Zimním Novopackem.

Je sám začátek února, mám zase jednou možnost zajet s kolegou Karlem do okolí Nové Paky. Rád přijímám jeho nabídku, byli jsme tu loni v létě ale tehdy naše cesta vedla na Pecku a okolí, dnes půjdeme směrem západním.

Karlova žena Majka nás vyklopí v Nové Pace a pokračuje dál. My s Karlem se vydáváme podle jeho plánu přes Masarykovo náměstí kolem kostela sv.Mikuláše k nádraží Nová Paka město, tam se napojujeme na červenou turistickou směrem k rozcestí Pod Poštmistrovským kopcem.

Vycházíme z města kolem sportovního areálu, pak chvíli do kopce lesem a za rozcestím přecházíme kolem lyžařského vleku a uměle zasněžené sjezdovky. Pěkný sešup k městu.

Jdeme dál po červené lesem přes Poštmistrovský kopec, vrch Ve Zlámaninách (oba 509 m), pak volnou krajinou podél lesa procházíme krajem osady Brdo. Hezké výhledy, kéž by se sluníčko tak nestydělo.

Chvíli se zdržíme na rozcestí Skalka pod Krumburkem kde naší trasu křižuje zelená od Staré Paky. Pak v lese křižujeme žlutou od žst Syřenov ke zřícenině Krumburk. Tu dnes z časových důvodů vynecháme ale vzhledem k inverzní mlze mě to vůbec nemrzí.

Ještě chvíli lesem a pak podél lesa přicházíme na rozcestí Klepanda se stejnojmennou restaurací kterou samozřejmě nevynecháme a ohřejeme se u kafe a držkovky, já přidám jednu svijanskou jedenáctku. Kromě gumových rohlíků spokojenost.

Od Klepandy se dáváme zpátečním směrem přes skoro půl druhého kilometru dlouhou vesnici Syřenov. Za ní znovu křižujeme žlutou ke Krumburku a procházíme vesnicí Krsmol, roztaženou podél silnice podobně jako Syřenov.

Za Krsmolem narážíme na zelenou turistickou od Staré Paky, po ní Doprava a za chvíli jsme zase na rozcestí Skalka kudy jsme už šli po červené. Teď jdeme dál po zelené a z lesa vycházíme k malé osadě Chaloupky. Je to část vesnice Zboží, společně s okolními osadami patří pod nedaleké Úbislavice.

Na rozcestí ve Zboží jdeme doleva po modré a uhýbáme ze silnice na polní cestu. Hodí se nám cesta utužená mrazem, jinak by tu bylo bláta požehnaně. Kolem Štěpanického rybníka přicházíme na silnici do Štěpanic. Za nimi fotím i nedaleký kostel v Úbislavicích.

Potom ještě za kapličkou Česká Proseč, kolem rybníka Mikuláš a do osady Zlámaniny. Tady modrou opouštíme (vede k rozcestí Poštmistrovský kopec kde jsme byli ráno) a jdeme Gebauerovou ulicí s křížovou cestou kolem kaple Panny Marie Bolestné k náměstí.

Tady nás za chvíli Majka naloží a mydlíme to směrem k domovům. Jede se dobře, silnice jsou suché. Bezva výlet.

Co dodat. Trasa něco přes dvacet, sněhu pár centimetrů, někde ani to. Sluníčko scházelo, ale byl jsem zas jednou tam kde jsem nebyl, takže spokojenost.

Zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 5.2.2014
Zimním Novopackem. na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Zimním Novopackem.

Krsmol
Obec Krsmol se nachází na severním úpatí Kumburku nedaleko Staré Paky. V…
Zřícenina hradu Kumburk stojí na výrazné osamělé homoli jihovýchodně od…
Pondělí 18. 10. 2021 V noci klesla teplota v autě pod 7 stupňů, ale když…
Východní výspa Českého ráje nabízí mnoho nádherných zákoutí. Osobně mohu…
Míříme za historií a za výhledy na rozhraní Podkrkonoší a Českého ráje,…
Turistický rozcestník, který se nachází severně, cca 300 metrů pod zříceninou hradu Kumburk, ukazuje turistům cestu do dvou směrů.…
Výchozí bod je hospoda Na Klepandě na okraji obce Syřenov…
V sedmém putování po vrcholcích jičínska Vás oklikou zavedu na kopec…
Obec Roškopov nejdeme severozápadně od Staré Paky při potoku Oleška. Vznik obce je datován rokem 1320 ve spojitosti se stavbou hradu…
Pokud přemýšlíte, kam vyrazit za krásným západem slunce, zkuste navšítivit…