les jak v pohádce

Zářijovou neděli, nasedám na kolo a jedu na vyjížďku s nálepkou poslední letošního roku. Ne že bych už kola nevyužil, ale ne na několik hodin. Trasa se ubírá cestami, které jsem ještě neprozkoumal. Startuji u bývalého Lubeneckého zámečku Michnů z Vacínova, následně porcelánky (zrušené), nyní „bez zájmu“. Začínám Ostrým stoupáním zpevněnou cestou kolem telefonního vysílače. Tím končím s civilizací a nořím se do poklidného a přívětivého náručí zdejších lesů. Šlapu přes několik křížení pěšin. Většinu z nich jsem procestoval a tak je míjím. Přijíždím na další křižovatku, kde odbočuji vlevo. Mířím zatím známou cestou. Po několika desítkách minut však přestávám tušit, kde se nacházím. Jednou z nejkrásnějších podob lesa je podzimní bukový. Barevné listí v korunách i na zemi je nepopsatelné. Vše vytváří náramnou atmosféru. Cesta příjemně ubíhá a já se kochám jak doktor z filmu Vesnička má středisková. Najednou nevěřím svým očím. Uprostřed lesa je stavení. Kde se tu bere. Tajuplné. Věřte nebo ne, ale napadla mě Perníková chaloupka. Napjatý se chci přesvědčit co mám před sebou…

Posléze přicházím na to, že je to poslední stavení z blízké vesničky Malměřice. Netušil jsem, že jsem se dostal tak daleko. Cestou necestou se tak dostávám do míst, které vlastně znám. Ono stavení, s už zašlou tabulkou Hospoda u lišáka, je baráček s venkovním krytým posezením a stodolou.

Pokud rádi vandrujete, vlakem do Blatna či Malměřic jednoduše přijedete a dále pěšky se vydáte, na svůj čundr, bude odměněni klidem a pohodou pohádkového lesa.

Poslední aktualizace: 13.12.2009
les jak v pohádce na mapě
Autor: sv.vt

Příspěvky z okolí les jak v pohádce

Vyhlídka z Kapucínských skal
Kapucínské skály jsou známé spíše horolezcům a milovníkům skal, ale jde…
Na rozhraní tří krajů – Karlovarského, Ústeckého a Středočeského, leží…
Touláme se kolem Lubence a tady jsou Nádherné skalní útvary zv.Kapucínské…
Vzácný a tajemný svědek historie stojí u křižovatky polní cesty a silničky vedoucí z obce Ležky na hlavní silnici Praha - Karlovy…
       Chci vás pozvat na skály a skalky, ale hlavně na zajímavý výlet.…
Kapucínské skály se nachází 400 metrů nad obcí Ležky. Skalní útvary jsou…
Výchozí bod: železniční zastávka Stebno (trať č. 160 Plzeň - Žatec) …
Trasa vede od nádraží ČD k nádraží ČD, měří zhruba 16 km, mezi nejnižším a…
Přírodní rezervace Blatenský svah leží asi 1,2 km západně od obce…
Kostel svatého Michala je barokní kostel z druhé poloviny 18. století, který nalezneme přímo na návsi Blatna. Jednolodní stavba, loď plochostropá,…
Obec Stebno bývala součástí petrohradského panství. Dnes je místní částí městečka Kryry. V roce 1872 se přehnala přes západní Čechy vlna silných bouřek. Došlo k protržení hrází…
Pomník stojí v lese u Podvineckého potoka v místě, kde stával parní mlýn a pila. K pomníku vede lesní cesta, která vychází z konce ulice Na Protektorátě ve Stebně. 25. května…
Asi jeden kilometr jihovýchodně od obce Drahonice ve st…
Jedna z chmelařských obcí v okrese Louny. V lesích nedaleko vesnice stáva…
Nedaleko obce Stebno, která je částí městečka Kryry v okrese Louny lze…
Mohutná kruhová stéla antropomorfního typu stojí na ohrazené pastvině u cesty vedoucí ze Stebna do Petrohradu. U nás je to ojedinělý typ smírčího kříže připomínající lidskou…
Nedaleko obce Petrohrad v okrese Louny lze spatřit jeden zajímavý obelisk.…
Zavítáte-li někdy do obce Petrohrad na Lounsku, udělejte si trochu času a…
Petrohrad je zřícenina šlechtického hradu na zalesněném ostrohu nad obcí…
Zřícenina gotického hradu stojí na vysokém návrší nad obcí Petrohrad na Lounsku v Ústeckém kraji. Dochovaly se pouze obvodové zdi paláce, zbytky…