Pohoří Bucegi - Babele

Vyrážíme z městečka Bușteni, které leží pár kilometrů od známé Sinaie. Naším cílem je Babele, skalní útvar vytvořený čistě přírodně, jak nás upozorňuje paní z penzionu. Kdo má rád náročnější tůry, doporučuji vystoupat od lanovky směrem Caraiman Cabana až ke Cabaně Babele. Pro "pohodlnější" turisty je zde lanová dráha, která je v provozu denně od 9:00 do 16:00 hod (poslední cesta v 15:45 nahorů i dolů). Cena jednosměrného lístku je 32 lei.

Od Cabany Babele můžeme jít ke skalním útvarům jako jsou Babele či babelská Sfinga. Odtud se můžeme vydat dolů do údolí (asi hodinová cesta) směr Cabana Peștera nebo se dá sjet dolů lanovkou. Cena lanovky druhé lanové dráhy je 18 lei.

My se vydáváme dolů pěšky, je to krásná procházka s krásným výhledem. Procházíme stádem krav, kde narážíme i na býka, proto ho v bezpečné vzdálenosti obcházíme.

Foto: Ellla

Dole u lanovky dáváme oběd (chleba s paštikou) a dělíme se s místním pejskem. Dále podle mapy hledáme místní "peșteru", která nemá být daleko. Až na zeptání kolemjdoucího pána zjistíme, že musíme pokračovat po cestě a kolem "church" musíme Doprava. Pána poslechneme a opravdu asi po 5 minutách přícházíme ke kostelu, který se opravuje. Kolem kostela zahýbáme vpravo přes potok a už vidíme ukazatele na námi hledanou jeskyni.

Až těsně před jeskyní si vzpomínáme, že průvodce říká, že bez baterky do jeskyně nemá smysl chodit. Pozdě. Do jeskyně je vstup přes kostel. Opat nám prodá lístky (jeden 6 lei) a po prosbě o baterku nám jí půjčuje.

Vydáváme se v ústrety černé díře, o které jsme se dočetli, že má 10 km na délku. Slabé osvětlení zde funguje a my zjišťujeme, že jsme jediní s baterkou. Ovšem velké výhody to má. Kdyby například vypli elektřinu, tak si nedokážu představit, jak bychom se dostali zpět. Občas lezeme po žebříčkách, místy je to na "žabáky". Asi po 45 minutách cesty zvažujeme návrat s tím, že jeskyně asi nemá konce. Ale má. Vyfotíme ho a jdeme zpátky. V jeskyni potkáváme návštěvníky, kteří se nás ptají, za jak dlouho bude konec :)

Za dobu než vylezeme z jeskyně, se venku rozprší. Ale nemáme moc času a tak musíme pokračovat za deště. Déšť se mění ve velký liják a my promokáváme skoro až na kost. Z tohoto důvodu využijeme služeb lanovky a zpátky u Cabana Babele jsme během 10 minut (tedy po hodinové čekání, než lanovka podle řádu jede).

Poslední aktualizace: 7.8.2012
Pohoří Bucegi - Babele na mapě
Autor: Ellla

Příspěvky z okolí Pohoří Bucegi - Babele

Lanovka Busteni – Babele
Lanovka z Busteni na Babele. Cesta lanovkou trvá asi 15 minut, horší je…
Busteni je malé horské Městečko, ležící asi 10 km od Sinaie, pod příkrými…
Pohoří Bucegi je nejznámějším a nejvyšším pohořím Východních Karpat s nej…
Hrad Bran byl postaven vobdobí mezi 1377 - 1382. Hrad se vypíná na skalním…
HRAD BRAN JE NÁRODNÍ PAMÁTKA RUMUNSKA,HRAD BYL SÍDLEM PANOVNÍKŮ RUMUNSKÉHO KRÁLOVSTVÍ
Hrad Bran se stal předlohou Drákulova hradu v románu Brama Stokera, ačkoli s "pravým" Drákulou neměl téměř nic společného. Vlad…
Rumunský generál, který měl významný vliv v Maďarsko-rumunské válce. Maďarsko-rumunská válka proběhla roku 1919 mezi Maďarskem a…
Pevnost Râșnov se nachází asi 20km od Brašova a je častým cílem…
Jeskyně Valea Cetatii se nachází asi 5km od Rasnova směrem na Poianu Brasov. Je součástí chráněnné oblasti Valea Cetatii, kde se…
Hrad Rasnov (Rosenau) postavili němečtí Rytíři. Sídlili tu již Dákové…