Pilíř mostu - "Hitlerova dálnice"
Turistické cíle • Technické zajímavosti • Most

Požadavek na stavbu dálnice (celý název: Exteritoriální dálnice Vídeň - Vratislav) přes území tehdy již značně územně okleštěné Československé republiky se vůbec poprvé objevuje v roce 1938 v pokynech Adolfa Hitlera ministru zahraničních věcí Joachimu von Ribbentropovi, kterou si vynutil jako součást Mnichovské dohody. Důvodem této stavby bylo uskutečnění přimého dálničního spojení hospodářsky významného města Breslau (nyní Wroclaw – Polsko), ležícího v německé časti Slezska, s Vídní, která se po připojení Rakouska stala součástí Německa. Výstavba dálnice pokračovala až do r. 1942. Mnoho kilometrů dálničního tělesa zarostlo vysokými stromy, četné úseky byly rozorány. Dokončené objekty a některé úseky dálničního tělesa jsou dosud velmi zachovalé.

Pilíř, který se nachází na levém břehu řeky Svratky v těsné blízkosti Brněnské přehrady lze vidět z velké dálky a vede k němu vyšlapaná cestička.
Příspěvky z okolí Pilíř mostu - "Hitlerova dálnice"

























































