v Žilině. Cestou se ještě zastavím v obci Stráňavy. Po okruhu jedu na 11-ku a po SPMV jedu směr CA. Aji plno cyklistů tu čpie.......se smiju. Po vjezdu do okresu KM si na pumpě kupím něco na jídlo a pitivo. Proti větru pokračuju dál přes Kysucké Nové Mesto a obec Povina a Kysucký Lieskovec. Za ním ještě Ochodnica a za kopcem, který objíždím je tu to známé stoupání nad Krásno nad Kysucou. Pak už to jde lépe, a u odbočky na Lokcu jedu na starou cestu a v reštaurácii si dám najprv pivko - Smädný mních a pak aj pizzu. Nech som sytý :)) Dám ještě další pivko a uvažuju, či už ostanem tu, a nebo pojedu eště dal. Ale je eště je teprve 15h a to je přece jen brzo a tak pokračuju do Horelice a na pumpě ještě přikoupím Budiša a noviny a přes město Čadca jedu dál. Jedu ale pak do Milošové - přes ten druhý hraničný priechod. Ale tady chcu na SK ještě zůstat na noc a tak se dívám, kde to zapíchnu. Ale všude samé chaty a baráky a nic - lautr nic na stanovaní. Jedu dál a už jsem u hranic. No ještě že jsem deaktivoval Easy extra vtedy u pizze a teď aktivuju roaming a přejíždím hranice. Hmmm přes Šance sjíždím dolů - zase nic pro mě...... Samé baráky a tak sjeud do Mostů u Jablunkova a hledám tu.......Prostě lautr nic!!! Slunko skoro zapadá a ja nemá kaj spat........Jedu teda stále dál přes Jablunkov a Bystřici a Vendryni do Třince. To už mužu jet takmer do Opavy :D. No odbočuju na Hnojník ale ani tu po cestě není vhodné místečko...... Už mě to aji štve......V Hnojíku se dávám na 474-ku a jedu do Třanovic a po přejetí silnice č.48 už to kchalím a jedu vpravo po asfaltce mezi kukuřicí..... Ani nejde vidět velvo ani vpravo - všude vysoké klasy..... A pak to zarvu právě do tohto pole :))) Idu kustik dalej a vyškubu stonky a tu postavím stan a je to...... Co mam robit? Je už aj šero... Akorát si spravím jídlo (GORAL) a pak zalehnu do stanu a o chvilu spím.......Tož zajtra domov....to bude rychlovka

ranní výjezd na trasu - u Pribyliny - podzim se hlásí......

Data: TRP: 211,67km, AVS: 22,63 km/h, STP: 9.21:06h, MAX: 50,4 km/h, DST: 60303 km

Popis dnešní trasy: Pribylina - Liptovský Hrádok - Liptovský Mikuláš - Ružomberok - Martin - Žilina - Kysucké Nové Mesto - Čadca - Jablunkov - Třinec - Hnojník - Třanovice

6.den Piatok 2.septembra

Vstávám v 5.40h a tlačím Bratislavský makovník. Vylezu - všecko sbalím a v 7.15 se proderu na cestu a po 474-ce jedu do Těrlicka. Je ale mlha jak cyyyp :))) Musím si aj bréle otirat.......a aj tak je to maras.....Až pak, když stoupám nahoru nad Havířov tak z toho vyjedu...... Po 11-ce jedu městem a pak po Rudné do Ostravy. Jede to rychlo a nic se zvlaštního neděje a tak pak z Poruby ještě 24km a jsem v Opavě.....Tak som to spravil........taky vyletik do Košíc.....:))))) Tak to je všetko čo sa týka tohoto vyletiku.......

