Hradecké lesy 4 - na Výskyt z Hoděšovic

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Hoděšovice, náves Asfalt 0,0 km

Poté, co opustíme auto, sestoupíme po společné zelené a žluté značce k okraji obce, kde je rozcestník.

číslo 2 Hoděšovice, rozcestí Asfalt 0,3 km

Od rozcestníku je hezký pohled do okolí. Na foto 1 je cesta, kterou se budeme vracet zpátky od lesa, na foto 2 pak směr, kterým se budeme ubírat nyní. Cesta vede po okraji Hoděšovic, po pravé straně jsou samé nové domky, domy a rezidence více vydělávajících občanů. Vlevo od cesty jsou louky a těsně před vstupem do lesa myslivna.

číslo 3 Bažantnice Šotolina 1,4 km

Kousek za myslivnou je rozcestník Bažantnice. Zde se dáme vlevo po modré značce pohodlnou, širokou cestou.

číslo 4 Mazurovy chalupy Šotolina 1,9 km

ani ne po půl kilometru dojdeme k přírodní rezervaci Mazurovy chalupy. Více si o lokalitě můžete přečíst např. zde: http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/u-mazury-mazurovy-chalupy .

Pokračovat pak budeme dále po modré k rozcestí se žlutou Černá stráň.

číslo 5 Černá stráň 3,2 km

Odbočíme vpravo po žluté značce, která nás dovede přímo k rybníku Výskyt (viz http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/rybnik-vyskyt-hradecke-lesy, foto 3)  na Blatech (foto 4). U rozcestí s červenou značkou je zbudováno příjemné posezení.

číslo 6 Výskyt 4,0 km

Pokračujeme po červené značce lesem (foto 5) kolem Kalátova pomníku k lokalitě Černá stráň (viz http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/cerna-stran-hradecke-lesy ) s křižovatkou s Hradečnicí U dvou závor.

číslo 7 U dvou závor Asfalt 4,8 km

Odbočíme vlevo na modře značenou Hradečnici, po které půjdeme cca 1 km k rozcestí U Sítovky.

číslo 8 U Sítovky 5,3 km

Zde odbočíme po žluté značce k přírodní památce Sítovka ( http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/sitovka-u-sitovky-hradecke-lesy )

číslo 9 Sítovka 6,0 km

Zde uděláme vpravo v bok a půjdeme dále širokou a naprosto rovnou cestou. Po ní dojdeme k rozcestníku se zelenou značkou U křivé lípy.

číslo 10 U křivé lípy 7,2 km

Pro změnu vlevo v bok a jddeme po zelené. Lesní pěšina nás povede přírodní památkou Černá stráň na kopec Vrchboř (bez označení i výhledu) a pak budeme postupně klesat k okraji lesa s výhledem (foto 6 a 7). Napojíme se na polní cestu (foto 8 - cesta vpravo) a kolem nedávno vybudovaného rybníka s chatou (foto 9) se vrátíme do Hoděšovic.

číslo 11 Hoděšovice 9,9 km

Velice pohodlná trasa Novohradeckými lesy začíná v Hoděšovicích (případně nechte auto u Koliby a do Hoděšovic můžete dojít po žluté značce po silnici pěšky), vede kolem Mazurových chalup k rybníku Výskyt a přes Sítovku a Vrchboř se vrací do Hoděšovic zpět. V létě a na podzim je tu spousta hub. Trasa měří cca 12 km a je vhodná i pro cykloturisty.

Pokud byste si chtěli pobyt v lese prodloužit, nabízí se kombinace této trasy s trasou https://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/hradecke-lesy-3-z-noveho-hradce-k-vyskytu-a-zpet .

Poslední aktualizace: 29.3.2010
Hradecké lesy 4 - na Výskyt z Hoděšovic na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Hradecké lesy 4 - na Výskyt z Hoděšovic

Hoděšovice
Hoděšovice - obec obklopená lesy cca 10 km jižně od Hradce Králové. První…
Turistický rozcestník, který se nachází v dolní části Hoděšovic, ukazuje…
Rozcestník v Hoděšovicích u zastávky autobusu ukazuje turistům cestu po značce žluté a zelené. Žlutá značka ukazuje cestu ve směru…
Rozcestí u hájovny Bažantnice ukazuje cestu ve směru HK Malšovice mhd - Homole po značce modré, žlutá značka ukazuje cestu ve směru…
Pohádková stezka se nalézá v prostoru mezi Mazurovými chalupami a rybníkem…
Pod názvem Mazurovy chalupy se skrývá nejen chalupa pojmenovaná po Josefu…
Oblast hradeckých lesů skýtá nespočet zajímavých míst, která bychom neměli…
Přírodní rezervace Mazurovy chalupy
V Hradeckých lesích se nachází několik zajímavých přírodovědně významných…
Mnohého příchozího zaujme, že tato lokalita, jež je vklíněná mezi královéhradecké městské lesy, se nazývá jako Mazurovy chalupy (obč…
Černá Stráň - chráněné území v prostoru Hradeckých lesů, vyhlášeno bylo v…
Potok Biřička vzniká spojením několika melioračních struh asi jeden kilometr severozápadně od Býště v nadmořské výšce 275 m. Spolu s…
Rozcestí Hradečnice - Bělečko se nachází, jak název napovídá, nedaleko obce Bělečko u lesní cesty Hradečnice. Ukazuje cestu ve…
První písemné zmínky o obci Býšť jsou z let 1360-1371 v souvislosti s dře…
Sítovka - jedná se o chráněné území v prostoru Hradeckých lesů o rozloze 14,5ha. Cílem ochrany je zde smíšený skupinový porost s…
V Hradeckých lesích se zásluhou Městských lesů a odborníků z Výzkumné…
K mladším vodním dílům v Hradeckých lesích patří retenční nádrž Na Olšině.…
Jižně od obce Bělečko na Pardubicku se nachází ze tří stran obklopený les…
Obec Bělečko, která se nalézá v centru hradeckých lesů jihovýchodně od Hradce Králové, je prvně zmiňována v roce 1494. Nejvýraznější…
Hradecké lesy – obora jelenů
Koncem léta 2016 přibyla v Hradeckých lesích třetí obora, a to jelenů siky…
V Hradeckých lesích, necelé tři kilometry od lesního hřbitova, se vlevo u…