Keltské oppidium, Závist u Zbraslavi

číslo 2 Mini ZOO 13,7 km
  Závisti u hájovny.
číslo 3 Keltské oppidium, Závist u Zbraslavi 16,1 km

"Závistské oppidum leží na pravé straně Vltavy naproti Zbraslavi v nadmořské výšce až 391 m a sestává ze dvou částí: vrchu Hradiště (západně od vsi Lhota v katastru Dolních Břežan) a Šancí (katastr Prahy 12 - Točná), které od sebe odděluje hluboké Břežanské údolí, dnes tvořící hranici hlavního města. Výškový rozdíl mezi hladinou řeky a vrcholovou partií dosahuje až 200 m."

Stručný popis cesty:

Pohodová trasa, cca 35 km, akorát tak na jarní „rozjížďku“, víc by někteří členové našeho „týmu“ ani neujeli. Začátek trasy pro Toma, Martu, Šárku, Láďu a Ládinka byl na sídlišti Barrandov. Dále pak trasa vedla přes Chuchelský háj, Velkou Chuchlí dolů k Vltavě, kde byl sraz s Přemkem a Honzou, kteří vyjížděli z Nových Butovic. Společně jsme pokračovali po cyklostezce „A1“, až k prvnímu otevřenému kiosku, kde na nás čekal Láďa, který si udělal náskok a již popíjel pivo. Takhle po ránu se do piva nikomu nechtělo, až na Toma, který si dal „malé“.

Po chvilce jsme však pokračovali dále směrem na Radotín, kde jsme přejeli přes lávku směrem na Zbraslav a most Závodu míru. Na Závisti u hájovny jsme projeli mini ZOO. Někdo říkal, že ZOO je dávno zrušená, ale nebyla to pravda. Klece byly plné zvířat. Přemka udivilo, že v kleci s cedulí „tchoř“ jsou králíci. Jak je to možné…

Po „turistické modré“ jsme vystoupali cca kilometr lesem. Říkám vystoupali, myslím tím vytlačili. Asi 200 metrů převýšení nedělalo „starším“ dobře, nejvíc bědoval Přemek, takhle si sobotní odpočinek po pracovně náročném týdnu nepředstavuje. Na samém vrcholu kopce byl cíl naší dnešní trasy. Keltské opidium – Hradiště, Akropole. Svačina, pár fotek a jelo se dolů, pro změnu po „žluté“. Ten kdo si stěžoval při cestě do kopce, stěžoval si i cestou dolů. Sešup to byl, ale pomalu se dal sjet v pohodě.

Nazpět jsme jeli po pravé straně Vltavy, po cyklotrase „A2“. Náš další cíl byl oblíbený kiosek někde uprostřed této Cyklotrasy naproti železniční stanici Modřany. ZAVŘENO, s tím nikdo nepočítal. Honza: „ Stále brečí, že nemají peníze, ale první slunný a teplý víkend nestihnou otevřít“… to je šlendrián … Pokračovali jsme dál v naději, že snad někde ve směru naší cesty bude někdo schopnější, podnikavější a naleje nám pivo. Byl, cca po kilometru jsme narazili na „Vodáckou krčmu u Sváry“ hned na začátku lipové aleje směrem do centra. Chvilku jsme setrvali, popili, pojedli a pokračovali přes Barrandovský most, Hlubočepy směrem na sídliště Barrandov. Trasu jsme ukončili v Hlubočepech v besední restauraci zvané „U skipiho“, kde zrovna byly zabijačkové hody.

Poslední aktualizace: 16.4.2014
Keltské oppidium, Závist u Zbraslavi na mapě
Autor: Sagitr

Příspěvky z okolí Keltské oppidium, Závist u Zbraslavi

Pomník obětem Květnového povstání 1945
Před hřbitovem v Chuchelském háji stojí pomník věnovaný…
Jak už sám název napovídá, naučnou stezku Barrandovské skály - Chuchelský háj najdeme v Praze na území Malé a Velké Chuchle. Tato…
Turistické rozcestí Sv. Jan Nepomucký - odbočka
Turistický rozcestník u hřbitova Velká Chuchle v přírodním parku Radotínsko-Chuchelský háj označuje na kopci mezi Velkou a Malou…
Homolka a Přídolí, takto pojmenovanou oblast najdeme v městské části Prah…
Nad Velkou Chuchlí, v Chuchelském háji, se každoročně k…
Přírodní rezervace Homolka
Přírodní rezervace Homolka se rozkládá na levém břehu Sliveneckéh…
Krásné, klidné místo v Chuchelském háji, kde lze…
Barokní kostel sv. Jana Nepomuckého dal podle Zbraslavské kroniky vystavět v roce 1729 bohatý polský šlechtic, který se uzdravil ve…
Chuchelský háj je jedním z posledních listnatých hájů, které se dochovaly…
V Čertově strouze nad Malou Chuchlí v kapli Panny Marie…