Na zámek Moritzburg a na trhy do Drážďan

Už jsem tu jednou, když jsem popisoval použití jízdenek Elbe Ticket zmiňoval možnost dojet až na zámek Moritzburg vlaky a autobusy. Poslední listopadovou sobotu jsem se po této trase vydal.

Teploměr ukazuje několik stupňů pod nulou a na pražském hlavním nádraží naskakují minuty zpoždění. Ale hlavně EC do Berlína s odjezdem o půl sedmé ráno pořád nemá v patřičném okénku na elektronické tabuli svoji kolej. Rozhlas po chvíli hlásí problém s trakčním vedením a tak dokupujeme jízdenku z Ústí do Děčína a a usedáme do děčínského rychlíku jedoucím o 20 minut později.

Foto: petrkl

Děláme dobře, v Děčíně zjišťujeme, že EC zvýšilo zpožděni na celých 60 minut, zatímco my jsme dojeli téměř včas. Na druhém nástupišti je už připraven osobák do Bad Schandau. 5 starých lehátkových vozů je skoro plných a my včas vyrážíme z Děčína. Měl jsem trochu strach, protože přestupy byly spočítány na minuty, tak abychom všechno stihli. U Dolního Žlebu brzdíme a předjíždí nás zpožděné EC. Naštěstí přípoj v Bad Schandau počkal na dav lidí, který se vyvalil z českého vlaku a asi jen s 2 minutami zpoždění vyjíždíme místní S-Bahn směr Drážďany.

Ty ale nejdříve necháme za sebou a vystupujeme až ve stanici Coswig (předměstí Drážďan). Odtud dále pokračuje autobusová linka na Moritzburg a do Radebeulu (č. 405). No ale na německou přesnost se tu moc nehrálo. Po pravidelném odjezdu jsme ještě asi 5 minut čekali, než autobus vůbec přijel. Na náš Elbe Ticket řekl řidič jen gut, a jeli jsme. Téměř v prázdném autobuse jsme asi po 15 minutách dojeli až na Moritzburg.

Tento zámek je u nás známý hlavně kvůli snad nejznámější české zimní pohádce, Tři oříšky pro Popelku. Jinak je to lovecký zámeček vystavěný v roce 1542 a přestavěný roku 1723 Augustem Silným. Je tu velká sbírka loveckých trofejí a na stěnách zaujmou malované kožené tapety. Najdete tu i kapli nebo pokoje pro hosty.

Foto: petrkl

Vstupné činí 6,50 Euro pro dospělého (může si s sebou vzít až 2 děti do 15 let), a pokud nevládnete němčinou, lze si za 2 Eura (a kauci 10 Eur) půjčit elektronického průvodce i v češtině a v každé místnosti si po naťukání čísla poslechnout o historii zámku. Je otevřeno i v zimních měsících.

Po prohlídce interiérů si jdeme prohlédnout okolí zámku, zahradu a pak se procházíme lesní cestou kolem rybníku. Záhy poznáváme cestu, po které jel královský průvod do svého zimního sídla a král (Rolf Hope) zde káral prince (Pavel Trávníček) za zanedbávání dvorního učiva. Obešli jsme rybník a ještě jsme se vrátili k zámku pro nezbytné foto na schodech, kde Popelka ztratila střevíček. V jednom z malých domků u rybníka je i prodej suvenýrů (lze tu sehnat TZ).

Čekání na autobus si krátíme v místní kavárně u šálku výborné čokolády (2,50 Eura). Na další cestu nám přijíždí další autobus směr Dresden Neustadt. Usedáme do 3 nápravové Setry společnosti RVD, abychom po několika minutách zastavili u závor. Tak jako skoro v pohádce, kolem nás projíždí parní úzkorozchodný vláček z Radeburgu do Radebeulu.

Autobusem prochází revizor a náš Elbe ticket ač je psaný v češtině bez problémů uznává, aniž by ho nějak podrobně zkoumal. Po půl hodině přijíždíme na stanici Dresden Neustadt. Odtup se pak vydáváme pěšky, po nábřeží Labe a přes most ke Zwingeru. Mohl bych teď popisovat drážďanské památky, ale budou vánoce a jeli jsme sem kvůli trhům a vánoční atmosféře.

