Přehrada Fláje a Flájský plavební kanál

číslo 2 odbočka do lesa Šotolina 0,1 km
číslo 3 přechod na zpevněnou lesní cestu Šotolina 1,0 km
číslo 4 Puklá skála - výhled na Flájskou přehradu Šotolina 2,3 km
  neznačenou pěšinkou lze vystoupat téměř na vrchol
číslo 5 rozcestník Horní Ves - pramen Asfalt 4,3 km
číslo 6 upravená studánka Na Vlašťovce Asfalt 4,3 km
  pitná voda
číslo 7 odbočka na lesní cestu - Naučná stezka Šotolina 5,8 km
  po trase naučné stezky Flájský plavební kanál
číslo 8 napojení zelené TZ Šotolina 6,3 km
číslo 9 turistické odpočivadlo Šotolina 8,7 km
číslo 10 přechod na silnici Asfalt 10,1 km
číslo 11 rozcestník Fláje přehrada Asfalt 11,0 km
číslo 12 hráz Flájské přehrady Asfalt 11,2 km

Na plácku u Flájské hájovny se orientujeme u stejnojmenného rozcestníku a vyrážíme doleva místní silnicí po červené TZ.Asi po 100 m odbočujeme do lesa a po krátkém stoupání pokračujeme vrstevnicovou lesní cestou až ke křižovatce.Zde se dáme doleva po zpevněné lesní cestě.

Pohodlná cesta nás přivede až ke skalnímu útvaru Puklá skála.Zde můžeme odbočit na neznačenou pěšinku a opatrně vystoupat k vrcholu.Otevře se nám krásný rozhled na Flájskou přehradu a hlavní hřeben Krušných hor.

Po návratu na cestu pokračujeme stále po červené TZ až k rozcestníku Horní Ves - pramen.Zde je vkusně upravená studánka s možností občerstvení.Místní silnicí procházíme chatovou oblastí Horní Ves.V klesání u rybníčku odbočíme vlevo na naučnou stezku Flájský kanál.

Jeho pozůstatky se nám brzo objeví přímo u cesty a my pokračujeme po připojení zelené TZ stále podél Flájského kanálu.Cestou nás upozorní na zajímavosti o výstavbě a historii Flájského kanálu několik tabulí naučné stezky.

Zelená TZ posléze opouští trasovaní Flájského kanálu a pokračuje po silnici,která nás dovede až k samotné přehradě.

Flájská přehrada je vkusně zasazena do okolní přírody.Je možnost projít se po hrázi ,ale nelze sestupovat k vodě(ochranné pásmo vodního zdroje.Po prohlídce přehrady se orientujeme u rozcestníku Fláje přehrada a pokračujeme po břehu přehrady po silnici,která nás dovede na výchozí místo

Celková délka trasy je necelých 13 km a je zaznamenána na mapě KČT č.6 - Krušné hory - Teplicko.

Použití VHD je možné s odlišným výchozím/konečným bodem trasy.Autobusem linky 572523 z Litvínova můžeme vystoupit na zastávkách Fláje přehrada(přes hráz cca 300m),Český Jiřetín - Fláje(na trase) nebo Český Jiřetín - požární zbrojnice(nástup na trasu cca 500m).Železniční stanice Moldava nebo Mikulov je vzdálena asi 7 km.

Občerstvení na trase běžně není.Cestou je možno osvěžit se u dvou studánek(Horní Ves a u Flájské přehrady).Na trase je jedno TO - momentálně nevyznačeno na serveru Mapy.cz.Nejbližší restaurace jsou v obci Český Jiřetín(neověřeno).V době konání akcí na Flájské přehradě je občerstvení v místě - pivo,limo,káva,párky,klobásy atd.

Puklá skála
Puklá skála  •  Foto: Diego

K exportu dat do mapy bylo použito aplikace Sports Tracker.

Poslední aktualizace: 17.5.2015
Přehrada Fláje a Flájský plavební kanál na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Přehrada Fláje a Flájský plavební kanál

Flájský plavební kanál
Autobusem z Litvínova do Českého Jiřetína.   Z konečné stanice autobusu…
Puklá skála leží 1 km severně od Flájské přehrady a z Horní Vsi /části Českého Jiřetína / po červené turistické značce po 1,5 km…
Při našem putování podhůřím Krušných hor jsme zajeli do nitra Krušných hor – k vodní nádrži Fláje, kde je náš nejstarší plavební Flá…
Jedeme směrem na Litvínov na silnici č. 27. Poté…
Turistické a rekreační horské středisko ležící na…
Pondělí 10. 6. 2019 V noci bylo takové horko, že jsme otevírali boční dveře a zavírali je až k ránu. Ráno je docela teplo, ale je za…
Historicky zajímavé místo v Krušných horách. Leží přímo na státní hranici.…
Ráno, dobře vyspaní na mýtině, nedaleko hájovny Fláje, dokonce vidíme…
Výlet do Krušných hor na přehradu Fláje, plavební kanál, přehradu…
Kaple v Křižanově (Teplicko). Křižanov je část města Hrob…
Evangelický kostel „Vzkříšení“ v městečku Hrob - (Teplicko).   K tomuto kostelu byl dne 12.12.1900 položen symbolicky základní…
Využil jsem krásný podzimní den k výletu do Krušných hor.Vybral jsem si…
 Autobusem jsem jel z Litvínova směrem na Český Jiřetín. Vystoupil jsem na křižovatce cest u obory a po asfaltové silničce jsem…
Přírodní rezervace Grünwaldské vřesoviště se nachází na náhorní…
Lovecký pozdně barokní zámeček Lichtenwald stojí na vys…
Obec Moldava se nachází v Krušných horách asi 25 km severozápadně…
Krásná 20kilometrová trasa plná zajímavostí a půvabných míst. V České …
Na pomník osvobození v Českém Jiřetíně byla přidána pamětní deska na amerického letce Sgt. Wilbura G.Dishneua, který zahynul 12.5.1944 nedaleko Českého Jiřetína v troskách…
Český Jiřetín patří k nejpříjemnějším zákoutím Mostecka a je…
Jedeme za asi 10 km dlouhým zrušeným železničním úsekem železniční tratě…