Naučnou stezkou Loučka - Filipka

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Tento krátký, ale krásný okruh Slezskými (Těšínskými) Beskydy začíná v obci Bystřice část Paseky, kam se dá jednoduše dostat autem z nedalekého Třince a nebo autobusem.

Stoupá se po žluté turistické značce z konečné autobusu, až do osady Loučka odkud se otevírají krásné výhledy přes údolí na protější vrcholy Moravskoslezkých Beskyd kde dominuje Javorový vrch, Ostrý a Kozubová. Za dobrého počasí a viditelnosti lze vidět i vysílač na Lysé hoře, a pokud je viditelnost obzvlášť dobrá jsou vidět i Jeseníky. Dole v údolí můžeme pozorovat místní vesnice s dominantním městem Třinec.

Na nejvyšším bodu Loučky 835 m.n.m končí informační tabule naučné stezky, ale my budeme pokračovat dále po žluté značce, která po chvilce klesá lesní cestou až k chatě Filipka. Zde je možnost odpočinku a občerstvení. Kousek odtud se nachází vrchol Filipka (771 m.n.m), na kterém je umístěn trojmezní kámen rozdělující katastrální území obcí Návsí, Hrádek a Nýdek. Je zde také zastřešené odpočinkové místo.

Poté se vracíme zpět k rozcestí pod chatou a vydáme se po zelené turistické značce lesnickou cestou. Zanedlouho vyjdeme z lesa u chaty Hrádek, nad kterou se nachází Zvonička sv. Isidora. Odtud jsou opět nádherné panoramatické výhledy do údolí. Nad Zvoničkou ve směru odkud jsme vyšli z lesa je potřeba sejít mimo turistickou značku (viz. mapka). Lesní cesta je dobře zřetelná a dovede nás zpátky na začátek našeho okruhu kde se kousek po stejné cestě vrátíme zpět k autu. Trasa má přibližně 7km a převážná část vede po zpevněné cestě. Překonáte přibližně 350 výškových metrů a zabere vám pohodovou chůzí i s kocháním se výhledy přibližně 2,5 hodiny. Pokud vás tento tip láká a trasu podniknete, budu rád za ohlasy v diskuzi :)

Poslední aktualizace: 3.4.2017
Naučnou stezkou Loučka - Filipka na mapě
Autor: BysTri

Příspěvky z okolí Naučnou stezkou Loučka - Filipka

V Pasekách
V Pasekách je orientační místo a rozcestí na žluté turistické značce a…
Malebný vrchol Filipka se vypíná nad obcí Hrádek nedaleko Třince. Měří 761 m n. m.  a jde o poměrně pohodlnou vycházku, kterou za…
Poledňa - rozcestí je orientační místo a rozcestí na červené turistické t…
Na Chatu Hrádek se dostanete od vlakové zastávky Hrádek ve Slezsku po třech km …
Rozcestí Hluchová je výchozím místem žluté turistické trasy, po které…
Za letošního nádherného letního počasí si dělám opět výlet do našich…
Nad Chatou Hrádek v obci Hrádek ve Slezsku naleznete na louce podél t…
Jen pár metrů za chatou Hrádek (obec Hrádek ve Slezsku) se můžete vyd…
Hluchová je průzračná horská říčka s kamenitým dnem. Hluchová protéká obc…
Hrádek je horská obec ležící jihovýchodně od města Třince. Na západ od Hr…