Pár pohledů z města Kadaně....

Po velké zdravotní přestávce, kdy jsem už nemohla chodit přírodou na delší túry, se u mě zastavil syn a vzal mě na výlet do Kadaně, kde měl služební jednání. Ráda jsem to uvítala, protože mně chození přírodou a za památkami velice chyběly.
Auto jsme zaparkovali poblíž Mírového náměstí a vydali se napřed k náměstí s kostelem Povýšení svatého Kříže a sloupem Nejsvětější Trojice. Ale samozřejmě se tu také nacházela i radnice, na které byla pamětní deska Mikuláše z Kadaně, jenž zhotovil slavný staroměstský orloj v Praze, to aby každý věděl, kde byla jeho kolébka...
V Kadani jsem byla postupně již několikrát, někdy jenom krátce, jen jsem projížděla, a tak nebyl čas na prohlídku. Dnes toho času také tolik nebylo, ale přece jen jsem si náměstí stačila znovu podrobněji prohlédnout.
Radnice vynikala již na první pohled svojí bělobou, oproti Mariánskému sloupu, který byl zase tmavý. A naproti němu se nacházela Katova ulička, významný architektonicko- urbanistický prvek městského opevnění v Kadani. Je chráněna jako kulturní památka.  Dlouhá je 50 metrů a široká pozor! Jen 66 cm!!! Tudíž pro korpulentnější osoby se ji nedoporučuje použít, aby se v ní nezasekly.
Katovou uličkou jsme prošli a vyšli jsme na místě před barbakánem, kde kdysi stávala Žatecká brána, jež byla zbořena během asanace městského opevnění v r. 1832. Co je to barbakán jsem dlouho nevěděla, musela jsem si to bohužel vyhledat...Stavěl se nad branami hradů, nebo pevností, aby umožňoval jejich lepší ochranu. Setkala jsem se s tímto slovem již v Banské Bystrici, kdy mě její památkovou zónou provázel tehdy bratranec.
Se synem jsme ještě obešli část městských hradeb s nádhernou vyhlídkou na řeku Ohře, vrátili se poblíž náměstí, zastavili se u vstupní brány ke hradu, nakoukli na nádvoří a pomalu zamířili k vozu.
Byť to byla jen krátká prohlídka města, přece jen mojí dušičce udělala radost.
Nasedli jsme do vozu a namířili si to domů.

Poslední aktualizace: 15.1.2020
Pár pohledů z města Kadaně.... na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Pár pohledů z města Kadaně....

Kopec Úhošť, kupec Sámo, Wogastisburg a legendární bitva, o které se toho moc neví
Legendární střetnutí, dost možná jedna z nejdůležitějších bitev českých…
Tabulová hora - Úhošť Krajinná dominanta se strmými svahy v SZ části…
Národná prírodná pamiatka Úhošť leží na okraji Doupovských hor blízko…
Když jsme hledali zajímavosti při cestě…
Hrad se nachází ve městě Kadaň na Chomutovsku v Ústeckém kraji.…
Pro mnohé se jedná o místo poznamenané těžbou hnědého uhlí, kde nelze nic…
Kadaňský hrad založil král Přemysl Otakar II., první písemná zmínka o něm…
Trate dnešnej Doupovskej dráhy vznikali postupne. Jej prvou časťou bola…
Kadaň měla ve středověku rozsáhlé opevnění, ze kterého dnes zůstala jen…
Kadaň - fontána na Mírovém náměstí Tzv. " Šlihovský rybník " je vodná…
Nábřeží Maxipsa Fíka v Kadani je rozsáhlá oblast podél řeky Ohře, která…
Jedeme na královský hrad HASIŠTEJN Hrad se nachází v lese na kopci nad vesnicí Místo,(JEDE SE TAM AUTEM), nachází se cca: 7km od města …
Zelený strom není skutečný strom, ale vysoká moderní budova stojící v…
Střední tok řeky Ohře můžeme – díky hlubokým údolím, stříbrným peřejím,…
Katova ulička v Kadani získala primát jako nejužší ulice v České republice. Ve svém nejužším místě měří 66,1 cm a její délka je 51…
Lávka Víta Brandy je kovová moderní stavba, která má umožnit zejména…
Vodné dielo Kadaň sa nachádza pri kráľovskom meste Kadaň na 126 riečnom…
Kadaň je město na řece Ohři přibližně 80 kilometrů západně od Prahy. Má cca 17 tisíc obyvatel. Patří do okresu Chomutov. Městem protéká řeka Ohře. Centrem města je Mírové…
Radnice v Kadani vznikla přestavbou bývalé tržnice sukna v druhé polovině 14. století. Ta vyhořela v r. 1362. Dochovaly se z ní klenuté prostory v…
Jedním z mála měst v severních Čechách, které si z velké části zachovalo…