Na Tlstú v Lúčanské V.Fatře

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Hledáte-li zajímavou a výhledy oplývající turistickou trasu v Lúčanské Fatře, pak určitě zvolte okružní trasu po velmi dobře značené modré t.značce. Je to túra náročná v délce trvání cca 6 hodin i s přiměřenými přestávkami na odpočinek a občerstvení, zcela jistě se vyplatí vyrazit brzy ráno tak, abyste odpoledne navečer byli zpět za světla doma (to platí zejména v podzimním a zimním období, nicméně na sněhu a ledu je tato trasa prakticky neschůdná. Trasu začneme v chatové osadě Gader a nejprce po žluté TZ půjdeme cca 1,5 km k odbočce na modrou TZ v ústí Konského dolu a vydáme se nahoru na sedlo Reváň, kde se dá také pro zdatnější udělat úěkná odbočka na vrchol Ostré, nicméně pokračujeme po modré na vrchol Tlsté doleva. Ikdyž stoupáme stále vzhůru, je to pěkné stoupání i několika klesáními na oddych a postupně se nám začíná ukazovat celé panorama Turčianské kotliny. Po cestě prřibývá spoustu vápencových převisů s menšími nebo většími výdutěmi, které mají charakter malých jeskyní. Nahoře na vrcholu není překvapivě žádná skála, ale travnatá plošina s perfektním kruhovým výhledem na celou oblast Lúčanské V.Fatry, na celou Turčianskou kotlinu, Martinské hole ale i na hřeben Velké Fatry na severu. Sestup dolů po modré TZ nás i po několika úsecích zajištěných řetězy (nejsou nijak dlouhé) dovede k Mažárské jeskyni, kde si můžete na chvilku posedět v "královském křesle" a vychutnávat pocit dobyvatele hor. Dolů sejdete do ústí Vápenné doliny, kde se napojíme zpět na žlutou TZ a vrátíme se do osady Gader. Komu by ještě tato turistika nestačila, má možnost si vyběhnout na zříceninu hradu Blatnica po samostatně značené stezce.

Poslední aktualizace: 29.10.2019
Na Tlstú v Lúčanské V.Fatře na mapě

Příspěvky z okolí Na Tlstú v Lúčanské V.Fatře

Na hrad Blatnica v Gaderské dolině
Krátká a nenáročná trasa z nejvýchodnější zříceninou v kotlině Turiec severovýchodně od lázní Turčianské teplice. Zřícenina hradu Blatnica nyní prochází rozsáhlou záchovnou údr…
Ku Gaderskej doline sa dostaneme autom od Kremnice, cez Kremnické Bane a Turčianske teplice odbočiťdoprava na Blatnicu. Od Žiliny cez Martin, Košťa…
Turčiansky hrad na strmom kopci nad obcou rovnakého mena vzniko…
Prónayovská kúria se nachází v Blatnici, nástupním místě do…
Blatnická dolina je považována za jednu z nejhezčích dolin Veľkej Fatry. Je hluboce zařezaná ve vápencových a dolomitových horninách a délka…
Tlstá a Ostrá jsou dva výrazné vrcholy v západní části Velké Fatry, pro…
     Vedle toho, že se jedná o největší jeskyni ve Velké Fatře, je i…
      Je třeba začít trénovat, ale Tatry jsou pro běžné smrtelníky ještě uzavřeny. Snad se pro nás s letní sezónou otevřou, i když i…
      Od sedla se vydávám napravo, směrem k „hlavnímu“ vrcholu. Tvrdí se oněm, že je trochu techničtější a trochu vzdušnější, tak js…
     Pokračování předešlého dílu [1]. Z vrcholu „Tlstá“ je možno se na Ostrou vydat dvěma směry a to buď po kratší modré k rozcestí …
     Jedná se o třetí pokračování předešlých dvou dílů [1], [2]. Úsměv z…
     Po čtrnácti dnech jsem opět zavítal do Velké Fatry s tím, že se o…
Čertova brána sa nachádza na konci Gaderskej doliny. Je možné sa k nej dostať po značenom chodníku od turistického rozcestníka pri ústí Dedošovej do…
Po pár článkoch opúšťam kultúrnu Viedeň a vraciam sa na Turiec.Rozhľadňa na Brotnici nad obcou Necpaly bola poslednou rozhľadňou v k…
Mošovce patří mezi nejstarší obce v okolí Martina. První písemná zmínka j…
Obec Necpaly sa môže pochváliť štyrmi kaštielmi, dvoma kostolmi -…
Krásnou pamiatkou z druhej polovice 13. storočia obce Necpaly je pôvodný ranogotický rímskokatolícky kostolík zasvätený sv. Ladislav…
Jeden zo štyroch kaštieľov - zámočkov v obci Necpaly je takzvaný Modrý…
Technickou zaujímavosťou obce Necpaly je malá obecná vodná elektráreň,…
Táto horská chata sa nachádza pod kopcom Borišov 1509 m n. m.a v blízkosti…