Jindřichov ve Slezsku - Biskupská kupa - Zlaté Hory

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Jindřichov (vlak) - Jindřichov rozcestník Asfalt 0,0 km

Od nádraží místním značením asi po 200m se dostaněme k rozcestníku turistických tras...

číslo 2 Jindřichov - Petrovice 4,5 km

začátek trasy vede převážně polní cestou, pak přejde v přechod po lukách a pokračuje lesní asfaltovou cestou okolo dnes již neexistující hájenky (o hájence je zde pouze povídání na informační tabuli) až k rozcestníku "U obrázku".

U hájenky modrá TZ končí a pokračuje se po zelené

číslo 3 Petrovice - Rochův pramen - Rozhledna Biskupská kupa 7,8 km

Nad Petrovicemi je trochu nepřehledné značení od staré pily (nebo co to ve skutečnosti bylo), kde se schází z cesty a pokračuje se k lesu přes pastvinu okolo "zeleného pásu". Já jsem musel k nalezení značené trasy v tomto místě použít navigaci, jinak by zde moje cesta pravděpodobně skončila....

Pak v lese následuje asi nejnáročnější část trasy vedoucí značně kamenitou cestou až k polské hranici... cestou jsou rozmíštěny informační tabule LČR k místní fauně a flóře, upravené odpočívadlo u Rochova pramene, u kříže smíření a u rozhledny na Biskupské kupě...

Rochův pramen je dosažitelný krátkým odbočením z modré na žlutou TZ (asi jen 300m)...

číslo 4 Biskupská kupa - Zlaté hory 10,1 km

Při sestupu je zde možnost volby ze dvou značených tras do Zlatých hor, modrá a zelená TZ... zde je použito kratší, zelené trasy vedoucí okolo Mnichova kamene a kaple sv.Rocha. Rozdíl v délce tras je cca 2,5km.

číslo 5 Zlaté Hory 12,4 km

Hornické městěčko, k jehož okolí se váže převážně těžba zlata. Dalším bodem zájmu, pokud bych pokračoval by bylo s největší pravděpodobností údolí ztracených štol nebo zlatorudné mlýny... v době zpracování příspěvku zde probíhalo mmj MS v rýžování zlata...

Nenáročná trasa Zlatohorskou vrchovinou vedoucí českopolským pohraničím i dvěmi kraji (Moravskoslezským a Olomouckým) z Krnova do Jindřichova ve Slezku vlakem a odtud pěšky do hornického městečka Zlaté Hory.Skutečná délka po značených turistických trasách 21km.

Záznam trasy z GPS s výškovým profilem i možností stažení gpx souboru [zde]

Poslední aktualizace: 21.8.2010
Jindřichov ve Slezsku - Biskupská kupa - Zlaté Hory na mapě
Autor: petr554

Příspěvky z okolí Jindřichov ve Slezsku - Biskupská kupa - Zlaté Hory

Jindřichov ve Slezsku, zámek
Jindřichovský zámek byl postavený Hodickými z Hodic v 2. polovině 17.…
Z obce Jindřichov půjdeme po modré značce údolím Svinného potoka na…
Jindřichovský kostel sv. Mikuláše najdeme uprostřed obce. Jeho věž je však…
Jindřichov ve Slezsku má své muzeum! Bylo otevřené loni (2014) a je…
Arnultovice patří k Jindřichovu. Směrem od Zlatých Hor jdou pěkně za sebou…
Zámek se nachází uprostřed obce Jindřichov na Bruntálsku v Moravskoslezsk…
Jindřichov leží severovýchodním směrem od města Vrbno pod Pradědem. Na…
Jindřichov ve Slezsku byl založený stejně jako ostatní vesnice v údolí…
Kopec Lomná nad Jindřichovem ve Slezsku není nijak vysoký, 427 metrů. Je…
Cestu z Janova Na Kraví horu nebo naopak jsem popsala nejednou. Tentokrát…