Data: TRP: 65,01km, AVS: 23,14 km/h, STP: 2:48:36h, MAX: 62,2 km/h, DST: 60368km

Popis dnešní trasy: Třanovice - Havířov - Ostrava - Opava

celková data:

TRP: 1044,56km

AVS: 21,82 km/h

STP: 47:47:18 hod

MAX: 63,9 km/h

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 16.8.2009
Autor: Rostik

Oravské Beskydy

Příspěvky z okolí Košice 2005 na kole

Liptovský Michal - dřevěná zvonice
Tato dřevěná zvonice z poloviny 17. století je součástí zdejšího opevněného římskokatolického kostela sv. Michala, který se nachází na západním okraji obce vedle místního hřbitova. Její poslední celková rekonstrukce se uskutečnila v roce 1975, další dílčí práce pak proběhly s opravou kostela v roce 1997. Spolu s kostelem vytváří jedinečný urbanictický celek a patří mezi významné stavební památky Liptova. Turistická mapa 1:…
Nachází se v západní části obce v místní části Mitošiny. Jde o dvoupodlažní pozdně renesanční kaštiel čtyřkřídlé uzavřené dispozice s nárožními věžemi a s částečně zachovalými reresančními…
Obec Liptovský Michal se nachází v nadmořské výšce okolo 525 metrů na levém břehu řeky Váh. Nejstarší dochovaný název vsi zní Eclesia S. Michaelis a pochází z roku 1331. Liptovský Michal sousedí se známou obcí Beš…
Osada, nacházející se v podhůří Chočských vrchů, byla založena kolem roku 1279 a leží při stejnojmenné přečerpávací vodní nádrži pod hrází Liptovské Mary. V okolí můžete navštívit m…
Nachází se severně od obce Bešeňová v Liptovské kotlině. Tyto přírodní úkazy, které jsou dnes vyhlášeny za národní přírodní památku jsou roztroušeny na několika lokalitách nad a pod silnicí…
Uprostřed obce  na návsi mezi obecním úřadem a nákupním střediskem se nachází nový moderní římskokatolický kostel Nejsvější Trojice, který byl dokončen a vysvěcen v roce 2000. Turistická…
Přírodní památka Bešenovské travertiny a studánka Medokýš Na Slovensku leží v srdci kraje zvaném Liptov obec Bešeňová. A necelé dva kilometry severně od vesnice se nachází jedno zajímavé místečko.   Přírodní památ…
Na Slovensku leží v srdci kraje zvaném Liptov obec Bešeňová. A necelé dva kilometry severně od vesnice se nachází jedno zajímavé místečko.   Skalní útvar z travertinu, který je vysoký asi 15 metrů. Značená cesta s…
Kdysi neznámá vesnička Bešeňová ležící v srdci liptovského kraje je dnes v prospektech cestovních kanceláří. Změnila se k nepoznání. Ale dobří lidé zůstali stejně jako kouzelná příroda v okolí. A samozřejmě melodi…
Sliačské travertíny leží v Liptovké kotlině východně od Vyšného Sliače, cca 10 min autem od Ružemberka. Přestože k nim nevede žádná turistická značka, jsou snadno dosažitelné po úzké…
Bešeňová - termální koupaliště
Bešeňová se nachází v široké kotlině řeky Váh mezi městy Liptovský Mikuláš a Ružomberok. Areál termálního Koupaliště se nachází na východním okraji obce. Vedle areálu koupaliště je rozlehlé…
Obec Liptovské Sliače sa nachází v okrese Ružomberok v Liptovské kotlině. V katastru obce se nachází státní přírodní rezervace Sliačske travertíny. Katastrální území obce leží v střední části údolí řeky Sliačanky,…
Obec Liskova leží v regione Liptov asi 3 km východne od okresného mesta Ružomberok na rieky Váh. Rozloha obce je 15, 95 km². Uzemie Liskovej bolo osídľované rôznými skupinami kultúr už od pradávna. Najstaršia pís…
Tento typ na výlet nás zavede na Slovensko. V malém lázeňském městečku se nachází malý unikát který může krásně posloužit jako cíl výletu stejně jako v našem případě.Několikametrový vodopád téměř v centru městečk…
