Hoštejn – Bozéňov

číslo 2 Serpentina s lesní cestou Asfalt 0,9 km
  Přímo pokračuje šotolinová cesta
číslo 3 Bod záchrany Asfalt 1,7 km
  Křižovatka lesních cest (k pomníku), přístřešek
číslo 4 Zelená od chat Asfalt 4,7 km
  Příchod pěší TZ
číslo 5 Nad Hněvkovem Šotolina 6,2 km
  Zbytek asfalky
číslo 6 Pod Vrcholnou Šotolina 8,9 km
  Po žluté k Táboru
číslo 7 Tábor Šotolina 9,5 km
  Kosek po modré a dál neznačeně zpět k zelené TZ
číslo 8 Zkratka Šotolina 10,3 km
  Zkratka po zelené pěší
číslo 9 Holý vrch Šotolina 11,1 km
  připojení modré TZ od Lupěného a Tábora
číslo 10 Dolní Bušínov Asfalt 12,4 km
  Wellness hotel, restaurace

Mezi Hoštejnem, Hněvkovem, Leupěným a vlastně i Dolním Bušínovem se díky cyklostezce, cyklotrase i nové asfaltce na Bozéňov (jak se Bušínovu lidově říká) prohání za příznivého počasí stovky cyklistů (nepočítáno bruslařů). Protože ale trasa vede údolím , řada cyklistů ráda využije možnost vydat se i jinam, tedy ne stejnou cestou, ale udělat si nějakou okružní cestu. Jednu z takových možností představuje i trasa mezi Hoštejnem a Bozéňovem přes kopce nad jižní stranou údolí Moravské Sázavy.

Trasa využívá z části neznačenou lesní cestu. Její nástup je u železničního podjezdu na místní silničce z Hněvkova do Hoštejna. Konkrétně nedaleko elektroměnírny. Pozná se relativně snadno, u nástupu je závora. Trasa nemá v těchto místech žádné značení, ale podle osobní zkušenosti ji místní znalci vcelku dosti používají. Nakonec, nedá se všechno označit. Lesní cesta, dalo by se říci i asfaltka stoupá hned za závorou, naštěstí dosti snesitelně. Nutno podotknout, že asfalt má bohužel své nejlepší léta za sebou, takže cesta je jednoznačně vhodná jen pro horská kola, s opatrností pro treky se silnějšími plášti. Povětšinou se vše odehrává v lese, takže vyhlídky do kraje jsou spíše sporadické, kde se zrovna kácelo. V prvním kilometru se nám tak objeví malý výhled na protější hradní kopec nad Hoštejnem. Prvotní stoupání ještě pokračuje za prudší serpentinou (asi 1km, odbočuje tu šotolinová cesta rovně). Po dalším necelém kilometru dorazíme na další větší křižovatku. Zde objevíme přístřešek Lesů ČR, což naznačuje, že správa lesa počítá s pobytem výletníků i v těchto končinách.

Tím je za námi první větší stoupání a trasa se víceméně přimyká k vrstevnicím (cca 440–450 mú. Právě díky vrstevnicím tak postupně zajíždí a vyjíždí z následujících údolíček, které vytváří rozsochy Mírovské hory. Ta je svými 595 nadmořskými metry nejvyšším kopcem těchto částí Zábřežské vrchoviny. Asi po dvou takových zákrutách a čtyřech kilometrech se z údolí přiblíží zelená TZ, která nás provede i zbytkem trasy. Značka sem vystupuje vlastně od chatiček, kousek před výše zmíněnou měnírnou, ovšem prudším stoupáním po horší cestě. Společně obkrouží vrchol Danišberku. V rozcestí Nad Hněvkovem končí prastarý asfalt a pokračujeme šotolinovou cestou. Ta je vcelku dostatečně ošetřena štěrkovou drtí, tak se dá po ní obstojně projíždět i po deštích (které zrovna toto září i tady zanechaly své stopy). K menší radosti patří fakt, že cesta nám poněkud klesá, takže příjemná vrstevnice je pryč. Naštěstí zhruba kilometrový sjezd klesne max. o 50 metrů a následující výjezd není přehnaně krkolomný. Další Rozcestník Pod Vrcholnou přivádí k zelené značce spojku žluté od rozcestí Tábor. Tady jsem si nebyl zcela jist, takže kolo jsem vytlačil po zelené značce (na jízdu to není). Ale cca 300 metrová zkratka je vlastně zkutečnou nábližkou. Od zmíněného rozcestí Tábor sem pokračuje stávající lesní cesta (opět neznačená), kterou určitě zvolí další cyklisté. Po té už zase ve vrstevnici objíždí jižní Temeno vrcholné (554 m). V rozcestí Holý vrch se připojí modrá TZ z Lupěného. V souběhu pak modrá i zelená zprvu mírně míří k Bozéňovu. Ovšem sjezd mezi chatkami je už na hodně dobré brzdy (nebo kdo si netroufne tak raději pěšky).

Poslední aktualizace: 26.9.2017
Hoštejn – Bozéňov na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Hoštejn – Bozéňov

Hoštejn, hradní kopec
Do Hoštejna, komu název moc neříká, jde o vesničku na moravsko-české…
Cesta pěšky z Hanušovic do Rakouska (díl 2.)Zábřežskou vrchovinou z Heroltic přes Lázek a Hoštejn na Bozeňov Na to, že to byla první…
Svého času jsme na veškeré památkové dny opouštěli své příbytky a…
Hoštejn je nevelkou podhorskou obcí se 450 obyvateli a najdeme ji pod západními vrcholky Zábřežské vrchoviny, západním směrem od města Zábřeh. Obec…
Hoštejn
Skromná zřícenina hradu Hoštejn stojí na návrší nad stejnojmennou obcí na…
Vlastně jen malý rybník, který zpestřuje krajinu v údolí Moravské Sázavy.…
Proč se vedou války i v dnešní době, kdy svět prošel dvěma zničujícími katastrofami ve 20. století je vlastně v podstatě nepochopitelná věc. Ze zisku…
Ve východní části obce u silnice ve směru na Zábřeh se nachází chráněná ku…
O tomto místu psal také turista hanakz hor, více informací se dozvíte…
Rok 2018, kdy jsme si připomněli výročí vzniku samostatné republiky byl…
Poměrně stručná anotace v ústředním seznamu památek praví: „strohá…
Hněvkov je správní součástí blízkého Zábřeha a širší veřejnosti je dnes známý díky cyklostezce na opuštěném tělese dráhy. Vesnička v…
Moravská Sázava na rozdíl od své slavnější bezpřídomkové jmenovkyně nemá…
Jak cyklostezka Lupěné-Hněvkov získává větší popularitu, logicky se…
Poněkud zastrčená na dolním konci Hynčiny se ukrývá u okraje silnice socha Panny Marie Immaculaty. Objekt je památkově chráněný, ale přeci jen by si žádal…
I relativně nová práce se může dostat na seznam památkových objekt. Platí to u sousoší sv. Jana Nepomuckého z roku 1871 které najdeme v Hynčině na…
Když vyrostou bledule, je většinou jasné, že jaro nezadržitelně p…
Říčka nebo potok Březná pramení v Hanušovické vrchovině přesněji řečeno…
Pokud sdělovací prostředky nelžou a povětrnostní podmínky dovolí, někdy…
Osada Pivonín spadá pod město Zábřeh vzdálené asi 3,5km. Ve vesni…