Nová cyklotrasa Vratimov - Paskov

Trasy In line brusle Malá náročnost

Cyklostezka Vratimov – Paskov

(r. 2012) Dá se říct, že se konečně pohnuly stojaté vody a to kolem vody doslova. Hodně se mluvilo o plánech na cyklostezku kolem řeky Ostravice, po které by se dalo bezpečně projet na kole z Ostravy do Beskyd. V tomto článku nabízím pohled na jednu z pasáží této, tak potřebné komunikace. Jedná se o dost strategický úsek mezi Vratimovem a Paskovem na trase do Frýdku, protože nabízené alternativy vedou buď po rušných silnicích přes Řepiště (č.s. 477) navíc přes kopečky, nebo po rovinatém frekventovaném úseku přes část Hrabové kolem bývalého Dolu Paskov.

Trasa se napojuje na již dávněji zhotovenou a hodně využívanou cyklostezku od mostu v Kunčicích ke splavu nad Vratimovem. Bylo to sice „odnikud nikam“ a délka úseku nepřesáhla 4 km, ale o své uživatele opravdu neměla nouzi. Nově tedy pokračuje v blízkosti řeky Ostravice až k nádraží Paskov. (techn. poznámka: Od počátku r. 2013 pokračuje až do Frýdku - Místku, resp. do Beskyd) odkaz na webu Turistika.cz: https://www.turistika.cz/trasy/cyklotrasa-ostrava-hrabova-vratimov-paskov-frydek-mistek

V Paskově stojí za pozornost napojení cyklostezky na silniční most přes řeku Ostravici. Pamětníci si jistě ještě vzpomenou na těžší dilema buď kolo vynést po schodech a nebo kopírovat současnou trasu pro spoje MHD s prudkým výjezdem do kopce a následným sjezdem k mostu. Tohle nově odpadá díky šikovné "serpentince, která nás "vynese" nahoru k silničnímu mostu, bez zbytečné námahy a ztráty výškových metrů.

Co zaujme na této trase? Z Vratimova až po první jez máme pěkný, ničím nezakrytý výhled na řeku Ostravici, nad splavem už díky lesíku mezi cyklotrasou a řekou už o tuto možnost prakticky přijdeme, s malou výjímkou při podjíždění železničního mostu k místnímu dolu. Dovolím si upozornění na následné překlenutí koleje na přejezdu, kousek pod nádražím v Paskově. Jízda tam příjemně ubíhá a kdo tam jede poprvé, může být překvapen možností střetu s vlakem. Za přejezdem můžeme krátce odbočit doleva a prohlédnout si mostní konstrukci pro dopravu těživa a nebo spíše "haldoviny" od šachty Paskov přes řeku Ostravici. Dnes tam je tabulka se zákazem, takže záleží. Pro odvážnější se nabízí výšlap na blízkou haldu. Po přejetí přejezdu pokačovat cca 0,5 km a pak odbočit vlevo. Výhled z haldy, patřící Dolu Paskov, není špatný, přístup díky atributu "soukromý pozemek" omezený, ale s občasnými hlídači prý konflikty nehrozí.

Poslední aktualizace: 15.2.2012
Nová cyklotrasa Vratimov - Paskov na mapě
Autor: krtek2

Příspěvky z okolí Nová cyklotrasa Vratimov - Paskov

Moravská Ostrava
Městská část Moravská Ostrava se rozkládá v severozápadní části města a …
Vratimov leží jižním směrem od města Ostravy a v její těsné blízkosti. Vr…
Na Vratimovské štrece 10.7.2016 Naučná stezka ,,Vratimovská štreka", jak název napovídá vede obcemi Vratimov a Horní Datyně. Na její trase je devět zastavení-panelů. A nejen …
Ochranný val řeky Ostravice dal vzniknout skvělému projektu, ze …
Naše procházka začíná na zastávce Hlavní třída. Vystoupíme z tramvaje,…
        Báňským spěšným vlakem po vlečkách Ostravsko-Karvinského …
Lázně Darkov (Karviná)
Lázně Darkov, 17.3.2019 Lázně Darkov se nacházejí na SV republiky…
Na haldu v Paskově nejsnadnější přístup od vlakového…
Skalka family park je unikátním zábavním parkem a ideálním místem…
Městská část Ostravy Hrabová se rozkládá v jižní části města a na levém b…
Sobota 13. 8. 2022 - dopoledne Dnes jsem spala výborně, vlaky jsem…
Původní dřevěný kostel z poloviny 16. století, v obci Hrabová blízko Ostravy, bohužel,…
Nedaleko školy a obecního úřadu stojí pod cestou spojující obec s Vratimovem a Lískovcem dřevěný kostel svatého archanděla Michaela.…
Frýdeckomísteckem můžou zaznít cyklofanfáry, neboť cyklisté, vyznavači in …
Řepiště leží severním směrem od města Frýdek-Místek. Obec najdeme nedalek…
Původní tvrz pocházející z patnáctého století byla postavena Paskově upr…
Zámek Paskov
Tento zámek je veřejnosti zatím nepřístupný, nicméně volně přístupná je…
Řeka Lučina pramení na severním úbočí vrcholku Prašivá ( 843 m.n.m.) a v …
Obec Horní Datyně se nachází v Moravskoslezském kraji, oblast Ostravsko-k…
Kunčický bludný balvan je přírodní památka, kterou najdeme v městské část…