Okružní cesta Nové Hamry - Jelení a zpět

číslo 1 Nové Hamry Šotolina 0,0 km
  Cesta začíná v Nových Hamrech u kostela sv. Jana Nepomuckého. Je to na severním okraji obce při silnici směr Horní Blatná. Takže ke kostelu a dál vzhůru do kopečka. Značka zde není, ale cesta vede mezi sjezdovkou a lesíkem až na nádhernou náhorní planinu s hájovnou
číslo 2 7. zastavení naučné stezky Ruperta Fuchse Šotolina 0,9 km
  Toto místo se nachází kousek před náhorní planinou. Naše cesta se tam křižuje s Naučnou stezkou Ruperta Fuchse. Je tam její 7. zastavení - Lesní galerie Ruperta Fuchse, kde je fotogalerie zaniklých obcí Krušných hor a velké odpočívadlo. Dále pokračujte téměř v přímém směru přes planinu.
číslo 3 Náhorní planina Šotolina 1,2 km
  Vpravo od nás je náhorní planina s bývalou hájovnou. Je zde krásně za každého počasí, ale nejhezčí je zalitá sluncem. Neodbočujeme a pokračujeme dolů po lesní cestě z mírného kopečka.
číslo 4 Na silnici Asfalt 2,7 km
  Jsme na silnici z Nových Hamrů do Jelení, která pokračuje dál do Německa. Zde je 7. zastavení naučné Karlovy stezky. My pokračujeme vpravo po silnici k dalšímu zastavení.
číslo 5 Rozcestí Slatinný potok Šotolina 3,2 km
  Jsme na 8. zastavení naučné Karlovy stezky. Zde silnici křižuje červená turistická značka, která vede z Horní Blatné do Bublavy. My po ní odbočujeme vlevo do kopce na Jelení vrch. Cesta vede kousek do prudšího kopce, ale pak následuje příjemná cesta poměrně po rovině.
číslo 6 Před rozcestím Jelení vrch. Šotolina 5,5 km
  Není nutno dojít až na rozcestí Jelení vrch. Když se dojde k seníku na rozcestí čtyř cest, kde značka odbočuje vlevo, tak my pokračujeme v přímém směru po rovince a z mírného kopečka až do Jelení. Po chvilce se před námi otevře pohled na celé údolí Černé vody.
číslo 7 Na cestě z Jeleního vrchu Šotolina 5,9 km
  Pokud bychom neodbočili a došli až na rozcestí Jelení vrch a až tam odbočili vpravo, tak bychom došli na toto místo.
číslo 8 Opět na silnici Asfalt 6,8 km
  Jsme na silnici, která vlevo vede do Přebuzi nebo se nechá dojít až na hranice s Německem. Je to asi 2 km a tam na hranicích je poslední 16. zastavení naučné Karlovy stezky. My jsme nyní u 11. zastavení. Po silnici odbočujeme vlevo, ale hlavně proto, že máme hlad a žízeň.
číslo 9 Jelení Asfalt 7,1 km
  Je to jedna ze zaniklých obcí Krušnohorska. Žije zde trvale jedna rodina, která se živí pravděpodobně chovem koz. Celkem se zachovali asi 4 budovy. Děláme zastávku v penzionku, který jako jediný zde nabízí občerstvení, a to i s možností venkovního posezení. V letní i zimní sezoně je zde docela plno, ale personál se snaží. Jde to rychle. Dál na hranice nejdeme. Celou naučnou stezku si projedeme na kole. Odpočati a občerstveni se vydáváme na zpáteční cestu - zpátky jdeme po silnici.
číslo 10 Na místě bývalého kostela Asfalt 7,3 km
  Je zde 12.zastavení naučné Karlovy stezky. Po pár schodech se dostanete ke kamennému pomníčku, který stojí na místě původního, nyní již zbořeného kostela sv. Antonína Paduánského. Jeden ze zdejších, resp . jediný chalupář si nedaleko postavil dřevěný srub a okolí vylepšil vyřezávanými totemy a ostatními drobnostmi. Dále pokračujeme po silnici až do Nových Hamrů. Je to z mírného kopečka, takže cesta se jde pohodově. U jednotlivých zastavení naučné stezky se nebudu zdržovat. Najdete vše včetně fotek na http://www.turistika.cz/trasy/naucna-stezka-karlova-stezka
číslo 11 Nové Hamry 14,2 km
  Končíme na parkovišti u hotelu Seifert, nedaleko vlakové zastávky.

Trasa vede z Nových Hamrů částečně po místním značení, částečně po značené turistické trase, křižuje naučnou stezku Ruperta Fuchse. Zpátky se jde po málo frekventované silnici podle potoka Černá voda a říčky Rolavy, kudy vede naučná Karlova stezka. Ta na 16 informačních tabulích seznamuje s místními zajímavostmi. Texty jsou v češtině i v němčině, všude je umístěna lavička, takže je možnost odpočinku.

Poslední aktualizace: 7.10.2014
Okružní cesta Nové Hamry - Jelení a zpět na mapě

Příspěvky z okolí Okružní cesta Nové Hamry - Jelení a zpět

Rozcestí Nad nádražím
Křižovatkou třech místních komunikací označenou turistickým rozcestníkem Nad nádražím prochází žlutě značená turistická trasa a…
Nové Hamry je malebná vesnička, která leží v Krušných horách na soutoku…
Rozcestník u odbočky z hlavní silnice k nádraží slouží jako výchozí bod pro dvě Naučné stezky. Červeně značená Hamerská naučná…
Tato naučná stezka se stane součástí zřizované mezinárodní cyklostezky…
Je to okružní naučná stezka dlouhá 6 km, značená červeně, která se…
Je to naučná stezka dlouhá 3,5 km, značená modře, která se rozkládá…
I letos jsme v lednu vyrazili za kamarádem do Nových Hamrů. Tentokrát si spíš jen popovídat a jen trochu se projít po okolí. Ota si …
Jedem do Nových Hamrů. Je to malebná vesnička, která leží v Krušných…
Na parkovišti před hotelem Seifert v Nových Hamrech, kousek od infocentra,…
Mezi Vysokou Pecí a Rudnou je zajímavá naučná stezka, která vede navíc…
Rozcestník umístěný před železničním nádražím v Nových Hamrech stojí na žlutě značené turistické trase, která okolo nádraží prochází…
Týden po Velikonocích jsme zajeli za kamarádem do Nových Hamrů. Má tam…
9 km dlouhá okružní procházka v okolí Nových Hamrů. Cílem je Tisovský vrch (976 m) s rozhlednou. Vrch se vypíná nad obcí Tisová…
První zmínka o kapličce, která stojí v Krušných horách asi 2 km nad obcí Nové Hamry u turistického rozcestí Hamerské naučné stezky,…
Směrové šipky rozcestníku, který je připevněn na staré lípě u hamerské kapličky (o kapličce zde), ukazují směr procházející…
Zhruba tři kilometry severně od města Nejdku se nachází rozhledna, která je po Klínovci, Blatenském vrchu a Plešivci čtvrtou nejvýše…
Rozcestník umístěný na vysokém smrku stojícím u křižovatky lesních cest na rozhrání lesa a pastviny ukazuje směry dvou turistických…
Tisovský vrch (též Pajndl) je vrch nad Tisovou u Nejdku, na jehož…
Na vrcholovém žulovém skalisku Tisovského vrchu /977m/ byla dokončena v roce 1897 jedna z nejmohutnějších a nejkrásnějších rozhleden…
Šipky rozcestníku umístěného u křižovatky místních lesních komunikací ukazují směry dvou turistických tras. Zeleně značená trasa sem…