Lichkov - Těchonín přes Suchý vrch

číslo 1 Lichkov, nádraží Asfalt 0,0 km
  Nejdříve chvíli po hlavní silnici, ale brzy odbočíme přes Tichou Orlici (foto 1) pryč. Pomalu stoupáme po asfaltu otevřenou krajinou s výhledy (foto 2 - 4).
číslo 2 Pod lesem Šotolina 2,4 km
  Otevřená krajina a asfalt končí, dále jdeme lesem.
číslo 3 Odbočka v lese 4,3 km
  Odbočíme z cesty vpravo a strmě stoupáme do kopce.
číslo 4 Pod Boudou, rozcestí 4,7 km
  Přejdeme širokou cestu, doprava po ní odbočuje žlutá značka do Mladkova. Jdeme stále do kopce mezi bunkry (foto 6 - 8).
číslo 5 Odranec Šotolina 5,9 km
  Přidává se k nám červená značka, kterou se necháme vést dále.
číslo 6 Nad Boudou Šotolina 6,2 km
  Na rozcestí definitivně opouštíme zelenou značku. Opět začneme docela slušně stoupat.
číslo 7 U tří pánů 7,3 km
  Další rozcestí, tentokrát s přístřeškem a odbočující modrou značkou. Ta nás bude zajímat po návratu ze Suchého vrchu.
číslo 8 Bradlo 7,8 km
  Ještě než došplháme k vrcholové skále (foto 12 - 13), užijeme si pod lesem výhled na oblast Králického Sněžníku (foto 9 - 11). Pak už pohodlně téměř po rovině na Suchý vrch.
číslo 9 Suchý vrch (foto 14 - 20) Šotolina 8,4 km
  K sestupu ze Suchého vrchu (foto 21)zvolíme modrou značku. Znovu se dostaneme na rozcestí U tří pánů (foto 22 - 24), kde zahneme vlevo dolů do lesa na Hynkovice a Zakopanku (foto 25).
číslo 10 Zakopanka Šotolina 11,8 km
  Jsme v horní části Kobylího dolu (foto 26 - 28).
číslo 11 Kobylí důl, rozcestí Šotolina 13,0 km
  Na rozcestí odbočuje žlutá značka do Jamného. My jdeme dále po modré podél Čerňovického potoka (foto 29 - 34). Později se od potoka odpojíme, vyjdeme z lesa (foto 35 - 37) a dojdeme na silnici u Stanovníku.
číslo 12 U Stanovníku Asfalt 15,2 km
  Jsme vlastně na kraji Těchonína (foto 38). Chvilku jdeme po silnici.
číslo 13 Centrum biologické ochrany 16,1 km
  Známá tajná vojenská nemocnice, kde jsou specializovaní na infekční lahůdky. Dovnitř nechoďte, jen ten areál obejdeme (foto 39 - 40. Krátkým lesním úsekem dojdeme rovnou pod železniční nadjezd (foto 41) a jsme skoro u vlakové zastávky (foto 42).
číslo 14 Těchoním, vlak Asfalt 17,8 km
  Konec trasy

Bukovohorská hornatina, do které vás pozve tato trasa, je jihovýchodní součástí Orlických hor. Člení se dále na severní Suchovršský hřbet s nejvyšším bodem těsně pod 1000 m n. m. (Suchý vrch 995 m n. m.) a jižní Bukovohorský hřbet, který je trochu nižší (Buková hora 958 m n. m.). K oběma hřbetům se ještě přiřazuje Výprachtická vrchovina, která je už ale podstatně nižší (do 800 m n.m.) a která malým sedlem navazuje na Bukovohorský hřbet.

Tak to jenom, abyste věděli, kamže to vlastně vyrazíte. Stejně to ale zapomenete a vadit to nikomu nebude. Co byste ale rozhodně zapomenout neměli, je to, že se jedná o krásnou krajinu s hlubokými a rozmanitými lesy, spoustou potůčků a dalekými výhledy. A taky, že až na pár již turisticky profláknutých míst je tu klid. Sem totiž nejezdí žádné velké výpravy, potkáte tu jen ty, kteří tu krásnou krajinu dokáží ocenit. Pravda, taky je tu hodně bunkrů a některé i "obydlené", na to bych zapomněl. Jedním z těch profláknutých míst je pochopitelně Suchý vrch. Sem se dá dojet autem, tak tu bývá plno. Ale zase je tu dobrá občerstvovna a hlavně rozhledna s kruhovým výhledem, to stojí za návštěvu.

