Za orchidejemi do Drážďan 1.část - Praha

Zavolala mi sestra, jestli s ní a jejími přáteli nechci jet na výstavu orchidejí do Drážďan. Wow, kdo by nechtěl, když je to na voucher a výlet do Drážďan tak výjde na 399Kč. Smile

Naskytla se mi příležitost, tak jedu. Zorganizování celého výletu se ujala sestra, za což jí moc děkuju.

Jelikož se do Drážďan vyjíždělo z nástupního místa Hlavní nádraží Praha 28.3.2015 už v 7 hodin ráno, rozhodli jsme se jet do Prahy už v pátek 27.3.2015 a přenocovat v Hostelu Cortina na Arbesově náměstí v Praze 5 – Smíchov. No a abychom si i tu Prahu užili, jedeme už v 6:40 hod. z Ostravy Hlavního nádraží.

Foto: Alilka

Sestra Květka s přáteli Evičkou a Jirkou jela z Ostravy, ale já z Orlové. Nejdříve jsme se museli dopravit na Hlavní nádraží v Ostravě, takže já vyjela busem z Orlové v 5:22 a v 5:58 už jsem byla na místě a čekala na ostatní. Do Prahy jsme cestovali Regio Jetem v 6:40 a akční jízdenka pro čtyři osoby nás vyšla na 684Kč, jednoho tedy na 171Kč.

V kupé s námi seděli ještě další dva cestující, cestovalo se příjemně a byla nám nabídnuta káva, nebo čaj, noviny a časopisy ke čtení. Kdo chtěl mohl ve vlaku i posnídat.

Za tři hodinky něco po desáté jsme byli na Hlavním nádraží v Praze. Vystoupili jsme z vlaku zrovna u sousoší, které je věnované odvážnému člověku.

Nich​olas George Winton, v roce 1939 zachránil 669 převážně židovských dětí před transportem do koncentračníc​h táborů tím, že jim zajistil odjezd vlakem do Británie. Čas​to je nazýván britským Schindlerem.Foto na památku nesmí chybět.

Ubytovat v Hostelu se můžeme až po 13:00 hod, takže máme ještě fůru času. Zavazadla jsme si dali do skříňkové úschovny, myslím, že v šedé zóně, do skříňky se vešly všechny naše kufry i pro tuto chvíli nepotřebné věci a do zámku jsme naházeli 80,-Kč. V okýnkové úschovně dá člověk za úschovu jednoho kufru 60,-Kč.

Odlehčení od zavazadel se vydáváme objevovat krásy Prahy. Nejprve využijeme toho, že jsme na Hlavním nádraží a jdeme do jeho historické části obdivovat a hlavně si vyfotit zrekonstruovanou Fantovu kavárnu. Je to nádhera, ale bohužel kavárna není otevřená. Také jsme si omrkli místo odkud se bude ráno vyjíždět do Drážďan, je to totiž Autobusové nástupiště přímo před vchodem do Fantovy kavárny.

Když jsme se dostatečně nabažili nádraží, kupujeme si celodenní jízdenku za 110,-Kč na Dopravu po Praze a vyrážíme směr Botanická zahrada.

Foto: Alilka

V Botanické zahradě si kupujeme vstupenku do Fata Morgany + venkovní expozice za 150,-Kč. Nejprve se tedy vydáváme do Fata Morgany a obdivujeme jarní probouzení ve skleníku, novou naučnou štolu, kde vidíme různé kořeny pod zemí, protože všichni známe rostliny jak vypadají nad zemí a to co je jejich součástí v zemi si neuvědomujeme. Je to pěkně udělané a poučné. Ve Fata Morganě právě krásně kvetou orchideje všech barev a klubou se s kukel motýli, je to nádhera.

V prodejním stánku si kupuju Turistický deník, lepím si do něho první tři turistické vizitky a dostávám taky razítko. Dřevěnou turistickou známku jsem si tady koupila při minulé návštěvě.

Z Fata Morgany si jdeme obhlídnout venkovní expozice, mě hlavně lákají v botanické zahradě vystavené skulptury sochařů Čestmíra Sušky a Lukáše Raise, proto jsme se tady hlavně vydali. :-)

Výstava těchto celkem osmnácti objektů, z nichž dva již byly v botanické zahradě nainstalovány v minulosti, a to Raisovy Lamy v expozici Stráň a Banka vůní téhož autora, která je umístěna na vinici sv.Kláry, potrvá až do 16.listopadu. Mě nejvíce zaujala Rozhledna od Čestmíra Sušky, ta také zřejmě v zahradě zůstane i po skončení výstavy, nebo spíše mohla by zůstat.

