Z Turnova na Frýdštejn a Drábovnu.

Vystupujeme na nádraží v Turnově, jdeme po žluté turistické a před mostem přes Jizeru se dáváme doleva po červené podél řeky směrem na Hrubý Rohozec.

Dnes je nás šest členů All Starc Teamu a máme v plánu Frýdštejn, Drábovnu a zpátečku do Turnova na vlak. K Hrubému Rohozci přicházíme asi za půl hodiny. Vystupujeme po příkrém schodišti k zámku, procházíme okolí a fotíme. Pak se vracíme na trasu a jdeme kolem Rohozeckých rybníčků a kolem ohybu Jizery na rozcestí Dolánky.

Tam přecházíme na modrou, podcházíme trať a jdeme podél Vazoveckého potoka. Rybí sádky, chatové osady, lesní silnice. Mírným stoupáním přicházíme k Bartošově peci. Za penzionem jezírko patřící podle infotabule k vývěrové jeskyni podzemního krasového systému.

Zajímavé čtení.

Za Bartošovou pecí modrá opouští Vazovecké údolí a my s ní zvolna stoupáme přes Ondříkovice k Horkám. Za vsí Horky odbočujeme od modré doleva a pokračujeme po silnici k Frýdštejnu. Je už sice k polednímu ale počasí se nelepší, ochladilo se a fouká docela studený vítr.

Procházíme Frýdštejnem a u kapličky odbočujeme ke zřícenině. Tady chvíli posedíme na lavičkách, čteme infotabule, fotíme a svačíme. Vracíme se ke kapličce a jdeme s červenou k rozcestí Voděrady a pak s ní odbočujeme ze silnice skalním městem k vyhlídce Drábovna. Zajímavá cesta lesem lemovaná pískovcovými masivy a balvany.

Posléze přicházíme za rozcestím Nad Malou Skálou k odbočce na Drábovnu. Vystupujeme po vytesaných schodech na plochý vrchol pískovcového masivu. Výhled nula, okolí zarostlé vysokými borovicemi.

Výhled si vynahrazujeme z nedaleké Jizerské vyhlídky. Jen to počasí by mohlo být trochu lepší.

Pokračujeme dál lesem a skalami a na silnici vycházíme u osady Borek. Pak ještě chvíli lesem a jsme u rozcestí U sv.Jana. Cestou podél lesa, vesnicí Bukovina a za kolejemi jsme už u Dlaskova statku. Tady je aut, lidí a stánků s těmi nejnepotřebnějšími věcmi nepočítaně. Zrovna se tu odehrává masopustní veselice.

Za chvíli jsme zpátky na rozcestí Dolánky, kde už jsme byli ráno. Vracíme se po modré, přecházíme most přes Jizeru a do Turnova přicházíme Metelkovými sady a Žižkovou ulicí. Pokračujeme Skálovou ulicí kolem sportovní haly, sokolovny, školy a Muzea Českého ráje.

Chvíli se zdržíme na náměstí Českého ráje a fotíme. Nakonec po žluté přes most a Palackého ulicí k nádraží. Tam nám zbývá dost času v restauraci na pivo a kafe a ještě před soumrakem zpátky k domovu.

Co dodat. Dobře navržená trasa, kolega Karel ani jiné neumí. Většinu trasy jsem šel asi poprvé, Drábovnou určitě. Takže další plusové znaménko. Jen to počasí mohlo být lepší. Snad příště.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 20.2.2014
Z Turnova na Frýdštejn a Drábovnu. na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Z Turnova na Frýdštejn a Drábovnu.

Z Plzně do Jizerských hor — 10. část – okres Liberec a Semily – dvě rozhledny, pivovar Rohozec a jedna technická památka
Neděle 7. 10. 2018 Pomalu sjíždíme z Jizerských hor. Stále jsme však v…
Malý Rohozec
Popis zámku: Ves Malý Rohozec se nachází 2 km severně od Turnova. Záme…
Menší pískovcové skalní město na pravém břehu Jizery mezi Malou…
Ubytování v Českém ráji na Malé Skále Penzion a hospůdk…
Od vlaku z Dolánek u Turnova se nejdříve podíváme na Dlaskův statek. Pak…
Když se sejdou tři věci - pěkné počasí, barevný podzim a příroda Českého …
Dlaskův statek v českém ráji.Dolánky u Turnova-vlakem Zemědělská usedlost…
Naše společná cesta začíná na rychlostní silnici R10 Exitu 71 směr Turnov. V Turnově dále pokračujeme na Železný Brod/Harrachov…
Hrad Zbirohy určitě stojí za návštěvu. Co o této zřícenině vlastně víme? …
Naše společná cesta začíná na Exitu 71 rychlostní silnice R10. Odtud směřujeme na Turnov. Za čerpací stanicí (která se nachází v…