Milštejn - toulky Lužickými horami za jeskyněmi a studánkami

číslo 11 napojení na zelenou TZ Asfalt 8,5 km
číslo 12 opuštění zelené TZ Šotolina 9,2 km
  cyklostezka Cesta k sousedům

Střední část Lužických hor patří k těm divočejším a méně navštěvovaným.Je známá četnými jeskyněmi a protkána potůčky.My jsme si kousek z této oblasti vybrali pro své toulky.

Naše trasa začíná u rozcestníku Kaufmannův buk na silnici z Nové Huti do Horní Světlé.Orientujeme se u rozcestníku a vyrážíme mírně z kopce po lesní silničce.Přes paseku se nám otevírá pohled na Velký Buk a západní hřeben Lužických hor.Na křižovatce lesních silniček pokračujeme vlevo stále z kopečka.

Asi po půl kilometru odbočuje do svahu lesní pěšina.Vydáme se po ní a po počátečním stoupání cesta kopíruje vrstevnici a dovede nás až ke skalnímu převisu zvaným Vinný sklep.Po prohlídce se stejnou cestou vrátíme na silničku a pokračujeme okolo studánky Čerstvý pramen k další křižovatce lesních silniček.

Před křižovatkou se k nám připojí z pravé strany červená TZ.Pokračujeme vlevo po silničce přes četné potůčky a začínáme stoupat ke zřícenině hradu Milštejn.U odbočky ke zřícenině je informační tabule.Dojdeme k hradu a jedinečnému skalnímu útvaru u zříceniny - skalní bráně s oknem.Nedaleko je ještě Stříbrná studánka a nepřístupná jeskyně Kovárna.

Od zříceniny se vrátíme po pěšině na silničku a pokračujeme na vrchol hřebene po červené TZ.Na vrcholu hřebene opustíme červenou Tz(odbočuje doprava) a začnem sestupovat stále po silničce do údolí Naděje.

Na další křižovatce se dáme po zelené TZ vlevo a míjíme několik pevnůstek z třicátých let minulého století.Na další křižovatce opustíme zelenou TZ a stoupáme úbočím vrchu Kobyla.Cesta se lomí a po severním svahu sestoupíme k našemu rozcestí Kaufmannův buk.

Celková délka trasy je necelých 10 km a najdeme jí na serveru Mapy.cz nebo na mapě KČT Lučické hory.

při použití VHD můžeme využít zastávky vlaku/autobusu Nová Huť s nástupem na trasu asi 1,5 km nebo Svor s nástupem cca 2 km.

Občerstvení na trase není mimo četných studánek a potůčků.U odbočky na Milštejn je lavička a u Skalní brány také.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 12.4.2017
Milštejn - toulky Lužickými horami za jeskyněmi a studánkami na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Milštejn - toulky Lužickými horami za jeskyněmi a studánkami

Bouřný
Široký znělcový kopec (703 m) s plochým vrcholem, porostlý bučina…
Sirný pramen je přírodní památka nacházející se v Lužických horách nedaleko obce Mařenice. Pramen je tvořen železitou vodou a v jeho blízkosti se…
Nedaleko od rozcestí je na levém břehu Hamerského potoka vydatné okrouhlé prameniště železité vody se žlutohnědým povlakem, podle…
Když pojedete po rušné, frekventované silnici ze Svoru do Rumburku, určitě…
Krátká příjemná trasa v Lužických horách. Vede z vrchu Šébr ( parkoviště, Lužická lávka)Vydáme se odsud po modré turistické značce ,…
Cílem příspěvku je čtenářovi popsat zřejmě nejkrásnější běžeckou trasu v…
Na jihozápadním svahu kopce, asi 0,5 km nad Stožeckým sedlem je ještě…
Asi 20 metrů od Rozcestí stojí na okraji úvozu staré Pražské cesty tzv. Jelení sloup. Je to štíhlý pískovcový sloup, postavený na…
Pěnkavčí vrch je mohutná znělcová hora (792 m), ležící asi 3,5…
Jako Jelení kameny se většinou označují dvě nápadná čedičová …