Menorka - z Cala Morell přes maják Punta Nati do Ciutadelly

číslo 1 Cala Morell - nekropole Asfalt 0,0 km
  Autobus nás vysadil na parkovišti u jižní poloviny pohřebního města, které je tak zajímavé, že jsem mu věnovala samostatnou kapitolu (https://www.turistika.cz/vylety/nekropole-cala-morell-pohrebni-mesto-na-menorce/detail). Odtud se nechá sejít k moři na městskou pláž, kde by mělo být i občerstvení. Zde se také nastupuje na trasu Camí de Cavalls.
číslo 2 Zátoka Cul de Sa Ferrada Šotolina 1,2 km
  Nádherná kamenná zátoka s posledním výhledem na Cala Morell.
číslo 3 Rozcestí na prašné široké cestě Šotolina 2,0 km
  Chvilku se jde po široké cestě, která umožňuje asi i cestu autem. Ale jen za chvilku je nutno z ní zase odbočit.
číslo 4 Oblast es Llosar - zátoka Codolar de Sa Torre Nova Šotolina 5,4 km
  Tato hluboká zátoka je už kousek od majáku.
číslo 5 Na silnici z Ciutadelly k majáku Punta Nati Šotolina 6,8 km
  Tady je možno se rozhodnout, co dál. Buď se vydat po silnici vpravo k majáku, kde jsou další obranné věže. Kdo už nechce kameny ani vidět, může se vydat po silnici vlevo přímo do Ciutadelly. Nejdelší, ale dle našeho názoru nejzajímavšjší trasa je pokračovat po pobřeží po Camí de Cavalls mezi další kameny.
číslo 6 Vyhlídka Sa Falconera Šotolina 10,3 km
  Vyhlídka nejen na kamenné pláně, ale i na další krásné útesy.
číslo 7 Na silnici k čističce Asfalt 10,9 km
  Konečně jsme na rovném podkladě. Ale zatím to je jen na chvíli.
číslo 8 Konec pohody - odbočka z asfaltu Šotolina 11,2 km
  Camí de Cavalls opět odbočuje mezi kameny k pobřeží. Obě tyto cesty se sice zase spojí, ale proč se nevydat po té delší a méně pohodlnější? Zvlášť když nás tam čeká další zajímavost.
číslo 9 Kamenný most Pont d'en Gil Šotolina 11,7 km
  Je to přírodní památka. Nechá se po něm pěšky projít, otvorem lze proplout menší i střední lodí. Někde v jeho blízkosti má být i podvodní jeskyně.
číslo 10 Cala en Blanes Asfalt 12,0 km
  Dostáváme se do civilizace, kde je možno si koupit i nějaké to občerstvení. Je to převážně rekreační letovisko. Jsou tu obchody, ale i spouta restaurací, kaváren a barů. Do centra Ciutadelly to je ještě cca 5 km. Trasa Camí de Cavalls pokračuje po městském značení - červenobílých proužcích převážně na sloupech elektrického osvětlení.
číslo 11 Magic Boat Menorca s pláží Cala en Blanes Asfalt 14,2 km
  Přístav v nádherné zátoce na konci Cala en Blanes. Zde je asi první možnost koupání, pokud se z trasy už dříve neodbočilo. U malé písečné pláže je i menší občerstvení.
číslo 12 Poloostrov Cala des Frares Asfalt 15,6 km
  Jsme u majáku na začátku bývalého hlavního města Ciutadelly (https://www.turistika.cz/vylety/ciutadella-byvale-hlavni-mesto-ostrova-menorca/detail). Tento maják hlídá vstup do přístavu v Ciutadelle. V jeho blízkosti je i kostelík. Na protějším břehu je vidět kostel sv. Mikuláše.
číslo 13 Pláž Son Oleo Asfalt 15,8 km
  Přírodní pláž na okraji města.
číslo 14 Zátoka Cala en Busquets Asfalt 16,3 km
  Malý jachetní přístav.
číslo 15 Ciutadella - parkoviště nad přístavem Asfalt 16,7 km
  Zde je hezká vyhlídka na přístav a na město na druhé straně zátoky.
číslo 16 Ciutadella - další parkoviště Asfalt 16,9 km
  Trasa Camí de Cavalls celou zátoku obchází a po druhé straně se vrací do centra. Cestu do města lze zkrátit. Odtud lze sejít k mostu přes zátoku a tím dojít do centra nejkratším směrem.
číslo 17 Pevnost Bastion de Sa Font Asfalt 17,6 km
  U této pevnosti jsou vidět i hradby. Ve skutečně velké pevnosti je nyní muzeum.
číslo 18 Ciutadella – centrum 18,1 km
  Jsme na náměstí Placa des Born, kde je radnice a infocentrum. Sem pro nás přijel autobus, aby s námi zajel podívat se k Navetě - bárkovému hrobu (https://www.turistika.cz/vylety/menorca-barkovy-hrob-naveta-d-es-tudons/detail) a pak do aprtmánů.

