Vlakové nádraží Zlín - Střed
Turistické cíle • Ostatní • Ostatní
Zdejší stanice vznikla na lokální jednokolejné trati Otrokovice - Zlín - Vizovice, která byla dostavěna už r.1899. Vlaky tu tehdy projížděli rychlostí sotva 30 km za hodinu. Při obrovském průmyslovém rozvoji a několikanásobnému navýšení počtu obyvatel Zlína - (díky firmě Baťa) - se na trati objevila mnohem rychlejší vozidla. Firma se tehdy snaží prosadit dostavbu trati z Vizovic do Valašské Polanky, přes kterou probíhá elektrifikovaná trať z Hranic na Moravě do slovenského Půchova a Zlín se má stát hlavním železničním uzlem na nově budované trati. Bohužel - v roce 1954 je práce na nově stavěných mostech, náspech a zářezech definitivně ukončena - trať zůstává nedokončena a celý projekt jde k "ledu." Zlín Střed tak zůstává pouze stanicí s největším kolejištěm na trati a její lokální ráz zůstává až do dnešních dnů téměř bez proměny. Což je tedy také velikou zlínskou "pozoruhodností," neboť tak ošklivou a ubohou nádražní budovu nemá snad žádné jiné krajské město v této republice! Jediným plus - (když už tu byla zrušena i kancelář s informacemi veřejnosti, novinový stánek a další) - je to, že odsud denně brzy ráno odjíždí a večer se vrací Zlínský Expres, které spojuje naše krajské město s hlavním městem Prahou.
Stanice Zlín Střed se nachází v bezprostřední blízkosti areálu bývalých Baťových továren a nádraží autobusového. Obě dvě nádraží ale patří bohužel k tomu nejhoršímu, co je ve Zlíně k vidění a dělají místním obyvatelům jen a jen ostudu!