Na Les Království z Debrného

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Debrné, most Asfalt 0,0 km
  Od zastávky (foto 1) kousek zpět (foto 2) a stoupáme nahoru nad Debrné.
číslo 2 Pod lesem 0,3 km
  Stoupání lesem, občas to chce se zastavit a otočit kvůli výhledu na Bradlo (foto 3).
číslo 3 Rozcestí nad Debrným Šotolina 0,6 km
  Tady už je rovinka a okolo příjemný les (foto 4 a 5).
číslo 4 Nad Černým potokem 2,6 km
  Prudce sestoupíme dolů k potoku (foto 6 a 7), podél něho k silnici.
číslo 5 Černý potok, rozcestí Šotolina 3,3 km
  Ze silnice odbočíme vlevo téměř do protisměru. Jdeme kolem přístřešku (foto 8 a 10) k Labi (foto 9) a podél Labe lesem po rovině (foto 11 - 14) až k zátokám přehrady (foto 15).
číslo 6 Přehrada Les Království (Tešnov, foto 16 - 25) Asfalt 7,7 km
  Přejdeme přehradu po hrázi, za ní lesem mírně do kopce. Za lesem (foto 26) odbočíme vlevo.
číslo 7 Bílá Třemešná, Aleje (foto 27) Asfalt 8,7 km
  Po červené značce do Filířovic (foto 28).
číslo 8 Filířovice (foto 29) 9,7 km
  Projdeme vesnici, kolem křížku (foto 30) sejdeme k rybníku (foto 31 - 33) a vylezeme na Borovičku.
číslo 9 Borovička Asfalt 10,8 km
  Městskými ulicemi jdeme do centra. My jsme si zabočili k Hankovu domu (foto 34) na oběd.
číslo 10 Dvůr Králové, Masarykovo náměstí Asfalt 13,2 km
  Tady by mohla trasa končit. Pokud chcete dojít až na nádraží, jděte ještě po červené značce k autobusovému nádraží.
číslo 11 Autobusové nádraží Asfalt 13,7 km
  Zelená značka vás dovede k nádraží.
číslo 12 Dvůr Králové nad Labem, nádraží Asfalt 16,0 km
  A tady už je fakt konec.

Je pravda, že s mojí Věrkou máme rádi především výtvory přírody a díla lidských rukou většinou spíš přehlížíme. Najdou se ale výjimky. Přehrada Les Království k nim určitě patří, má svoje úžasné kouzlo a myslím, že se nám nikdy neomrzí. Přečíst si o ní můžete třeba zde nebo tady. Běžně se k ní jezdí (nebo i chodí) ze Dvora Králové nad Labem nebo z Bílé Třemešné. My jsme ale zvolili trasu trochu jinou. Libereckým rychlíkem jsme dojeli z Hradce Králové do Dvora Králové, tam jsme na nádraží jen přesedli do autobusu směr Vrchlabí a nechali se dovézt do Debrného. Mimochodem, tuto kombinaci vlaku a autobusových přípojů k němu (také do Janských Lázní, Pece pod Sněžkou a na Pomezní Boudy) využíváme při výletech do Krkonoš už dlouho a dopravcům za ni dávám velikou jedničku s hvězdičkou.

Vystupujeme tedy na zastávce Debrné, most. Ani to tu jako vesnice nevypadá. Prostě most přes Labe, křižovatka, autobusová zastávka, dva větší objekty, okolo kopce s několika chalupami a pro nás hlavně turistický rozcestník. Vybíráme si zelenou značku směr Těšnov a Bílá Třemešná, zpočátku vedoucí společně se žlutou. Brzy ze silnice odbočíme vlevo do kopce, teprve z něho zjistíme, že těch chalup je tu přece jen více. Za nimi nás čeká stoupání vzhůru do lesa a kupodivu i výhled na protější kopec Bradlo (tam se taky chystáme).

Nahoře na kopce je rozcestí, žlutá značka nás opouští (i ta je v plánu). Tím máme za sebou veškerá stoupání, teď už půjdeme po rovince velice příjemným lesem. Po rovině jdeme asi 2 km, pak se značka stáčí prudce vpravo lesem dolů k Černému potoku. Podél něho sejdeme k silnici, po které jsme do Debrného jeli. Sto metrů musíme po ní, než narazíme na odbočku téměř do protisměru. Ta směřuje kolem nového přístřešku k Labi.