Třetí trasa naší dovolené na Menorce vede v severozápadní části ostrova – na sever od Ciutadelly. Tentokrát nám cestovka doporučila projít celé dvě z 20 etap pobřežní trasy Camí de Cavalls - 9. a 10. trasu. Prakticky obě trasy vedou v zajímavé polopouštní krajině. Místo písku jsou tu však všude kameny.
Trasa vede podle pobřeží, měří 20 km, je možno ji však zkrátit a od majáku, který je zhruba uprostřed trasy, se vydat přímo do města. Tím se trasa zkrátí cca na 14 km. Prakticky na celé trase není možnost občerstvení. Ta je až na posledních kilometrech té delší trasy.
Hned na začátku trasy je prohlídka nekropole, pohřebního města v Cala Morell. Pak následuje poměrně rovinatá cesta, kde jsou kameny, kam se podíváte. Kameny pod nohama, kamenné zídky okolo, zbytky kuželovitých kamenných obranných věží, které sloužili pro obranu, později v nich žili pastevci, v některých se později prý i pohřbívalo. Některé pamatují dobu kolem r. 1500 př. n. l.. Zahlédli jsme i rozpadlé obdélníkové stavby, pravděpodobně dřívější obydlí a kamenná napajedla. Jen občas tam někde něco roste, zřídka i kvete. Cesta se často přibližuje k pobřeží, takže jsou vidět nádherné a vysoké útesy a maják Punta Nati, ke kterému se nechá zajít. Na trase nás čeká vyhlídka a přírodní kamenný most. Koupat bude možno až ke konci delší trasy.
Poslední aktualizace: 3.3.2018
Menorka - z Cala Morell přes maják Punta Nati do Ciutadelly na mapě

Příspěvky z okolí Menorka - z Cala Morell přes maják Punta Nati do Ciutadelly

Menorca – Cala Morell.
První den na ostrově, kdy se nám trochu pokazilo počasí. Je to d…
Na dovolené na Menorce děláme výlety po pobřežní trase Camí de Cavalls.…
Když jsme se vraceli z našeho posledního společného výletu po pobřežní…
Dnešní den na ostrově je vyhrazen k poznání západní části ostrova…
Když jsme se vraceli z naší třetí výpravy okolo ostrova, zavezli nás…
Město Ciutadella se nachází na západním okraji ostrova. Při pohle…
Během naší dovolené jsme zde byli ubytováni - v…
Tohle je už skutečně poslední výlet. Už však ne společný, ale náš…
Je to naše společná poslední, a dokonce …
Překrásné panenské pláže i malé romantické…
Pláže, příroda, památky, gastronomie, zábava...Už léta patří Balá…
Ostrov Menorca se rozkládá v západní části Středozemního moře,…
Jsme na dovolené na Menorce a touláme se převážně podle pobřeží po trase…
Když jsme si objednávali zájezd na Menorcu, tak projití právě této trasy pro nás bylo velkým lákadlem. Camí de Cavalls je starobylá 186 km…
Dalo by se možná i říci, že se jedná o velký rekreační komplex s…
Tato druhá trasa naší dovolené vede ve východní části ostrova, severně od…
Třetí etapa po koňské stezce patřila mezi ty kratší. Bohužel poča…
První seznámení s hlavním městem ostrova bylo v noci, když jsme o…
Menorca - pěšky po nejkrásnějších etapách Koňské stezky - Cami de Cavalls…