Trhy v drážďanech v podstatě začínají za kostelem Hofkirche a končí u hlavního nádraží na Prager Strasse. Největší trh je na Altmarktu. Seženete tu tradiční vánoční štoly, ozdoby, dřevěné hračky, svíčky, kabelky, i třeba šperky a hlavně je tu řada stánků, které uspokojí vaše chuťové buňky ať už je to svařák, punč, nebo místní uzeniny, či výrobky z ryb.

Posilněni odcházíme po Pražské ulici směrem k hlavnímu nádraží, odkud nás S-Bahn plná českých turistů veze až do pohraniční stanice v lázních Schandau.

Takže pokud to ještě stihnete, přeji Vám příjemnou cestu a krásnou předvánoční atmosféru.

Poslední aktualizace: 29.11.2010
Na zámek Moritzburg a na trhy do Drážďan na mapě
Autor: petrkl

Příspěvky z okolí Na zámek Moritzburg a na trhy do Drážďan

Moritzburg
Ač možná leckomu z vás na první pohled jméno zámku nic neřekne, vězte, že…
Když se řekne-Tři oříšky pro Popelku, každý si vybaví filmovou pohádku…
Moritzburg je malé městečko s krásným zámkem, který dal městu náz…
Moritzburg je malé městečko pouhých 15 km z Drážďan. Městečko tur…
Na poznávací zájezd na Island jsme odlétali z Flughafen International Dre…
Na skok jsme si vyrazili za hranice naší vlasti, abychom se na chvilku…
Rodinné výlety jsou nejlepší. Sousední stát Sasko má pro tento ty…
Vojenskohistorické muzeum Drážďany
Vojenskohistorické muzeum (Militärhistorisches Museum) je jedno z…
Do jakého města povede vaše další cesta? Saská města jsou ideální…
Konečně vyrážíme směr Dresdner Messe... Jedeme se podívat na…
Katolický dvorní kostel, katedrála Svaté Trojice v Drážďanech stojí na labském…
Drážďany - Frauenkirche
Frauenkirche ("Kostel naší paní") je luteránský barokní kostel v centru Drážďan tyčící se na náměstí Neumarkt v samém srdci města…
Po více než třiceti letech jsem s rodinou navštívila Drážďany. Jedním z d…
Drážďany - Semperoper
Semperova opera (Semperoper) postavená ve stylu italské renesance…
Kostel Kreuzkirche stojí na místě kostela sv. Mikuláše, postaveného ve třináctém století. Dnešní Kreuzkirche v pozdně barokním a raně…
Pomník s bronzovou jezdeckou sochou krále Jana I. Saského vytvořil…
Semperova opera je považována za jedno z nejkrásnějších divadel sv…
Zwinger
Původně název zwinger označuje termín související s pevnostním st…
Drážďanská svatotrojiční katedrála je sice jednou z dominant i…
Brühlská Terasa se rozkládá 500 m podél řeky Labe přímo v…
Katedrála Nejsvětější trojice v Drážďanech
Katedrála Nejsvětější trojice (Kathedrale Ss. Trinitatis) se někdy též nazývá Hofkirche (dvorní kostel) Katedrála se nachází na Schl…
S mým kamarádem Honzou jsme vyrazili navštívit německé město Drážďany. Už…
Průvod knížat, občas nazývaný také Procesí princů, patří mezi…
Město Drážďany (německy Dresden) se nachází blízko České republiky i…
Vlakem - podle toho odkud jste. ČD mají různé programy příhraničních…
Hlaní město Saska se nachází v údolí Labe a donenedávna bylo celé okolí na seznamu Unesco. Po zahájení stavby mostu přes Labe bylo ze…
Na Popelčin zámek Moritzburg a adventní trhy v Drážďanech  3.12.2016   …
Zvoní, nebo spíš pípá budík... Je ráno 5:30, 28.3.2015 a dnes jedeme do…
Drážďany už znáte jako svoje boty a myslíte si, že v okolí není nic…