Kocbeře - Trutnov přes Staré Buky

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Nové Kocbeře, zastávka Kocbeře, závod Asfalt 0,0 km
  K té žluté značce je to asi 100 metrů nahoru podél silnice (foto 1 a 2). Odbočíme vlevo a za chvilku jsme v přírodě.
číslo 2 Vojenský hřbitov Šotolina 0,6 km
  Projdeme kolem lesního rybníčku (foto 3) a jsme u vojenského hřbitova z prusko-rakouské války roku 1866 (foto 4 a 5). Dále cesta vede lesem (foto 6) k rozestí turistických cest.
číslo 3 U Janské studánky Šotolina 1,7 km
  Od teď už jen po modré. Stále lesem.
číslo 4 Nové Záboří Šotolina 2,8 km
  Tady nás čeká krásná kaplička (foto 7), případně i lavička s výhledem (pokud zrovna není mlha). Další úsek je otevřenou krajinou (foto 8).
číslo 5 Dubový Dvůr Šotolina 5,2 km
  Po dlouhé době zase nějaká civilizace, ale jsou to jen náznaky. Pak už zase jen louky, pastviny, pole a lesy a mezitím dvě kapličky (foto 9 a 10).
číslo 6 Žďárský potok Asfalt 8,3 km
  Silniční úsek do Starých Buků (foto 11 a 12).
číslo 7 Staré Buky Šotolina 10,3 km
  Vesnice dlouhá jak týden s pracovní sobotou, ale je na co se dívat (foto 12 - 15). Od kostela lehce vystoupáme k chatové oblasti a následně k rekreačnímu areálu nádrží Dolce III (foto 16 - 18).
číslo 8 Rybářská bašta Severka (foto 19) Asfalt 11,9 km
  Když se zrovna vaří, tak tu dost chutná. Trasa pokračuje podél břehů a pláží rekreačního areálu (foto 20 - 23).
číslo 9 Dolníky (foto 24) Asfalt 13,7 km
  Po silnici vystoupáme před Trutnov (foto 25 - 28). Projdeme krásný Městský park (foto 29), sejdeme do města (foto 30) a jsme na Krakonošově náměstí (foto 31 - 32). 300 metrů od něho je Společenské centrum UFO (foto 33 a 34), za ním autobusové nádraží, případně vpravo za řekou nádraží vlakové.
číslo 10 Trutnov, hlavní nádraží Asfalt 17,3 km
  Konec trasy

Jak tak člověk chodí po těch svých oblíbených krajích, postupně ubývá značených cest, které ještě neprošel a nakonec se dostává i na ty, které z nějakého důvodu nepovažoval za dostatečně atraktivní. O to větší (a příjemnější) překvapení pak bývá, když na takovéto trase dojde do cíle a řekne si - to zas byla nádhera. Přesně to se nám stalo, když jsme po klidných a nenáročných 17 km podzvičinskou a následně podkrkonošskou krajinou dorazili na nádraží v Trutnově.

Na té trase opravdu nic mimořádného není. Žádné skály, žádné vodopády, po hradech a zámcích ani vidu, ani slechu, dokonce ani žádný supermarket (teda až na ty přímo v Trutnově). Prostě jen přívětivá krajina, lesy, občas výhled, sem tam kaplička a hlavně liduprázdno a klid (další "teda" - soustava vodních nádrží Dolce krátce před Trutnovem samozřejmě v sezóně žije a praská ve švech, ale my jsme tu byli v pozdním podzimu a to ten klid byl i tady). Ideální na vypnutí mozku, vyčištění hlavy a oddychnutí si od stresů všedního života.

Na start trasy je třeba se dostat nějak na Kocbeře. Ideální je autobus, ten sem jezdí hodně často. Volíme zastávku označenou Kocbeře, záv. na horním konci obce. Od té dole u školy byste šli zbytečně vedle hlavní silnice a ještě k tomu do kopce. Kousek nad zastávkou narazíme na žlutou značku. Po ní jdeme k vojenskému hřbitovu a pak lesem na křižovatku turistických značek U Janské studánky. Zde vezmeme za svou značku modrou a až do konce pochodu už ji neopustíme. Je zajímavé, že od tohoto místa až do Trutnova žádnou jinou značenou cestu nepotkáme. Nepotkáme ani moc lidských sídel: Nové Záboří, to je pár rekreačních objektů a kaple. Dubový Dvůr, to je něco podobného. Za další porci kilometrů přijdou Staré Buky, jediná klasická vesnice na trase. A pak už jsou ty Dolce - rekreační oblast nejen Trutnováků a za nimi Trutnov. Z čehož vyplývá - svačinu a pití s sebou.

Poslední aktualizace: 13.1.2016
Kocbeře - Trutnov přes Staré Buky na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Kocbeře - Trutnov přes Staré Buky

Vojenský hřbitůvek u Nových Kocbeří
Za severozápadním okrajem obce Nové Kocbeře se pár metrů za…
Obec Kouhoutov se rozkládá severovýchodním směrem od města Dvůr Králové n…
Královédvorské muzeum sídlí v komplexu bývalého Kohoutova (Bergerova)…
Šindelářská věž je nejvýznamnějším dochovaným prvkem bývalého Městského opevnění. Je dokladem opevnění, které sahá zřejmě již do 13.…
Naše cesta směřuje do města, které je známo zejména díky ZOO se safari, tedy do východních Čech, do Dvora Králové nad Labem. První…
Původně románský děkanský kostel sv. Jana Křtitele je doložen již ve druhé čtvrtině 13. století což dokládají základy apsidy a části zdiva. V…
Braunův Betlém je díky své snadné dostupnosti z nedalekého parkoviště nad Žirčí hojně vyhledávaným cílem rodinných výletů. Stejně tak hospital v…
Vzpomínáte rádi na dětství, kdy jste chodili s rodiči nebo se školou do…
Oblast známá pod označením Podkrkonoší není zcela přesně vymezena…
Královédvorské informační centrum, kde návštěvník města najde vše potřebné…
Mariánský sloup na náměstí T. G. Masaryka je zřejmě nejvýznamnější volně stojící plastikou ve městě. Sloup byl postaven sochařem…
Dvůr Králové nad Labem - nám.T.G.Masaryka, soubor památek
Náměstí T. G. Masaryka - přirozené centrum města. Náměstí má tvar…
Námestie T.G. Masaryka a okolie        Pri vstupe do centra Dvora Králové nás upútala Šindelářská veža vysoká 20m. Ide o poslednú…
Dřevěný kostel stával v prostoru na dnešním Dolním předměstí již kolem roku 1500. Později byl kostel pro zchátralost stržen a v roce…
>Zámek stojí na okraji obce Žireč na Trutnovsku v Královéhradeckém kraji.…
Naše společná cesta začíná na Exitu 84 dálnice D11. Odtud směř…
Vydáváme se do Dvora Králové nad Labem, nedaleko Hradce Králové, směrem na…
ZOO - Dvůr Králové
ZOO nabízí klasickou zahradu se všemi pavilony a s více než 2.400…
Pokud navštívíte Dvůr Králové a také zdejší ZOO, vydejte se potom směrem…
Údolní nádrž Les Království
Soutěž 3 body
Údolní nádrž Les Království, postavená na horním toku Labe, 6 km proti…