Cykloturistický okruh regionem Milevsko

Trasy Cyklotrasa Velká náročnost Video trasa

Délka – 86 km, obtížnost – těžká

Region Milevsko je ideální oblastí pro odpočinek a rekreaci, a to zejména díky velkému množství kulturně historických památek, půvabné krajině, příjemným klimatickým podmínkám, snadné dostupnosti a klidnému venkovskému charakteru. Tato turistická destinace je rovněž jako stvořená pro vyznavače aktivní dovolené, zejména pěší turistiky a cykloturistiky, neboť je protkána hustou sítí turistických tras a stezek. Tento cykloturistický okruh prochází městem Milevskem a dále 13 malebnými obcemi regionu včetně místních částí, ve kterých je k vidění celá řada významných církevních, kulturně-historických a přírodních památek a nelze opomenout ani bohatou nabídku roubených či zděných staveb lidové architektury.

Náročnost trasy:

Okruh je určen především cykloturistům a z důvodu své délky je vhodný pro zdatnější cyklisty. Okruh si ale lze různě zkrátit. Trasa vede po asfaltových cestách a po zpevněných komunikacích v lese. Je vhodná pro všechny druhy trekkingových a mtb kol.

Pozn. POZOR – Komplikovaný průjezd úseku cyklotrasy č. 1153 mezi obcemi Zběšičky a Podboří, kde je v důsledku nevyjasněné majetkoprávní situace protiprávně přehrazena veřejná komunikace (brány) → bránu lze otevřít a projet tudy do Zběšiček

Popis trasy:

Nám. E. Beneše v Milevsku (Pomník revoluce 1945 s kašnou, Nová radnice, kostel sv. Bartoloměje, budova spořitelny, bývalá fara čp. 3, bývalá radnice čp. 1) → Turistické informační centrum Milevsko → projet kolem parku Bažantnice, za kterým se skrývá Klášter Milevsko → Dmýštice →Kovářov – kostel Všech Svatých na náměstí → Vepice →Hrazany - nedaleko se nachází přírodní památka Kněz u Hrazan →Hrazánky → Hněvanice →Branišovice →Ratiboř →Chyšky - kostel sv. Prokopa → Střítež → Dobřemilice → Vlksice – tvrz Vlksice → Božetice – kaple Nejsvětější Trojice → Sepekov – poutní kostel Jména Panny Marie → Podboří →Hánov →Zběšičky - zámek Zběšičky → Jestřebice – nedaleko rozhledna Kupa →Bernartice - kostel sv. MartinaKostel sv. Rozálie → Borovany → Svatkovice → Bilinka → Bernartice → Veselíčko – zámek Veselíčko → Branice – Prohledárium Vejrovského zemanství → Květov – Vesnická památková zóna Květov → Osada Svatý Jan – kostel sv. Jana Křtitele a Panny Marie → vrátit se zpět do Květova → Osek – kaple Nejsvětější Trojice → Náměstí E. Beneše v Milevsku

Poslední aktualizace: 17.5.2024
Cykloturistický okruh regionem Milevsko na mapě

Příspěvky z okolí Cykloturistický okruh regionem Milevsko

Milevský vyhlídkový okruh
MILEVSKÝ VYHLÍDKOVÝ OKRUH Délka – 22,5 km, obtížnost – …
Venku zatím mrzne jen to praská,pojďme tedy do tepla a poznávejme tvrdý život  příslušníků 43. výsadkového praporu v Chrudimi MILEVSKÝ KLÁŠ…
Milevsko, 9. října 2017 – Enviromentální centrum otevřou Lesy České…
                                  Z Onoho Světa na Onen Svět.          …
Vracíme se z Moravy domů, cesta je dlouhá a tak zastavujeme v Milevsku, abychom se a…
                       Tři dny turistiky v Milevsku   Tři dny turistiky…
Prohlídkový okruh města Milevska Ve zvlněné krajině stř…
První písemné zmínky o Židech v Milevsku jsou z 16. století. Ve stoletím…
                                       Za Milevskými maškarami M…
Tuto pozoruhodnou sakrální stavbu, která se nachází v jihočeském Milevsku…
Další cyklovýlet po krásách jižních Čech tentokrát…
1. den. Tuto trasu jsme začali příjezdem vlakem do Milevska. Z východiště značených tras na náměstí jsme…
Milevsko leží v Jižních Čechách, severovýchodním směrem od města Písek.…
Klášter Milevsko
Premonstrátský klášter Milevsko je místo s tisíciletou sakrální…
Jeden z milevských kamenných svědků dávných tragedií najdeme v Sokolovské…
  Na okraji Milevska, v těsném sousedství kláštera premonstrátů, se…
V parku zřízeném v roce 1880 z aktivity strahovského opata Zikmunda Antonína Starého v místech bažantnice ze 17.století dnes najdeme díla sochařů z Čech i zahraničí.Sochařského sympozia pořádaného v letec…
Když se řekne klášter, většinou si každý představí kostel a nějakého toho…
Na okraji Milevska, v blízkosti klášterního areálu a hřbitova teče…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník…
Mariánská klášterní bazilika minor patří k nejvýznamnějším památkám města…
Mariánská klášterní bazilika minor patří k nejvýznamnějším památkám jihočeského města Milevsko. Původně se jednalo o trojlodní román…
Tento dvouobloukový most bývá označován jako kamenný, klášterní, barokní a…
Druhý den v sedlech nám začíná u zámku Mitrowicz v obci Koloděje nad…
Na okraji Milevska, v sousedství zdejšího klášterního areálu, se nachází…
Pouť začneme v Milevsku. Buď navštívíme kostel svatého Bartolomě…
Nachází se uprostřed hřbitova v sousedství milevského kláštera. N…
Výrazný granodioritový vrch (542 m) vystupující západně od Milevska. Místo…
První písemné zmínky o Židech v Milevsku jsou z 16. století. Ve stoletím…
Židovský hřbitov v Milevsku leží na jedné z naš…