Na vrch Vladař a do Chyše

Přicházím ze Žlutic k rozcestí Záhořice žst s úmyslem jít na vrch Vladař a z něj zpět na rozcestí Záhořice a po žluté do Chyše.

K rozcestí Záhořice je to asi půl kilometru. Zde pokračuje červená nahoru ke Vladaři a žlutá odbočuje k obci Chyše. K té se později vrátím. Cesta vede, jak už to při cestě na kopec bývá, vzhůru lesní cestou a přichází k odpočivadlu před osadou Záhořice. Pak si ještě projdu osadu a vracím se na červenou, jdu k odbočce na vrchol Vladaře. Teď ještě kilometr ostrého stoupání a jsem nahoře. Vrch Vladaře je vlastně jakási stolová hora s výškou 693m. Nacházelo se zde pravěké hradiště z umělým jezírkem. Plošina je bohatě zatravněná a zarostlá vysokými křovinami, takže i rozhled z vyhlídky je dost problematický. Celý vrch je protkán spoustou křížících se cestiček takže navzdory směrovkám a infotabulkám je třeba se stále orientovat. Jdu i k jezírku které je beznadějně zarostlé, avšak jeho obrysy jsou dobře rozeznatelné. Jinak zde též roste překvapivé množství zrovna kvetoucích rostlin, které jakožto neznalec netroufnu si identifikovat. Neprošel jsem celou plošinu abych vyhledal nejlepší výhled, čas mne trochu tlačí takže spěchám zpátky dolů na rozcestí a dávám se Doprava po žluté na Chyše.

Trasa vede starou vozovou cestou zaříznutou do úbočí Vladaře a z druhé strany prudce spadá až k romantickým meandrům Střely. Řeka sama se však moc neukazuje protože její břehy jsou neprostupně zarostlé hustými křovinami. Cesta je lemována vysokou travou, břízami a odkvétajícími vlčími boby s výhledy do stráně k Vladaři i dolů ke Střele a je naprosto pohodová. Tady si dobije baterky snad každý.

Asi po půldruhém kilometru cesta vychází na louku a dovede poutníka k hřebčínu Mlýnce. Za hřebčínem se cesta mění na starou asfaltku která vede k hlavní silnici a po té přes most přes Střelu po dalších jeden a půl kilometru do obce Chyše, dalšímu průchozímu cíli mé dnešní cesty.

Ale o tom příště, nejsem romanopisec.

Zdrávi došli. Seventy

Odkaz na předchozí část trasy: https://www.turistika.cz/cestopisy/ze-zlutic-ke-vladari

Poslední aktualizace: 15.7.2013
Na vrch Vladař a do Chyše na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Na vrch Vladař a do Chyše

Pravěké hradiště na kopci Vladař
Nedaleko městečka Žlutice se nachází pozoruhodný kopec, který každého…
Mezi městy Žlutice a Manětín lze i z velké dálky pozorovat majestátní dominantu kraje – stolovou horu Vladař. Kopeček turisty zatím …
Pondělí 10. 5. 2021 Teplo bylo večer, poměrně teplo bylo i v noci. Ve 4 bylo…
Vrch Vladař Nastala už bezmála polovina listopadu, ale teplo a slunečno bylo pořád jako vzáří, a tak jsem si ráno přivstal, odpracoval vdílně co…
Vypravili jsme se nedávno na zajímavou Naučnou stezku sovy Rozárky.Tato…
Kostel Sv.Petra a Pavla je nejstarší architektonická památka ve Žluticích…
Jedeme do Žlutic. Je to poměrně malé městečko v Karlovarském kraji (zhruba 20 km od Toužimi), které se rozkládá ve svahu na ře…
Černá smrt, jak se v období středověku obrazně říkalo epidemiím moru, byl…
Žulová kašna, která roku 1863 nahradila původní dřevěnou kašnu je spolu s…
Žlutice se pyšní neobvykle starobylou historií. V roce 1973 se zde konaly…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na malou procházku městem Žlutice. Začínáme na nádraží Žlutice, odkud po…
Přibližně v polovině trasy mezi Karlovými Varya Rakovníkem leží obec Chyše…
Chyše   Je sobota, počasí se vybralo, přicházím ze Žlutic přes kopec…
Zámek Chýši nalezneme ve stejnojmenné obci na západě České republiky.…
Vracíme se domů autem a tak jsme se rozhodli zastavit se v Chyších. Město se nachází v Karlovarském kraji, kousek od silnice z…
Zámecký park rozkládající se na devíti hektarech okolo zámku Chyše získal…
Chyše, obec v okrese Karlovy Vary leží na řece Střele 8 km severovýchodně…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na výlet nejen do přírody, ale hlavně po kostelech.Začínáme ve Žluticích…
Zámek je významnou památkou obce Chyše na Karlovarsku. Zámek je…
Ze Žlutic ke Vladaři   Je sobota 6.července a já ráno jdu  na rakovnické nádraží na první rozumný vlak na Žlutice. Chci si projít trasu ze Žlutic přes…