Červenohorské sedlo - Výrovka - Malý Jezerník - Slatě - Črevnohorské sedlo

Trasa: Červenohorské sedlo | Klínovec | Malý Jezerník | Slatě | Švýcárna | Slatě | Velký Jezerník | Kamzík | Nad Petrovkou | Skalní tabule | Červenohorské sedlo

Náročnost: V úvodní části jdeme po nezpevněné cestě do kopce. Z Vyrovky je poměrně náročný sestup na hřeben Malého Jezerníku pak pohodová vrcholovka. Výstup na Velký Jezerník – Slatě je poměrně náročný. Zpáteční cesta od Švýcárny vede z kopce a následně pak z místa Nad Petrovkou po vrstevnici až do sedla.

Délka trasy: 15km

Popis trasy: Z Červenohorksého nás červená Tz. vede protilehlým svahem pod vrcholem Velkého Klínovce až k přístřešku na Klínovci. Cestou se nabízejí výhledy do Červenohorského sedla a do údolí Horního Domašova. Z Klínovce pokračujeme na Výrovku, ze které sestupujeme kolem velmi hezkého „posezení“ s výhledem na vrchol Malého Jezerníku. Procházíme vrcholové slatě Malého Jezerniku s několika rašeliništními jezírky. Chodník vede po dřevěných lávkách. Po celou dobu přechodu se nabízejí poměrně pěkné výhledy. Následuje poměrně náročný výstup na Slatě odkud je to necelý půl kilometr k chatě Švýcárna. Zde máme možnost občerstvení. Po krátké zastávce se vydáváme na zpáteční cestu, která nás vede ze Slatí poměrně prudkým klesáním až na Kamzík po zelené Tz.. Zde začíná modrá Tz., která nás po krátkém klesání a pak po vrstevnici zavede zpět do Červenohorského sedla. Nám bylo ještě „málo“ a tak se zase vydáváme k naši zamilované Vřesové studánce.

Poslední aktualizace: 4.5.2011
Červenohorské sedlo - Výrovka - Malý Jezerník - Slatě - Črevnohorské sedlo na mapě
Autor: ivan_g

Příspěvky z okolí Červenohorské sedlo - Výrovka - Malý Jezerník - Slatě - Črevnohorské sedlo

vyhlídka na Praděd, Červenohorské sedlo a Dlouhé Stráně
K vyhlídce na Praděd, Červenohorské sedlo a Dlouhé Stráně se dostaneme po…
Většinou se říká že neštěstí nechodí po horách ale po lidech. Ovš…
Díky občanskému sdružení „Společně obětem hor“ vzniká na Červenohorském sedle Památník obětem hor. Bude se jednat o dřevěnou kapličku, v které budou…
Letošní léto se nese v duchu toho loňského, čili občas je hezky, …
Červenohorské leží v Jeseníkách, je zde k…
Po měsíci návrat na místo činu, čili Červenohorské sedlo. Člověk míní,…
Zimy, které jsou skoupé na sníh a mráz (kam se zatím řadí ta právě…
Červenohorské sedlo, oblíbené lyžařské středisko v Jeseníkách…
Ačkoliv na Červenohorské sedlo jezdí našinec celý život, občas…
  Sestupová (či výstupová) trasa z (na) Červenohorského sedla směrem…