Velikonoční putování Lužickem

Sobota 23.4.

Ráno jsme vyrazily vlakem, který přijel pozdě, ale měl praktický kolový vůz pro zavěšení kol. V Bakově, kde jsme přestupovaly, na nás vlak počkal, a pak už jsme jely na konečnou do Rumburka. Po návštěvě cukrárny jsme přes Jiříkov vjely do Německa a směřovaly na sprévskou cyklostezku – Ebersbach, Neusalza-Spremberg, Oppach, Sahlaud, Schirkswalde a Bautzen=Budyšín. Ten jsme projely pod hradem a směřovaly do kempu Burg. Trochu jsme bloudily, ale v 17.30 jsme se už ubytovaly v krásném kempu. Daly jsme polévku a spršku a huply jsme do spacáku. Byla krásní teplá noc. Najely jsme 57 km.

Neděle 24.4.

Ráno jsme v pohodě sbalily a v 9.30 jsme už byly v Budyšíně u správného kostela, kde začínala poutní cesta . Všude kolem cesty, kde mělo jet procesí k oslavě Krista byla spousta lidí. Stouply jsme si na most proti věžím a už se procesí ozývalo. Napřed šel bubeník se stráží, po nějaké chvíli se objevilo asi 65 jezdců na koních v cylindrech a fracích po dvojicích na vyzdobených koních a zpívali chorály. Bylo to velmi působivé. Kus cesty do Salzenfoest, Temnitz, Schneochtetr, Loga a Storcha jsme jely za procesím (až do Temritz). Znovu jsme je potkaly ve Storcha, kde objížděli místní nádherný cihlový kostel a zpívali, a poté se modlili. Tam už jich bylo 160. Dál jsme jeli na Crostwitr a do kláštera Panschwitz-Kuckau, který byl monumentální a byly tam dyvy lidí. Také jsme naposledy potkaly procesí a to už jezdců bylo přes 200. Všude je vítala spousta lidí a byla to taková společenská událost. Dále jsme jely do Elstra, Pulnitz, kde jsme si na náměstíčku daly báječnou kávičku. Už bylo navečer po krásném slunečném dni , takže kávička bodla. Apak už jsme směřovaly na Kleinrotdorf ?? do kempu. Večer sprška a do hajan.

Celkem 58 km

Pondělí 25.4.

Cestou na Drážďany přes Radeberg jsme se trefily na krásnou silnici lesem, v Drážďanech jsme moc pěkně natrefily na Labe a po sterém mostě jsme přejely rovnou Schlossstrasse do starého města. Prohlédly jsme zahrady, katedrálu, Dóm žen, poslechly jsme častušky ruských vojáků a vyrazily po levém břehu Labe směrem na Pirnu. Jeden zámek jsme minuly, vyjeli jsme k Barokním zahradám v Heidenau (nic moc, ale městečko bylo krásné). Do zahrad jsme se drápaly pěkným kopcem , výhledy byly , ale zámek nikde. Asi se krčil někde za hrřbenem kopců. Do Pirny jsme dojely kolem páté, ptaly se po kempu a nic. Tak jsme jely dál, objevily malý kempík, ale bez sprchy a s nevrlou obsluhou. Tak jsme se pochlapily a cestou střídavě podél vody nebo do kopce lesem dojely do Konigsteinu. Dáša ještě stihla fotit velký hrad a pak už jsme ujížděly do kempu, stihly se ubytovat najíst a už byla tma. Tak ještě vytoužená sprcha a do spacáku, tentokrát nabalené, protože se ochladilo. V noci 2x pršelo, ale stan vydržel.

Celkem 73 km

Úterý 26.4.

Vstávaly jsme do mokrého rána, naštěstí nepršelo. Před námi byl jediný cíl – dojet do Děčína. Cestu jsme začaly na přívozu, který nás dovezl na druhý břeh. Zase jsme ujížděly po krásném asfaltu kolem Labe, těšily se z krásných hrázděných domečků v Bad Schandau a ve Smilce se zase převezly na děčínský břeh. Tím jsme se vyhnuly větnamskému Hřensku a ujížděly jsme horem pádem k Dolnímu Žlebu, kde jsme se schovaly před slejvákem v průchodu pod nádražím. Ještě jsme se pokochaly zadumaným údolím Labe v mlze a spěchaly do Děčína, protože zase poprchávalo. Před deštěm jsme se schovaly v malebné hospůdce, kde jsme stihly výborný oběd a pak už nádraží a cesta domů.

Celkem 32 km

Celkově celé putování – 220 km

Autorkou textu je spolucestující kamarádka Renata, já jsem zase zuřivý fotograf.

Poslední aktualizace: 20.5.2011
Velikonoční putování Lužickem na mapě
Autor: fotuska

Příspěvky z okolí Velikonoční putování Lužickem

Velikonoční tradice Lužických Srbů
Letošní velikonoce jsou už za námi, ale "jízda křižáků" je  významná kulturní událost, která se opakuje v Bautzenu a jeho okolí…
Bohatá věž (Reichenturm/Bohata wěža/Leaning tower) se nachází se na východním okraji starého města, na konci ulice Reichenstraße, kde je ulice Kornmarkt. Věž měří 56…
Budyšín (německy Bautzen, hornolužickosrbsky Budyšin, polsky Budziszyn) je…
Budyšín leží asi čtyřicet kilometrů za naší státní hranicí, kterou můžeme překročit například v Rumburku či Varnsdorfu. Dále budeme …
Budyšín(Bautzen) – dvojjazyčné město v Německé spolkové republice. …
Asi hodinu a půl jízdy autem z České Lípy leží Jurský park, kde může rodina…
Klášter Marienstern v Horní Lužici. (Německo) Klášter…
Nejbližší ferrata Nonnenfelsen Tak jste se vrátili z Dolomit nebo Alp,…
Městečko Fukov bylo zbouráno v roce 1960, probíhá v něm nejsevernější část…
Kaple sv.Jáchyma, resp. to co z ní zbylo se nachází pře…
Šluknovský výběžek: Také přezdívaný „Drsný Sever“. Vydáme se do nejsevernějšího kouta České republiky. Severní Čechy jsou někdy až…
Šluknov leží v Severních Čechách, severozápadně od města Rumburk nedaleko…
Zámek se nachází ve městě Šluknov na Děčínsku v Ústeckém kraji. Zámek je…
Kostel svatého Bartoloměje se nachází ve Vilémovské ulici. Původně renesanční kostel byl výrazně přestavěn v 18. století. Okolo…
Mikulášovice leží v Severních Čechách, západním směrem od města Rumburk v…
Pokud se budete chtít vypravit za nejsevernější rozhlednou celých Čech, z Mikulášovic vás povede modře značená turistická značka na vrch Tanečnice.…
Při cestě z Rumburka půjdeme po turistické trase v oblasti, které říkám oblast tří rozhleden. Dorazíme nejprve na Rozhlednu Dymník, dále…
Kyjovský hrad je ve srovnání s ostatními hrádky v okolí nezvykle velký a …
Krásná Lípa leží v Severních Čechách, jižním směrem od města Rumburk. Měs…
Na Tokání - kotlinka v hlubokých lesích mezi skalami nedaleko Rynartic, v…