Tento výrazný kopec pod názvem Úložisko se nachází uprotřed Liptovské kotliny a zvedá se mezi vodními nádržemi Bešeňová a Liptovská Mara do nadmořské výšky 742 m. O jeho jihovýchodní svah…
Volně přístupné jezírko s termální léčivou vodou, uprostřed je vyvěračka.Info - viz foto... Je na konci vesnice Kalameny - přístupné autem ovšem po poničené cestě...
Kaplnka s krížovou cestou sa nachádza na kopci u obce Lisková, kde v roku 1802 osadil kríž Tomáš Slimák a v roku 1946 tu vybudovali kalváriu s krížovou cestou a na vrchole osadili tri kríže. V šesdesiatich rokoch …
Archeoskanzen Havránok se nachází na severním břehu u hráze Liptovské Mary. Na místě archeologických vykopávek z předkřesťanské doby zde postupně probíhá rekonstrukce keltského sídliště z 1…
Malá obec Martinček sa nachádza severovýchodne nad okresným mestom Ružomberok za riekou Váh na výbežku dolomitového kopca pod názvom Mních. Obec má iba 380 obyvateľov, ale jej kostolík a okolie v priestore Mních …
Přehradní jezero o ploše 22 km2 se prostírá v Liptovské kotlině, 3 km západně od Liptovského Mikuláše. Vodní dílo nese jméno po jedné ze zatopených obcí, kdysi sídla Liptovské župy. Nejhodnotnější objekty ze zatop…
Liptovská Mara - pláž u kostela Panny Marie
Soutěž 2 body
Nachází se v blíkosti hráze vodní nádrže mezi přístavištěm a zvonicí kostela Panny Marie. Štěrkopísčitá pláž svažující se mírně k vodní hladině je hojně navštěvována v období letních…
Po článku „Jak se bydlí svišťům ve Žiarské dolině“ se pokusím v dalším svém příspěvku přiblížit Jastrabí dolinu v Chočských vrších z „motýlí“ stránky. Chočské vrchy jsou jednou z nejzachovalejších přírodních lok…
Na nejvýše položený středověký hrad na Slovensku jsme se rozhodli vyjít z obce Bukovina. její části Dušany. Auto jsme zanechali u silnice a vydali se po červeně značené zpevněné cestě směrem na Malatinou. Cestu vl…
Z Námestia Andreja Hlinku pri kostole sv. Ondreja v Ružomberku vedú Školské schody zakončené terasou, ktoré sú zdobené balustrádami. Boli postavené v minulom storočí podľa architektov J. Uhlára a Š. Martonika. Na …
Nejvyšší vrchol Chočských vrchů, výrazně se zvedající nad Oravskou vrchovinou a Liptovskou kotlinou, 17 km jihovýchodně od Dolného Kubína. Vrchol má tvar nepravidelné pyramidy s mno…
Na Veľký Choč (1.608 m n. m.) se dá vystoupat z Vyšného Kubína, Jasanové, Valaské Dubové, Likavky a z Lúček. Jako výchozí místo jsme si zvolili poslední jmenované, které bylo nejblíže našemu penzionu. Abychom nemu…
Okresní město, průmyslové a správní centrum Dolného Liptova ležícího na soutoku řek Váhu a Revúce. Dominantu tvoří okolní pohoří. V masívu Mních je soustava čtyř hradišť …
Je 14.9.2002 a naše oddíly „Bludný kruh“ a „Průzkumník“ se vydávají na společnou jednodenní výpravu na Slovensko, konkrétně zdolat dva skalisté vrcholy Malý Rozsutec (1343m.n.m.) a Velký Rozsutec (1610mn.m.). Sraz jsme měli už ve 4:30h, to proto, že Ostrava je přece jen od Malé Fatry nějaký ten kilometr, je nutno také podotknout, že jsme si objednali autobus, který nás měl na intrikované místo přepravit. Nástup do…
Krasové údolí dlouhé 4 km v Chočských vrších, které je suché, bez vody. Ta teče neprobádanými podzemními prostorami a teprve v dolní části údolí vyráží vyvěračkou. Je to státní přírodní rezervace o rozloze 379,9…
Velký Choč 1611 m.n.m.
Datum v kalendáři ukazuje 4.6.2005, naším dalším místem určeným pro poznání krás Slovenska se stal nejvyšší vrchol Chočských Vrchů „Velký Choč“ – 1611 m.n.m. Je 4:15 hodin ráno a my se setkáváme na stanoveném m…