Srí Lanka - zimní cestování po ostrově cejlonského čaje.

Turistické cíle Ostrov

Na Srí Lanku se vracím po čtyřech letech, tentokrát se skupinou přátel. Přistáváme v Colombu po 12 hodinovém letu, mezipřistání v Istanbulu a překonání 8.000 km. První den využíváme k aklimatizaci, koupání v teplém Indickém oceánu a lodnímu výletu v Negombo Lagoon s pozorováním varanů a opic. Druhý den přejíždíme do vnitrozemí. Navštěvujeme sloní sirotčinec a pak nás čeká jeden z vrcholů naší cesty a to obrazně i doslova. Vystoupáme několik set schodů na Sigiriyi - Lví skálu. Je to nejznámější památka Srí lanky, zapsaná na seznamu kulturního dědictví UNESCO. Příští den zahajujeme sloním safari v NP Minneriya. Následuje ajurvédská masáž a návštěva další památky UNESCO, bývalého královského města Polonnaruwa. Protože je velice rozsáhlé, zvolili jsme cyklistickou variantu prohlídky. Další den začínáme plavbou na katamaránu přes jezero a návštěvou domorodé rodiny, včetně ukázky vaření místních pokrmů. Následuje přejezd k jeskynnímu chrámu Dambulla, další památce na seznamu UNESCO. Nocleh máme v historickém královském městě Kandy. Následující den začínáme prohlídkou světoznámého templu Budhova zubu včetně celého komplexu. Na chvíli se zastavíme na místním trhu a pak míříme na 1050 metrů vysokou horu Ambuluwawa, na níž je rozhledna s krásným výhledem na celou střední Srí Lanku. Odpoledne máme vyhrazené na návštěvu čajové manufaktury. Zde se seznámíme s tradiční technologií výroby čaje a ochutnáme všechny druhy vyhlášeného cejlonského čaje. Další zastávkou je město Nuwara Eliya, zvané malá Anglie. Je známé koloniálními stavbami a ikonickou červenou budovou britské pošty. Následuje krátká projížďka vlakem mezi čajovými plantážemi a na západ slunce už vystoupáme na Malou Adamovu horu. Druhý den ráno si uděláme vycházku k Nine Arches Bridge, kde spolu se stovkami turistů čekáme na příjezd vlaku, abychom si pořídili fotky, které patří neodmyslitelně k návštěvě Srí Lanky. A nyní nás čeká přejezd k Indickému oceánu. Cestou se ještě zastavujeme u krásného vodopádu Ellewala, kde se osvěžíme a poobědváme tradiční srílanské jídlo. Jak jinak než po srílansku, bez příboru pěkně rukama...  Krásný barevný západ slunce si již užíváme plaváním v teplém oceánu v Tangalle. Následující ráno se většina z nás schází na pláži při východu slunce. Krásně si zaplaveme ve vlnách a den věnujeme relaxu na pláži a prohlídce města. Masáž a večeře na pláži ukončí celodenní pohodičku. Příští den se vydáváme na prohlídku kláštera Mulkirigala a zbytek dne opět relax u vyhřátého oceánu. Nazítří nás čeká poslední přejezd a to do Mirissy. Cestou navštívíme maják Dondra na nejjižnějším cípu ostrova a gejzír Blow hole. Poslední dny našeho pobytu trávíme odpočinkem na krásné pláži v Mirisse a výletům do blízkého okolí. Podíváme se do chovné stanice želv, zastavíme se ve Weligamě u rybářů na kůlech, navštívíme památník obětem tsunami u Hikkaduwy, kdy 18 metrů vysoká vlna smetla vlak s 1700 cestujícími. Prohlédneme si pevnost v Galle, další památku zapsanou v UNESCO. Také si užijeme poslední večeře na pláži, kde nám připraví čerstvé ryby i tygří krevety. A nakonec si užijeme i slavnostní průvod  tanečníků při slavnosti Poya - na den únorového úplňku. A je tu den odletu a návrat do reality, evropské únorové zimy......

Poslední aktualizace: 24.3.2024
Srí Lanka - zimní cestování po ostrově cejlonského čaje. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Srí Lanka - zimní cestování po ostrově cejlonského čaje.

Sigiriya rock
Sigiriya rock (skála Sigiriya) je jednou z památek zapsaných na seznamu…
Skalní pevnost tyčící se vysoko nad okolní krajinou to je Lví ská…
Rok 2018 cestování přál. Zájem českých turistů o poznávání nových zemí…
Národní park Minneriya je jedním z nejkrásnějších parků pro pozor…
Dambulla je jedno z velkých měst na Srí Lance. Leží 70km severně od Kandy…
Na okraji města Dambulla je na mohutném skalním masívu jeskynní c…
Dambulla nevelké město v centrální Sri Lance je spolu s…
                  CESTOPISY Z OSTROVA V INDICKÉM OCEÁNU Ostrov Srí Lanka…
                                     Dambulla – Jeskynní chrámy Naše…
Nedaleko města Kandy se nachází významné buddhistické místo Dambulla.Zde…