Nahoru dolů kolem romantické Sázavy

Dnešní výlet nás zavede do krásného prostředí řeky Sázavy. Auto odložíme na veřejném parkovišti u lávky v obci Čtyřkoly, do které nás případně doveze i vlak. Za lávkou se vydáme po modré a asi dva kilometry cesta poměrně prudce stoupá. První zastávkou našeho výletu je kostelík sv. Klimenta a staroslovanské hradiště ve Lštění. I dále cesta slibuje pěkné výhledy, než se zanoří do lesa a začne klesat zpět k Sázavě. Po žluté projdeme osadou Dubsko a pak už je to až do cíle jen dolů nebo po rovině. Ještě než se opět setkáme s řekou, nemineme zbytky hradu Stará Dubá, který vznikl ve 13. století. Podél levého břehu Sázavy dojdeme do Hvězdonic, kde po pěkné a zajímavě konstruované lávce přejdeme na pravý břeh. Dále se už budeme držet červené značky. Po proudu řeky nás pohodlná cesta vede kolem krásně udržovaných domů a chat k vyhlášené plovárně v Senohrabech. Kromě přestávky na občerstvení u místního stánku také můžeme vyšplhat na další hradní zříceninu, Zlenice, tentokrát ze století čtrnáctého. V létě je možné si u jezu zaplavat anebo se alespoň zchladit. Zpět k vozidlu to jsou už jen dva poslední kilometry.

Poslední aktualizace: 10.6.2020
Nahoru dolů kolem romantické Sázavy na mapě
Autor: Rostislav

Příspěvky z okolí Nahoru dolů kolem romantické Sázavy

Vycházka Posázavím - Hradiště a zříceniny Odranec a Stará Dubá
A zase ta Sázava ! Beru pejska Berta a jedeme na výlet. Je docela hezky,…
Kostelík sv. Klimenta, my jsme mu začali říkat Klimentek leží v okr. Benešov mezi obcemi Lštění a Zlenice, na území obce Lštění, na skal…
Ráno vyrážíme pěšky z Čerčan na nedaleký vršek Hradiště nad obcí Lštění   s kostelíkem sv. Klimentka, okolní dominanta s pěkným výhledem…
Jedeme opět na výlet kolem Sázavy. Je krásný letní den a tak se chceme i…
Úterý 9. 6. 2020 Je to týden, co jsme na cestách. Včera první den…
Senohraby - Ondřejov Do Senohrab dorazíme vlakem z Hlavního nádraží Praha …
Je velikonoční ráno,  vykukuje sluníčko a my se  rozhodli pro hurá akci.…
Stará Dubá
Zříceniny hradu Stará Dubá stojí na zalesněném skalnatém ostrohu na levém břehu řeky Sázavy západně od Chocerad na Benešovsku ve…
Výrazné zříceniny hradu Zlenice, lidově zvaného také Hláska, stojí na ostrohu nad ústím potoka Mnichovky do řeky Sázavy severně od…
 Pozn. redakce Turistika.cz 2021: Na Posázavskou stezku není již umožněn…