Krkonošský národní park - okolí Harrachova a Mumlavských vodopádů

V sobotu 27. 8. 2016 v devět hodin ráno jsem vyšel na turistický výlet do Krkonošského národního parku v oblasti Harrachova. Vyšel jsem z turistické chaty Bakajda (nad Rýžovištěm) a vydal se do dlouhého strmého kopce ke kiosku Ručičky. Po cestě jsem překročil pár rozkládajících se slimáků a pozdravil se s jedním turistou. Jinak ani živáčka, ba ani „mrtváčka“. Pokračoval jsem dále do kopce až k Harrachově snídani. Teprve tam jsem potkal několik turistů. Dále jsem šel stále do kopce, prošel jsem pod Voseckou boudou a dál se vzdaloval od Harrachova. Minul jsem rozcestí Kamenice – Most pod Jakšínem a pokračoval dál. Občas jsem potkal nějakého turistu či cykloturistu, jinak jsem šel sám a sám. Mohl jsem se dosyta vynadívat na okolní vrcholy Krkonoš, ba i na Ještěd, kochat se úžasným pohledem na přírodu v blízkém i vzdálené okolí a přenádhernou květenu. Za rozcestím Alfrédka jsem pomalu začal klesat směrem k Harrachovu.

Harrachov je příjemné malé město, jehož hlavní ulici lemují architektonicky přívětivé stavby hotýlků, penzionů a restaurací. Pravda, trochu jej hyzdí vietnamští obchodníci, ale naštěstí jich tu již není tolik jako dříve. A ceny? Na mnoha místech si můžete dát polední menu do stovky. Já jsem si dal velkou (a dobrou) točenou zmrzlinu za 25 Kč a potom, v poměrně luxusní restauraci U studny, teplý velký borůvkový koláč s kopcem šlehačky a vynikající kávou za 69 Kč. Ano, HARRACHOV je turisty přímo nacpán, a to je pro mnohé z vás jistě podstatnou vadou na kráse. Ale pozor, vy, kteří máte rádi hory, se jejich množství vůbec nemusíte obávat. Jde totiž především o turisty, kteří se přijeli podívat právě a jen do Harrachova. Pouhopouhý zlomek z nich můžete potkat na horských cestách.

Po odpočinku u kávy a koláče jsem se vrátil se do chaty Bakajda. Celý výlet měřil 28 kilometrů.

Poslední aktualizace: 30.8.2016
Krkonošský národní park - okolí Harrachova a Mumlavských vodopádů na mapě
Autor: janpar

Příspěvky z okolí Krkonošský národní park - okolí Harrachova a Mumlavských vodopádů

Rýžoviště u Harrachova
K tomuto místu se dostanete po žluté značce, na kterou se můžete napojit …
Pro méně zdatné nebo v případě, že si chcete dát míň do těla, mám návrh,…
Hornické Muzeum v Harrachově se nachází v areálu bývalých dolů na okraji městečka. Pro návštěvníky je zde připravena expozice…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát bych Vás rád pozval na…
Harrachov je mesto v západnej časti Krkonoš rozložené v údoli…
Mumlava je horská rieka v západnej časti Krkonoš, ktorá má tok dlhý 12,2…
Mumlavský vodopád
Když pojedete okolo Harrachova, nenechte si ujít návštěvu…
Další naše putování po Krkonoších zahájíme v Pasekách nad Jizerou. Sem…
Když jsme v Harrachově, tak je snad i nutností podívat se na krásu…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na krásný výlet…