Dobřečov - Rešovské vodopády - Horní město - Dobřečov

číslo 1 Chalupa v Dobřečově - výchozí bod Šotolina 0,0 km
  Dobřečov je vesnice, dnes spíše rekreační. Nachází se asi 2,5 km na severozápad od Horního Města. V Dobřečově je evidováno 82 adres. Při sčítání lidu roku 2001 zde bylo napočteno 46 domů, z toho pouze 14 trvale obydlených.
číslo 2 Tvrdkov Asfalt 4,2 km
  Obec se nachází v okrese Bruntál a žije zde 222 obyvatel.
číslo 3 Kostel sv. Antonína Paduánského Asfalt 4,3 km
  Stavba barokního kostela sv. Antonína Paduánského byla zahájena v roce 1768, dokončena byla roku 1776. V blízkosti kostela stojí socha Panny Marie Immaculaty z roku 1848, od roku 1963 nesoucí statut kulturní památky. U kostela stojí jasany a kaštany, které jsou staré přes 250 let.
číslo 4 Rešov Šotolina 6,7 km
  Hrad stojí na skalních bradlech nad soutokem Huntavy a Tvrdkovského potoka. Vznikl pravděpodobně ve druhé polovině 13. století k ochraně okolních dolů. Na skále uvidíte patrný příkop, chránící hrádek na západě a zbytky základových zdí. Ve 14. století byl rešovský hrádek již pustý. Proto je hrad často nazýván též jako Pustý, nebo Zapomenutý zámek.
číslo 5 Studánka Nad vodopády Šotolina 6,8 km
číslo 6 Fialův mlýn 7,8 km
  Současná podoba mlýna je z poloviny 18.století, kdy byl zmiňován jako Rudský mlýn. Budova je postavena v klasicistním slohu, jde o zděnou jednoduchou stavbu. Dnes je mlýn již opuštěný.
číslo 7 Rešovské vodopády Šotolina 8,2 km
  Vodopády na horním toku Huntavy jsou největší v Nízkém Jeseníku. Říčka zde prochází hlubokým, úzkým kaňonem. Území je od roku 2013 chráněno jako národní přírodní rezervace. V kaňonu se zachovaly původní jedlobučiny s kapradinami. Velký přírodovědecký význam mají též mechová společenstva stinných skal, vlhkých balvanů a padlých kmenů.
číslo 8 Penzion Na mlýně Asfalt 11,2 km
  V chatě se nachází restaurace s nabídkou teplých i studených jídel a dobrého piva.
číslo 9 Horní město Asfalt 12,3 km
  Horní město je nejvýše položenou obcí Rýmařovska v nadmořské výšce 675m a má 960 obyvatel.
číslo 10 Kostel sv. Marie Magdaleny Asfalt 12,4 km
  Kamenný kostel byl postaven v l. 1611-12 stavitelem Ondřejem Hofmanem z Grünbüchlu a Střekova. Ve stylu tzv. severské renesance.
číslo 11 Chalupa - cíl cesty Šotolina 16,1 km

Vstali jsme do slunného dne. Nasnídali se, připravili svačiny pro děti a vykročili k říčce Huntavě. Východiskem i cílem našeho putování byla pronajatá chalupa v Dobřečově. Přímo od stavení nás červená TZ vedla téměř přes celou obec do Tvrdkova. Dvěstě metrů před kostelem sv. Jana Křtitele jsme zahnuli Doprava a po polní cestě jsme došli k lesu zvanému Trojúhelník. Lesem jsme pokračovali dál až do Tvrdkova. Ve vsi jsme si prohlédli kostel sv. Antonína Paduánského a sochu Panny Marie Immaculaty. Krásnou lesní scenérií jsme došlapali až k hrádku Rešov. Bohužel krom příkopu a částí základových zdí se zde nic moc nezachovalo a tak jsme pokročili ke studánce Nad vodopádem, kde jsme se napojili a osvěžili a pokračovali dále po proudu. Říčka si zde dere cestu mezi skalisky a je náročné ji následovat, proto ženy zůstali a muži i s dětmi sestoupili až k Fialovu mlýnu. U vodopádu vyznavači východní filozofie usedli k meditaci a my šílení vběhli do studené vody a cákali. U mlýna jsme se otočili o stoosmdesát stupňů a vrátili se zpět nad vodopády. Tady jsme vykročili po zelené TZ proti proudu Huntavy. Cesta vedla lesem a sotva jsme z něj vystoupili, zjevil se před námi penzión s restaurací. Zde jsme se nasytili a napojili a pokročili do Horního města. U kostela sv. Marie Magdaleny jsme se zastavili jen chvíli. Pak už nás čekala jen hodinová chůze do Dobřečova a užívání si krásného podvečera na zahradě chalupy.

