Havlíčkův Brod - Ronovec - Rozsochatec - Chotěboř

číslo 1 Havlíčkův Brod, nádraží Asfalt 0,0 km
  Od nádraží městskými ulicemi po žluté přes řeku Sázavu (foto 1).
číslo 2 Sázava Asfalt 0,7 km
  Přidává se k nám červená značka, obě vedou po nábřeží.
číslo 3 Havlíčkovo náměstí (foto 2 - 4) Asfalt 1,7 km
  I nadále se řídíme žlutými značkami.
číslo 4 Park Budoucnosti (foto 5 - 8) 2,4 km
  Projdeme hezky upraveným parkem.
číslo 5 Okraj parku Asfalt 2,6 km
  Od parku opět po asfaltu, žlutá značka nás vyvede za město (foto 9).
číslo 6 Pohleští Dvořáci Asfalt 3,9 km
  Předměstí se zajímavým názvem. Projdeme jím a jsme ve volné přírodě. Cesta je velice pohodlná, lehce zvlněnou otevřenou krajinou (foto 10 - 12).
číslo 7 Břevnice (foto 13 - 16) Asfalt 6,7 km
  Projdeme vesnicí a mírně stoupáme po silnici.
číslo 8 Lažany 8,3 km
  Stále po žluté, prakticky po rovině po okraji lesa (foto 17). Později lesem.
číslo 9 Ronovec, zřícenina (foto 18 - 20) 10,0 km
  Od zříceniny se kousek vrátíme a pokračujeme lesem dál.
číslo 10 Studánka Prdlavka (foto 21) 11,5 km
  I nadále lesní cesta.
číslo 11 Ve Žlabě (foto 22) 11,9 km
  Přejdeme silnici a stoupáme trochu do kopce lesem (foto 23).
číslo 12 Nové Dvory (foto 24 - 26) Asfalt 13,7 km
  Místními ulicemi do centra.
číslo 13 Rozsochatec (foto 27 - 29) Asfalt 14,2 km
  Pro změnu ulicemi z obce ven.
číslo 14 Obora Lesolg Asfalt 15,7 km
  Jsou odtud solidní výhledy (foto 30 - 33). Dále trasa vede převážně lesem, téměř po rovině.
číslo 15 Skořetín (foto 34) Šotolina 17,8 km
  Podél trati se jde skoro až do cíle.
číslo 16 Vodní nádrž Břevnice (foto 35) Asfalt 19,4 km
  Z přehrady moc vidět není, musí se k ní trochu slézt z cesty. Podél trati dojdeme až na chotěbořské nádraží (foto 36 - 38).
číslo 17 Chotěboř, nádraží Asfalt 21,3 km
  Konec trasy.