Cesta po proudu Labe je příjemná, pohodlná, naprostý relax. Až k přehradě jsou to 4 km a myslím, že i z fotek vám bude jasné, že se na nich nudit nikdo nebude. Zvláště v závěru, kdy už je vidět vlastní přehrada. I když tady musím přiznat, že nám mimořádně nahrálo počasí. Ta lehká mlha a pár centimetrů sněhu vykouzlily atmosféru naprosto jedinečnou. Být jasno a koukat proti slunci, nebylo by to ono.

Přejdeme te dy po hrázi na druhou stranu a jdeme po silnici směrem k Bílé Třemešné. Po vyjití z lesa se přímo proti nám objeví Zvičina. Odbočíme doleva a jsme na rozcestí Bílá Třemešná, Aleje. Zde naše zelená značka končí (s ní i modrá, která se k nám před přehradou připojila), dále půjdeme po červené. Projdeme obec Filířovice a kolem nedávno vytvořeného a zatím bezejmenného rybníka se dostaneme na okraj Dvora Králové. Říká se tomu tady Borovička. Do centra Dvora Králové to je tak půlhodinka. My jsme končili v restauraci Hankova domu, co je na poslední fotce a můžu doporučit. Česnečka byla vynikající, zazdili jsme ji kvalitním tatarákem a Krakonošem, ani se nám pak nechtělo jít zbývající 2 kilometry do kopce na nádraží na vlak.

Celá tato trasa je asi 15 km dlouhá, čili půlden na ni bohatě stačí. Náročnost opravdu malá, počáteční stoupání je krátké, stejně jako sešup k Černému potoku a jinak víceméně rovina. Jen ten poslední úsek na nádraží je nějak navíc. Možná bude dobrá informace, že ke každému vlaku jede z autobusového nádraží nahoru autobus.

Poslední aktualizace: 8.3.2016
Na Les Království z Debrného na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Na Les Království z Debrného

Slučí kameny v Lese Království
Zajímavý skalní útvar Slučí kameny se nachází v nadmořské výšce 511 m v L…
Karolinina vyhlídka v Lese Království
Karolininu vyhlídku najdete na Kocléřovském hřbetu v Lese Království…
Buddhovy kameny v Lese Království
V Lese Království, rozprostírajícím se severozápadně až severovýchodně od…
Buddhovy kameny - tajemné skalní útvary nacházející se při žluté turistické trase vedoucí z vesničky Hájemství - Vítězná (cca 500 m)…
Přibližně 10 km od Dvora Králové nad Labem se nachází Kemp Sv. Kateřiny,…
Při cestě na jarní odpočinek v Krkonoších jsme se zastavili v osadě…
Je sobota odpoledne, měsíční vnouček Péťa se probouzí,maminka jej nakrmila…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na výlet z města…
Kraj pod Zvičinou patří zcela nepochybně k nejmalebnějším v naší…
Chodíte rádi po silnicích? Přiznám se, já vůbec. Někdy se ale…
První hostinnská strojírna a slévárna Josef Kluge & spol.
Industriální památky nejsou středem zájmu, často jsou nedostupné, chátrají…
Hostinné leží v Královehradeckém kraji, západním směrem od města Trutnov.…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na procházku krásným městem nesoucí hrdě název Hostinné. Do Hostinného se…
Hostinné - mesto, ktorým preteká rieka Labe, bolo založené za vlády…
Hostinné - Dekanský kostol Najsvätejšej Trojice
Mesto Hostinné leží v Podkrkonoší v údolí na sútoku Labe a riečky Čistá…
Vydáváme se jen kousek od Dvora Králové do obce Bílá Třemešná, na jejímž…
Údolní nádrž Les Království
Soutěž 3 body
Údolní nádrž Les Království, postavená na horním toku Labe, 6 km proti…
Navštívít tuto krásnou památku jsme se chystali už…
Pokud navštívíte Dvůr Králové a také zdejší ZOO, vydejte se potom směrem…
V letech 1910 až 1919 byla na Labi nedaleko města Bílá Třemešná postavena Přehrada Les Království. Přehrada je známá též pod jménem…