Poslední aktualizace: 19.1.2015
Dobřečov - Rešovské vodopády - Horní město - Dobřečov na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Dobřečov - Rešovské vodopády - Horní město - Dobřečov

Procházka Dobřečovem
Vyjíždíme brzy ráno již před 6. hodinou ranním vlakem ze Zlína…
  Dobřečovský potok pramení v horní části stejnojmenné obce a protéká j…
  Pokud si vyjedete server Mapy.cz a budete zkoumat terén v okolí Dobřeč…
Nedaleko vesničky Dobřečov (součást Horního Města u Rýmařova) najdeme…
Dobřečov je zvláštní vesnice. Především svojí polohou - leží mezi…
Vrchol Špičák ( 777 m.n.m.) se zvedá v severozápadní části přírodního par…
Obec Dobřečov je místní částí městečka Horní Město a rozkládá se západním…
Autobusem ze Šumperku,nebo z Uničova,do Bedřichova na…
  Naprogramován na Velký pátek byl můj mozek už dávno před ním: v prvním…
Pro milovníky dalekých výhledů nabízím Tip na úžasnou vyhlídkovou trasu.…
Bedřichov je součástí velmi rozlehlé obce Oskava, na níž sedí jak ulité…
Že jste o Dobřečovské hoře ještě nikdy neslyšeli? No - nespíš proto, že …
Silnička z údolí Zlatého potoka, vedoucí k těmto místům, překonává prudké…
    Opuštěná kaplička u silničky pod Dobřečovskou horou je (kromě dvou…
V názvu není překlep. Vyhlídka je sice omezena půlkruhovou výhledovou…
Tvrdkov leží jihozápadním směrem od města Rýmařov. Severovýchodním směrem…
Některé údaje na papíře vypadají velkolepě, tak mě zaujal pohled do mapy v okolí Rabštejna, kde jsem objevil nějaké skály a vodopád…
Půldruhého kilometru dlouhou "divočinu" údolí Oskavy mezi mostkem se…
   Při vyslovení slova Rabštejn se nejednomu skálolezci radostně rozzáří…
  Na letošní Velký pátek jsem si už při dlouhém průjezdu Oskavou…
Jedeme na Rábl. Tak poněkud familierně zní v podání nejen horolezců ze…
Maliník je nejjižnější, ale samostatnou částí hřebene a od mohutných…
  Nevím přesně, jak se cítí pejsek, utržený z řetězu, ale tak nějak…
  O skalním městě na Maliníku už jsem tady na Turistiku s nadšením napsal…
Skalní útvary na hoře Maliník a Mazance (Hraběšická vrchovina) jsou jední…
Zmiňovat se příliš rozsáhle o jedné z nejpozoruhodnějších jesenických skalních oblastí by asi bylo nošením dříví do lesa. Poněvadž…
Nevelké zříceniny hradu Rabštejn se ukrývají v lesích nad obcí Be…
Někdo sbírá známky, jiný peníze, další hledá ženu na celý život anebo stav beztíže. Holt je každý z nás - člobrdů, naprosto jiný. A…
Rešovské vodopády
Rešovské vodopády je národní přírodní památka a najdeme ji západn…