Dobřenická vyhlídková

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Dobřenice, kostel Asfalt 0,0 km
  Trasu začneme u dobřenického kostela (foto 1). Je zde zároveň i zastávka autobusu. Z hlavní silnice odbočíme kolem areálu dnes již nefungující základní školy a projdeme novou zástavbou obce k vodojemu, který je zdaleka viditelný.
číslo 2 Vodojem Asfalt 0,5 km
  Od vodojemu jdeme po úzké, nedávno vybudované asfaltce mezi poli. Z cesty jsou výhledy na Dobřenice (foto 2 a 5), Kunětickou horu (foto 3), Syrovátku a Libčany (foto 4). O něco později (foto 6) na nás vykoukne komín bývalého cukrovaru v Syrovátce. Silnička končí na okraji obce Osičky (foto 8 - pohled na kostel v Osicích).
číslo 3 Osičky Asfalt 3,1 km
  Na křižovatce odbočíme vpravo směr Rohoznice. Silnice mírně klesá přes náves (foto 9) znovu do polí (foto 10) v blízkosti dálnice Praha - Hradec Králové (foto 11).
číslo 4 Dálnice Asfalt 4,4 km
  Z dálničního nadjezdu je hezký pohled na Osice (foto 12) a samozřejmě i na vlastní dálnici (foto 13 - směr na Hradec Králové).
číslo 5 Rohoznice Asfalt 5,5 km
  Odbočíme na křižovatce v centru vpravo a projdeme celou obec. Zajímavostí tu mnoho není, až na konci obce u vjezdu do zemědělského podniku potkáme památník padlým (foto 14).
číslo 6 Za Rohoznicí 6,5 km
  Za obcí končí asfalt. Po pár metrech z cesty odbočuje vpravo cesta značená rozcestníkem jako cyklotrasa do Dobřenic. Je možné ji využít, doporučuji ale jít rovně k lesu k dalšímu rozcestí a zde opět rovně, tedy s lesem po levé ruce. Je odtud opět hezký pohled na Osice (foto 15).
číslo 7 Klechtávecký rybník 6,8 km
  Došli jsme na hráz Klechtáveckého rybníka. Projdeme po hrázi (foto 16 - 18). Cesta pak dále vede lesem kolem loveckého zámečku.
číslo 8 Lovecký zámeček 7,1 km
  Tato novogotická stavba z roku 1880 je bohužel v dezolátním stavu (foto 19). Škoda, to místo by bylo jinak moc hezké. Od zámečku pokračujeme lesem, po chvíli se k nám zprava přidá již zmiňovaná cyklotrasa, která se rybníku a zámečku vyhýbá.
číslo 9 Dálnice u Dobřenic Asfalt 7,8 km
  Dostáváme se opět k dálnici (foto 20). Od ní pokračujeme místní komunikací kolem kravína a tří lip s křížkem (foto 21) k hlavní silnici nad fotbalovým hřištěm a podél silnice dojdeme zpět ke kostelu.
číslo 10 Dobřenice, kostel Asfalt 9,2 km
  Konec trasy

Tuto procházku jsme s manželkou plánovali snad 10 let, než jsme se na ni 5. ledna 2013 dostali... Počasí nestálo za nic, silný studený vítr, každou chvíli přeháňka a tak se nám nechtělo nikam daleko vyjíždět. Nakonec jsme ale byli z tohoto okruhu tak nadšeni, že jsem se rozhodl jej popsat, ač nevede po turisticky značených cestách. Docela je to škoda. V nížině kolem Hradce Králové není mnoho vyvýšených míst, odkud by byl nějaký výhled a tady je jich hned několik. Příjemnou a nenáročnou trasu zpestřuje navíc i Klechtávecký rybník s loveckým zámečkem za Rohoznicí. Kdysi dávno tudy vedla červeně značená turistická značka z Hrádku u Nechanic, ta ale nyní končí na vlakové zastávce ve Lhotě pod Libčany.

Na trasu je možné samozřejmě nastoupit v kterékoliv obci, které na ní leží. Pokud byste chtěli použít veřejnou dopravu, o víkendu je nejschůdnější vlak do Dobřenic nebo do Lhoty pod Libčany. V obou případech se vám trasa prodlouží o cca 1,5 km do kopce od nádraží (zastávky) do Dobřenic, resp. Osiček.

Trasa je velmi vhodná pro cykloturisty a vzhledem ke kvalitě asfaltových cest s výjimkou krátkého lesního úseku mezi Rohoznicí a dálnicí u Dobřenic i pro bruslaře.

Poslední aktualizace: 14.1.2013
Dobřenická vyhlídková na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Dobřenická vyhlídková

Hlubůček
Dobřenické panstvo již od prvopočátků dbalo na to, aby se na jeho panství…
Před školní budovou se dříve žádný kříž nenacházel, ani dřevěný, natož litinový či kamenný, čehož důkazem může být jak I. vojenské m…
Dobřenické panství měl podle tradice založit rytíř Zdeněk Bohunek z…
Původní gotický objekt pocházel nejspíše již ze 13. století a až do svého…
Místo, kde se nachází obec Dobřenice, bylo osídleno již v době kamenné,…
Původně se na tomto místě nacházel dřevěný kostelík, jenž měl být vysvěcen…
Stejně jako i v jiných obcích, tak rovněž v Dobřenicích se přesně neví,…
Dobřenice, obec cca 10 km západně od Hradce Králové. Založena byla rytířem Zdeňkem Bohůňkem z Dobřenic roku 1339. V místech, kde…
>Zámek se nachází v severní části obce Dobřenice v Královéhradeckém kraji…
Původně se pohřbívalo na starém hřbitově u chrámu sv. Klimenta, který býval oplocen obyčejným plotem z dřevěných latí a teprve v roc…