Trasu začneme na nádraží v Lichkově, kam jezdí vlaky každou chvíli. Vylézt z vlaku znamená narazit na rozcestník. Vybereme si zelenou značku a vyrazíme. Nejdřív podél hlavní silnice, ale brzy odbočíme směrem ke kopečkům do klidu. Stoupání je zpočátku hodně pohodové po pohodlné široké cestě. Pak ale v lese značka náhle odbočí z cesty vpravo a to už se docela zadýcháme, neboť půjdeme přímo kolmo na vrstevnice. Díky tomu na 1,5 km zdoláme 200 metrů převýšení. Přitom se budeme proplétat mezi bunkry, patřící ke známé pevnosti Bouda pod stejnojmenným kopcem, na který vylezeme. Zde se k nám přidá ještě červená značka a s ní budeme stoupat dál, až na Bradlo a Suchý vrch.

Na Suchém vrchu doporučuji odpočinek, doplnění tekutin a kalorií, rozhlednu a taky ohradu s krotkým jelením párem, hezká atrakce hlavně pro děti. No a půjdeme zase dolů. Bradlo už tentokrát obejdeme po modré značce, která pak lesem sestupuje přes rezervaci Hynkovice do krásného Kobylího dolu. O něm už tu psal Franta (https://www.turistika.cz/mista/kobyli-dul-kaskady-cernovickeho-potoka) a vůbec ve svém článku nepřeháněl.

Značka vychází z dolu na silnici u osady Stanovník, což už je kousek od Těchonína. Je možné jít po silnici, prohlédnout si chalupy Těchonína a narazit na zelenou značku k vlakové zastávce. Nebo jako my, pokračovat po modré, obejít zezadu Mlýnský kopec a na tu zastávku dojdete taky. V nohách budete mít zhruba něco přes 17 km a v hlavě spoustu krásných vizuálních zážitků.

Poslední aktualizace: 28.1.2016
Lichkov - Těchonín přes Suchý vrch na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Lichkov - Těchonín přes Suchý vrch

Lichkov
Lichkov je středně velkou podhorskou pohraniční obcí s 580 obyvateli a na…
Pomníky a památníky na padlé vojáky z Velké války 1914–18 najdeme takřka ve všech našich končinách a Lichkov v Orlických horách není…
Rozinková louka je pojmenování samoty s rybníkem, sadem a domem…
Každý správný výlet musí vézt kolem hospody. No asi to nemusí být…
Mariánská skála u Mladkova
  Pokud budete cestovat vlakem z Lichkova do Letohradu a budete přitom…
Turistické rozcestí U křížku (nad Mladkovem)
Turistické rozcestí leží v lese nad Mladkovem. Procházejí tudy dvě turisticky značené trasy: modrá SV směrem - Lichkov, žel. stanice žlutá JV…
„ovečko ztracená, celá zarmoucená. Sem ke mně pospíchej, nic se…
Cestou z Mladkova na Vysoký Kámen a Suchý vrch (červená turistická značka) potkáte asi 500 m od železniční stanice Pramen knížete Rostislava. Udává…
V podhůří Orlických hor se na sklonku 1. republiky budovala opevnění,…
Polská příhraniční vesnice v údolí horského potoka Kamionka v jižní části…
Mladkov je středně velkou podhorskou obcí s 560 obyvateli a najdeme ji po…
Podhůří Orlických hor má své zvláštní kouzlo. Malebná, zvlněná krajina se spoustou výhledů a lesů je jak stvořená pro klidné odpočinkové túry. Tato…
Mladkov, vesnice v podhůří Orlických hor, leží na výhodném místě ve výšce…
 Mladkov, podle počtu svých obyvatel - (jen něco málo přes 500 duší), je…
Turistické rozcestí ležící u železniční stanice Mladkov je…
Trasu začínám na železniční stanici Mladkov (foto 1), kam se…
Naším cílem je Mladkov do východě Orlických hor. Cestou se zastavíme v Letovich a Moravské Třebové. Jedeme autem. Cílem je obec…
Abych tak řekl, na první letní den jsem si chtěl naordinovat nějakou…
Holky jsme se v Mladkově vyspaly do růžova, i za oknem vypadá lepší den…
Vesnice Kamieńczyk leží nedaleko česko-polské hranice asi 3km od příhraničního městečka Mezilesí (Miedzylesie). Dobře dostupný o…