Upřímně. Trasa, kterou tentokrát popisuju, není žádný trhák, kvůli kterému byste měli cestovat přes půl republiky. Je to spíš taková delší procházka, která se dá včetně přejezdu mezi startovním a cílovým místem natáhnout na celý den. Na trase není nic, z čeho byste byli u vytržení a na co byste koukali s otevřenou pusou, ale nudit se na ní taky nebudete. Krátké představení si určitě zaslouží.
U havlíčkobrodského nádraží je rozcestník s jedinou barvou značení - žlutou. Tady značka začíná a v Chotěboři u nádraží končí. Projdeme ji tedy celou a ani na chvíli z ní neslezeme.Nejprve se s její pomocí promotáme k řece Sázavě a po jejím břehu na Havlíčkovo náměstí. Tady se těch turistických tras kříží několik, ale nás bude zajímat stále ta žlutě značená. Sestoupíme k Parku Budoucnosti, kde značka vede spíše jeho okrajem. Park je ale hezký, tak proč nezajít trochu hlouběji. Parkové cesta nás stejně dovedou na druhý okraj parku na kraji sídliště. Tím projdeme na okraj Havlíčkova Brodu do části zvané Pohledští Dvořáci. Za ní už se ocitneme v přírodě.
Další cesta už vede příjemnou, lehce zvlněnou krajinou mezi poli a loukami, občas lesík a ocitneme se v další obci Břevnici. Tou projdeme a po kilometrovém asfaltovém úseku mírně do kopce už nás čekají převážně lesy. Nádherné lesy. Když jsme tu byli, vrcholilo zrovna extrémní sucho. Jinak si ale umím představit, jaká kvanta hub se z nich asi musejí nosit.
Lesem tedy dojdeme ke zřícenině hradu Ronovec, z něhož toho tedy moc nezbylo. Podle stop to ale vypadá, že je častým cílem výprav i nyní. Druhým našim postupným cílem v těchto lesích byla studánka Prdlavka, doufali jsme v doplnění tekutin. Kdepak, sucho a ani kapka. Snad budete mít větší štěstí. Celý tento lesní úsek končí na okraji Rozsochatce v části zvané Nové Dvory. Rozsochatcem projdeme pochopitelně po silnici, čerstvý asfalt nás čeká i dalším úseku nad ním. Projdeme kolem obory Lesolg, zamáváme daňkům a na pár kilometrů se opět vnoříme do lesa. Poslední část trasy už vede zase otevřenou krajinou, cesta sleduje železniční trať z Havlíčkova Brodu do Chotěboře. Prochází chatovou osadou nad Břevnickou vodní nádrží a kolem průmyslového areálu se přiblíží k chotěbořskému nádraží. Čímž jsme tam, kde jsme chtěli být, tedy v cíli cesty. Pokud by vás lákalo centrum Chotěboře, vede k němu od nádraží modrá značka. Je dost daleko, asi 1,5 km.
Celá trasa je dlouhá asi 21 km, kvůli délce střední náročnost. Jinak je ale velice pohodlná, sjízdná i na kole a třeba i s kočárkem.

Poslední aktualizace: 17.1.2019
Havlíčkův Brod - Ronovec - Rozsochatec - Chotěboř na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Havlíčkův Brod - Ronovec - Rozsochatec - Chotěboř

Půjčovna kol Českých drah - Havlíčkův Brod
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto…
Mezi nejstarší stavby v Brodě patří kostelík sv. Kateřiny. Prvně písemně…
Cykloturistický rozcestník, který se nachází na pravém břehu Sázavy v…
Na náš pohodový výlet jsme vyjeli z Humpolce a přes hrad Orlík, Věž,…
Pondělí 18. 9. 2023 - odpoledne Po prohlídce Hlinska jsme opustil…
Jako cíl prvního ze dvou víkendů otevřených památek jsme si zvolili město…
Na její začátek narazíme hned za mostem přes Sázavu, na rozcestí s…
Při letošní dovolené v Hlinsku jsme s manželem jeden hezký den…
Již několik let je v Havlíčkově Brodě vyznačen Střed Evropy. Existenci objevili Ladislav Smoljak a Zdeněk Svěrák v pozůstalosti Járy Cimr…
Naučná stezka věnovaná osobnosti spisovatele, překladatele, básníka a grafika Bohuslava Reynka byla v loňském roce vybudována na…
Objekt se nachází v dolní části Havlíčkova náměstí v historické části města. Původně gotická stavba byla přestavěná po požáru roku 1622. V…
Nachází se na východním okraji historického centra města za docho…
Nejstarší zmínka o prvním objektu - Staré rychtě pochází ze 13. století. Další rozsáhlé úpravy byly provedeny v 15. století a nejnovější novobarokní…
Připomínky na studium Bedřicha Smetany v tehdejším Německém Brodě jsou v městě dvě, tj. bronzová pamětní deska, která je umístěna na…
Havlíčkův Brod nese své nové pojmenování až od roku 1945. V době svého vzniku se po svém zakladateli nazýval Smilovým Brodem a před …
Historické jádro Havlíčkova Brodu je tvořeno lichoběžníkovým náměstím s řadou starobylých převážně barokních měšťanských domů a…
Je jedním z nejhezčích na celém Havlíčkově náměstí. Nachází se v levém…
Svojí mohutností vytváří dominantu města. Nachází se v severovýchodním nároží Havlíčkova náměstí v historické části. Jeho Počátky sahají do 2.…
Obě kulturní zajímavosti se nacházejí v historické části města uprostřed Havlíčkova náměstí. Barokní morový sloup, zvaný též mariánský, má na vrcholu…