Okolo Lipna

číslo 7 Lipno - Kramolín 91,3 km
číslo 8 Jestřebí 112,7 km

Tuto trasu jsem podnikl za pět dní v červenci 2015
1. den - začínám v Jestřebí v Černé v Pošumaví. Mám namířeno na Horní Planou. Na náměstí je nádherná cukrárna. Jdu na převoz a vystupuji na jižní části Lipna a hurá do kopce. Jdu okolo Schwazerbergského kanálu a potom dolů do Nové Pece. Kde mám ubytování v penzionu za Pecí. Skvělé ubytování. První den 23,9 km.
2. den - mám naplánovanou hřebenovou tůru po hranicích. Cesta vede přes Plešné jezero. Je tu nádherně. Pokračuji dál a dostávám se na hraniční čáru a jdu po ní. A tak zdolávám horu Hraničník (1283 m) a Smrčinu (1338 m). Po 25,4 km přicházím do penzionu Na pastvině v Přední Zvonkové. Úžasní majitelé.
3.den Dnes mám namířeno na Vítkův hrad až do Přední Výtoně. Cesta probíhá krásnými Šumavskými lesy. Málokdy někoho potkáte. Hrad Vítkův Kámen je oblíbené místo, tak že je tu rušno. A potom je to kousek do Přední Výtoně. To je 26,6 km.
4. den - tento den jsem přešel z jižní části Lipna na severní. Vycházím na kopec nad Přední Výtoní a vidím na protější straně Lipna, Stezku mezi korunami stromů - Kramolín. Můj cíl. Úžasná cesta lesem, je tu krásně. V Loučovicích si můžete vybrat dvě cesty do Lipna. Je to ještě cca 6 km. Vybírám si tu horší variantu a jdu po "modré" do hrozného kopce. Přece nepůjdu po silnici. Přicházím do hotelu Kramolín nad Lipnem. Celkem 22 km.
5. den - opouštím hotel Kramolín a přes Frymburk jdu do Jestřábí. Nad Frymburkem je nádherná vyhlídka na Šumavu. Vycházím na planinu a jdu posledních asi 10 km na slunci. Přicházím do penzionu Jestřábí. Dnes 23,1 km

Úžasný zážitek. Celkem 121 km. Vše po turisticky značených cestách.

Poslední aktualizace: 11.10.2015
Okolo Lipna na mapě
Autor: Santiago

Příspěvky z okolí Okolo Lipna

Na koloběžce z Adventure parku přes Radslav a Černou v Pošumaví
Výlet na koloběžce podél Lipna s krásnou vyhlídkou nad …
Neveliké městečko ležící na břehu Lipenské přehrady. První zmínky o ní po…
Cyklovýlet z penzionu u Méďů  přes přívoz do Bližší L…
Ostrov Tajvan (Lipno)
Ostrov Tajvan je největší Ostrov na Lipně. Vedle něj je menší Ostrov. Na…
Komu nevadí voda, loď a mořská nemoc, tak dojeďte na Lipno. Zde s…
Doporučujeme pro výlet či delší rekreaci, turistickou oblast Lipno. Pro u…
Na Lipně je několik přívozů, přičemž ten z Dolní Vltavice do Kyselova je nejdelší. Během zhruba sedmi minut, které trvá plavba, může…
První poválečné vodní dílo, které vytvořilo největší umělou vodní plochu v…
Zábava po celý rok, tak to beze zbytku naplňuje nabídka Lipna nad…
Když jsem se v zimě dozvěděl, že letošní „školní zájezd“,…