Foto: Alilka

Všechny vystavené exponáty jsme neviděli, protože nás už trošku tlačil čas, ale vynahradili jsme si to krátkým, zato příjemným posezením ve Vinotéce sv.Kláry. Dala jsem si malý džbáneček bílého vína Tramín červený, mističku pražených, solených mandlí a po svazečku korbáčiku, jeden přírodní a jeden uzený a zaplatila jsem za to 95,-Kč. Moji spolustolovníci taky nějak tak podobně. :-) A pak už šupky zpátky na 102 do Holešovic a metrem trasou C zpět na Hlavní nádraží pro zavazadla. Od Hlavního nádraží jsme se dostali tramvají č.9 směr Řeporyje a vystoupili jsme na zastávce Arbesovo náměstí, kde jsme přešli na opačnou stranu chodníku a za rohem cca 20m jsme našli Hostel Cortina. Ubytování na dvě noci ve čtyřlůžkovém pokoji Economy nás vyšlo na 2000,-Kč za pokoj plus Turistický poplatek 15,–Kč / osoba / noc.

Ubytovali jsme se, chvilku si odpočinuli a večer jsme se vydali do Divadla Palace na Václavském náměstí, kde právě tento večer exceloval Petr Nárožný v komedii „ V Paříži bych Tě nečekala tatínku“. Vstupenka stála 380,-Kč

Bezva představení, kde kromě Petra Nárožného ten večer hrál i Jan Čenský a Jarmila Švehlová a další skvělí herci.

Z divadla jsme se vrátili zpět na Arbesovo náměstí, kde jsme si chtěli v hospůdce ohodnocené panem Pohlraichem dát večeři, ale bohužel jsme se dozvěděli, že jídlo už nepodávají. Naštěstí nám příjemný číšník poradil, abychom zašli do nedaleké čínské restaurace, kde mají otevřeno do 23:00 a po celou dobu vaří. Čínskou restaurací jsme byli mile překvapeni, příjemná obsluha, dobré jídlo ( já jsem si dala smažené rýžové nudle se zeleninou a malé pivo) a při placení jako pozornost podniku jsme každý dostali skleničku výborného čínského vína ze švestiček Kikkoman PLUM , bylo moc dobré. :-)

Z restaurace jsme odcházeli kolem 22:30, do Hostelu jsme to měli pár minut, kde jsme pak rychle postupně absolvovali večerní hygienu ve sprchovém koutu, který byl přidělený k pokoji a měli jsme ho tak jen pro sebe, nachystali budíka na ráno a konečně zalehli.

Zítra pojedeme do Drážďan, jupííí...

Poslední aktualizace: 16.4.2015
Za orchidejemi do Drážďan 1.část - Praha na mapě
Autor: Alilka

Příspěvky z okolí Za orchidejemi do Drážďan 1.část - Praha

Kinského zahrada
Zahrada o výměře téměř 22 ha leží na jižním a…
"Mácha má štěstí, že je kamennej... Všichni na Petřín...", zpívá Lucie…
Štefánikova hvězdárna na Petříně se nachází nedaleko horní stanice lanovky…
Existence jednoho z nejkrásnějších celodřevěných kostelů u nás skončila požárem v závěru října roku 2020 a tato událost se tak stala dosti smutnou…
Mohutný platan javorolistý stojí nalevo od cesty poblíž vchodu do zahrady Kinských směrem od náměstí Kinských. Je to dřevina, která…
Hladová zeď, někdy nazývaná také Zubatá, je opuková hradba na pra…
V dubnu a v květnu je Petřín jedním z nejkrásnějších a nejbarevnějších…
Trasa z Petřína na Pražský hrad je jedna z nejromantičtějších v metropoli, zejména pokud si ji projdete po setmění, kdy na v…
Národopisné muzeum sídlí v Praze v letohrádku Kinských na hranicích…
Letohrádek Kinských, čp. 98 Holečkova 2, PrahA 5 - Smíchov Let…