Na kole okolo Máchova jezera.

Trasy Cyklotrasa Malá náročnost

Cestou do Lužických hor jsme se zastavili v kraji Karla Hynka Máchy a udělali si výlet na kolech. V infocentru v Hradčanech jsme dostali podrobné informace a vydali se na cestu. Jeli jsme jen pár set metrů a pak jsme se pěšky vydali na Hradčanskou vyhlídku, ze které je krásný výhled na celý kraj, Mimoň, Českou Lípu i vzdálený vrchol Ještědu. Tady jsme zjistili, že v hotelu "Hradčanská vyhlídka" mají volný apartmán, tak jsme si ho hned rezervovali, abychom příští ráno mohli sledovat východ slunce. Dál pokračujeme Starou lipskou cestou a následně zabočíme vlevo na cyklostezku 3045 vedoucí okolo Slunečního dvora do Starých Splavů. Tady si dáme lehký oběd a pokračujeme po stejné cyklostezce do Doksů. Tady už neodoláme a skočíme do teplé vody jezera. Po osvěžení pokračujeme okolo Břehyňského rybníka zpět do Hradčan a dále do Mimoně. Zpět se vracíme přes Boreček a v hradčanském rybníce následuje opět koupel. Podvečerní posezení na návsi při chlazeném Bernardovi a ve společnosti místních obyvatel je velice příjemné. A pak už spěcháme do našeho hotelu tisíce hvězd. Východ slunce následující ráno je opravdu kouzelný.

Poslední aktualizace: 4.8.2018
Na kole okolo Máchova jezera. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Na kole okolo Máchova jezera.

Hradčanská vyhlídka
Obec Hradčany leží asi 5km jižně od Mimoně, při silnici 270 na Doksy. Do…
Hradčanská vyhlídka nabízí daleký výhled na České středohoří, Českou Lípu, Lužické hory, Ralsko, Mimoň, Ještěd a okolí Hradčan. Samo…
Informační centrum Vojenských lesů a statků v Hradčanech se stalo dalším…
Městečko Mimoň leží v podhůří Lužických hor v Ralské pahorkatině na…
Cestou od Máchova Jezera jsme si udělali výlet do nedalekých Hradčan.  Jde…
Hradčany v lese? Kdepak, to není sen pražských ochránců přírody ani vize…
Ze Starých Splavů do Hradčan Je druhá polovina října. Přijíždíme do…
Středa 18. 8. 2021 Tady v blízkosti letiště Hradčany, kam jsme včera večer…
Ralsko je nejvyšší hora Ralské pahorkatiny nacházející se zhruba 15 km…
"Základní tábor" pro výstup na 696 m vysoký čedičový vrch zbudujeme v…