Podzimní prázdniny v jižních Čechách

Moje dovolená Podzim Méně než 1 týden (do 6 dní) Rodina s dětmi do 10-ti let Rodina s dětmi 10-18 let Pobyt Aktivní dovolená Poznávací dovolená Plavba Autem Autobusem Hotel / Penzion

Vybírali jsme s rodinou, kam vyrazit na podzimní prázdniny. Pak jsme zahlédli reklamu, že létem to na jihu nekončí, tak jsme si řekli, proč ty jižní Čechy nezkusit. Dokonce jsme našli i webovou stránku, kde poskytovali slevu na dovolenou v jižních Čechách.

A vybrali jsme dobře. Podzimní prázdniny jsme si opravdu užili. Rozhodli jsme ubytovat v Českých Budějovicích, protože odtud je to všude po jižních Čechách kousek. A to nejen autem, ale třeba i vlakem nebo autobusem.

První den jsme vyrazili na kolech po okolí. Navštívili jsme vesničku Holašovice, kde to bylo jako v pohádce. Na kole jsme tam byli volným tempem asi za hodinu. Občerstvili jsme se v jedné ze dvou místních hospůdek, ve které vaří místní gastronomii, točí skvělé pivo a dělají domácí limonády. Zpátky jsme to vzali přes Záboří a Dobčice, kde prý Troška natáčel Babovřesky, a pak jsme pokračovali přes Čejkovice krásnou krajinou rybníků až ke statku jménem Kněžínek v Nových Dvorek. Na Kněžínku mají kromě příjemné restaurace a posezení na dvoře dokonce i minipivovar, kde vaří vlastní pivo. Odtud jsme pokračovali krásnou přírodou Vrbenských rybníků, které jsou prý vyhlášenou přírodní rezervací. Po půl hodince jsme dorazili po cyklostezce zpět do Českých Budějovic.

Druhý den jsme se rozhodli, že si projdeme České Budějovice a projedeme se lodičkou po Malši. Lodička se jmenuje sv. Rosálie po patronce Českých Budějovic. Během komentované plavby nám pan kapitán povídal o historii Českých Budějovic a o mostech, pod kterými jsme proplouvali. Večer jsme zavítali do Jihočeského divadla. Bylo štěstí, že zrovna promítali skvělé představení. Jinak bychom zvolili nejspíš kino, kterých je v Budějovicích také na výběr.

Třetí den bylo škaredé počasí, a tak jsme vyrazili na Hlubokou do Wellness hotelu Diamant. Ten nám doporučili na informačním centru. Byli jsme překvapení, jak je to tu nádherné a moderní. Děti si užily bazén a my jsme zrelaxovali těla v sauně a ve vířivce s výhledem na golfové hřiště. Ochutnali jsme v restauraci i místní kuchyni, která byla výtečná.

Čtvrtý den dopoledne bylo stále škaredě, a tak jsme vyrazili s dětmi do Jihočeského muzea, kde mají výstavu Retrogaming. Byla to zábava pro děti i pro nás. Zavzpomínali jsme na hry našeho dětství. Odpoledne už se vyjasnilo, a tak jsme se rozhodli vyrazit podél řeky po cyklostezce směr Hluboká nad Vltavou. Tady jsme se prošli zámeckým parkem a udělali aspoň pár „instafotek“, protože děti na prohlídku zámku nechtěli. V Hluboké nad Vltavou mají každý rok během podzimních prázdnin „Týden rybích specialit“, a tak jsme si prošli i místní náměstíčko a ochutnali rybí specialitu v jedné z restaurací. S plným žaludkem jsme pokračovali dál po stezce kolem řeky Vltavy směr Purkarec až na vyhlídku Baba. Chvíli nám trvalo ji najít, ale na webu Stezka Vltavy jsme našli pěkný článek, jak se k vyhlídce dostat. Kdybychom měli celý den, vyrazili bychom ještě dál malebným údolím Vltavy na nedaleký Karlův hrádek a možná až do Purkarce, rybářské vesničky. Ale to už jsme tentokrát nestíhali, tak snad při naší příští návštěvě.

Pátý den před odjezdem jsme se stavili na místních trzích v Žižkárně, kde jsme nakoupili jako suvenýr několik lokálních výrobků a posnídali kávu s koláči z jihočeské pekárny. Ideální zakončení prázdninového týdne. Jeli jsme domů se skvělým pocitem a vědomím, že i mimo léto rozhodně stálo zato do jižních Čech vyrazit na rozmanitou dovolenou.

Poslední aktualizace: 11.10.2021
Podzimní prázdniny v jižních Čechách na mapě