Čermná nad Orlicí - Týniště nad Orlicí

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Čermná nad Orlicí, nádraží 0,0 km
  Od nádraží společně se zelenou značkou chvilku lesem, pak k okraji obce. (foto 1 a 2).
číslo 2 Malá Čermná Asfalt 1,3 km
  Z křižovatky u křížku (foto 3) můžeme vidět vpravo chráněný dub a kapličku (foto 4 a 5). Odbočíme ale po hlavní silnici k lesu. Tam značka přechází na lesní pěšinu souběžnou s tratí a silnicí.
číslo 3 Vodní tůň, rozcestí 3,0 km
  U kříže (foto 6) odbočíme vpravo po žluté značce příjemnou cestou (foto 7) k Tiché Orlici (foto 8 a 9)
číslo 4 Tichá Orlice (foto 10 - 12) 3,8 km
  Přejdeme po dvou lávkách řeku a náhon, dojdeme k samotě Na Králce (foto 13) a pak na silnici pod Šachovem (foto 14 a 15).
číslo 5 Pod Šachovem Asfalt 4,8 km
  Po silnici (foto 16) na okraj Borohrádku k mostu (foto 17).
číslo 6 Borohrádek, most (foto 18) Asfalt 6,7 km
  Napojíme se znovu na červenou značku, která nás podél řeky (foto 19) a pak kolem rybníka (foto 20 - 21) vyvede za město.
číslo 7 Okraj Borohrádku 7,5 km
  Lesní úsek cesty, později po okraji lesa (foto 22 - 24).
číslo 8 Pískovna Světlá Asfalt 10,4 km
  Dál už po asfaltu. Projdeme Světlou (foto 25), přejdeme přes Divokou Orlici (foto 26 - 28) a mezi poli (foto 29) dojdeme do Týniště nad Orlicí (foto 30).
číslo 9 Týniště nad Orlicí, náměstí Asfalt 14,1 km
  Na nádraží nás případně dovede zelená značka.
číslo 10 Týniště nad Orlicí, nádraží Asfalt 15,1 km
  Konec trasy

V popisu této trasy - https://www.turistika.cz/trasy/chocen-kostelec-nad-orlici - jsem se zmínil, že se nabízí v Čermné nad Orlicí varianta nejít do Kostelce nad Orlicí, ale přes Borohrádek do Týniště. Tuto variantu tedy nyní předkládám. Je sice o něco delší, ale naprosto pohodlná, nenáročná, téměř bez převýšení, takže je zvládnutelná v naprosté pohodě.

Vyjdeme z rozcestí červené a zelené značky u nádraží v Čermné a tentokrát se budeme držet značky červené. Obě značky spolu vedou jen přes les, pak se rozdělují. Červená značka lízne západní okraj Čermné, kde je zajímavostí krásný chráněný dub. Zajde do lesa v podobě pěšiny mezi tratí a silnicí a takto dojdeme k rozcestí Vodní tůň. Zde máme na vybranou. Buď pokračovat dál po červené do Borohrádku a prohlédnout si toto městečko. Nebo si trasu o 1,5 km prodloužit, jít po žluté, užít si hezčí krajinu v okolí Tiché Orlice a k Borohrádku se jen přiblížit na jeho okraj. My máme radši tu přírodu než města, proto zde vedu trasu po té žluté nejdříve k Orlici a poté pod vesničku Šachov, jejíž kostel na kopci nám bude dělat příjemnou dominantu výhledu.

Od Borohrádku už jdeme opět po červené značce. Brzy zabočíme do lesa a pohodlnou cestou jdeme do Světlé. Tento les je proslulý svojí houbovou úrodností, v sezóně odtud na lehko neodejdete. Kousek za Světlou přejdeme další Orlici, tentokrát Divokou. Pár set metrů od mostu na západ je soutok obou Orlic, bohužel bez kvalitního přístupu. Za mostem už začneme vidět jižní okraj Týniště nad Orlicí. Dojdeme ke státní silnici č. 11. Kdo má hlad, stačí tu opatrně státovku přejít, ale bacha. Auta tu rozhodně pomalu nejezdí. Taky nemají proč. Za silnicí je motorest Roubenka, vaří tu výborně. Ať už po červené nebo od motorestu vlevo, každopádně dojdeme na týnišťské náměstí. Z něho nás pak případně k nádraží dovede značka barvy zelené.

Jak už jsem psal, trasa je zcela nenáročná. Celá měří cca 15 km. Společně s úsekem z Chocně by to dalo skoro 29 km, což se asi bude zdát dost, ale díky rovinatému reliéfu a pohodlným cestám se dá zvládnout. Dá se také samozřejmě absolvovat jen samotná, všechny vlaky (moc jich ale není) v Čermné staví. V tom případě je to klasická "půldenka". Jen, když rostou houby, je to na celý den a místo batohu doporučuji nůši, nejlépe i s jedním nosičem a jedním "ohýbačem".

Poslední aktualizace: 2.3.2015
Čermná nad Orlicí - Týniště nad Orlicí na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Čermná nad Orlicí - Týniště nad Orlicí

turistické rozcestí Čermná nad Orlicí - žst
Turistický rozcestník, který se nachází železničního nádraží v Čermné nad…
Turistický rozcestník, který se nachází u hezkého starého stavení v Malé…
Turistický rozcestník, který se nachází v prostoru křižovatky ve Velké Čermné, ukazuje turistům cestu po zelené značce ve směru ve…
Čermná nad Orlicí - oficiální název pro „souměstí“ obcí Velká Čermná, Malá Čermná, Číčová a Korunka, které se nachází na obou…
K napsání tohoto článku mě inspiroval Franta a jeho skvělý retro…
Turistický rozcestník, který se nachází u slepého ramene Tiché Orlice …
Šachov - obec cca 1,5 km od Borohrádku do jehož katastrálního území Šachov…
Smetana - malá obec mezi Chocní a Borohrádkem, která byla založena jako dominánská ves počátkem 18. století, písemně doložena je…
Turistický rozcestník, který se nachází cca 500 metrů od centra Horního…
Plchovice - první písemná zmínka o obci této obci, která se nachází mezi Chocní a Borohrádkem pochází z roku 1342, kdy patřila k…