Prostějov-Nectava-Javoříčské jeskyně-Hvozd-Prostějov

číslo 1 Nectava - Kladky (Vyšehrad) Šotolina 0,0 km

Žst.Nectava (355 m/m) k začátku tur. tras - po silnici vlevo  a vpravo krajem obce Březinky kolem pěkného rybníka k lesu do Kladecké doliny. V polovině doliny je památník olomouckého arcibiskupa, který zde v 18.st otevíral lesáckou cestu z Nectavy na Bělecký mlýn- stoupáme dolinou stále nahoru  k rozcestníku Vyšehrad nad obcí Kladky. (568 m/m)

číslo 2 Vyšehrad- Zahálkovy skalky Šotolina 3,1 km

po modré odbočce necelý 1 km na kopec s vyhlídkou

číslo 3 Zahálkovy skalky - dolní konec Kladek Asfalt 3,6 km

zpět na Vyšehrad a dolů obcí po silnici kolem kostela, Kladecké hospody, obecního úřadu, mineme odbočku zelené tur.zn. Kladky,BUS a dojdeme na konec obce kde modrá odbočuje vlevo. Do Dětkovic nedojdeme.

číslo 4 Kladky-Čihadlo Šotolina 5,5 km

polní cestou dojdeme k rozcestníku Čihadlo (576 m/m)

číslo 5 Čihadlo- Milkov Asfalt 6,6 km

po zpevněné cestě po modré značce k zemědělskému družstvu nad osadou Milkov.

číslo 6 Milkov - Kadeřín Šotolina 7,8 km

stále po modré polní cestou a pak lesem do obce Kadeřín. K hospůdce U lesa se vrátíme 100 m po žluté vlevo do obce. A nebo se k ní spustíme po pěšině mezi rybízovými keři.

číslo 7 Kadeřín - Zkamenělý zámek Šotolina 9,7 km

lesní cestou přes můstek přes potok Špraněk k vápencové skále a po schodišti kolem zábradlí na horní vyhlídku

číslo 8 Zkamenělý zámek - Javoříčské jeskyně Šotolina 10,3 km

po červené od vyhlídky lesem až ke vstupu k jeskyním. Prohlídka jeskyní.

číslo 9 Javoříčské jeskyně - Vojtěchov Šotolina 11,1 km

Od jeskyní po žluté na Starý mlýn a pak po červené do Vojtěchova do hospody  U posledního Mohykána u kapličky

číslo 10 Vojtěchov-Hvozd Šotolina 13,3 km

po modré od kapličky přes kopec (+80 m) do Hvozdu (-40) na náves ke kostelíku- zastávka BUS

Vlakem z Prostějova v 08.03 z místního nádraží do stanice Nectava. Trasa začíná v žst.Nectava (na trati Prostějov-Chornice) - po modré turistické značce jdeme do Březinek a Kladeckou dolinou do obce Kladky. Na začátku obce u rozcestníku Vyšehrad se dáme doleva vyjdeme na vyhledové místo Zahálkovy skalky. Zpět na Vyšehrad a přes celou obec Kladky do místní části Dětkovice, kde odbočíme po modré vlevo na Čihadlo. Pokračujeme pořád po modré na Milkov (ZD) a do Kadeřína (hospoda U lesa). Modrá nás dovede přes potok Špraněk ke skále zvané Zkamenělý zámek. Odtud vlevo po červené k Javoříčským jeskyním. Po prohlídce jeskyní zpět po červené do Vojtěchova do hospůdky U posledního Mohykána a pak po modré od kapličky přes kopec do Hvozdu na zastávku autobusu u kostelíka. Autobus do Prostějova odjíždí v So a Ne v 15.40 a za hodinu jste na místním nádraží.

Poslední aktualizace: 24.3.2009
Prostějov-Nectava-Javoříčské jeskyně-Hvozd-Prostějov na mapě
Autor: vala1959

Příspěvky z okolí Prostějov-Nectava-Javoříčské jeskyně-Hvozd-Prostějov

Nectava - Památník letců - Šubířov - Dzbel
Nectava (u Chornice) žel.stanice - 450 m po silnici směr Konice-…
Březinky jsou malou obcí se 150 obyvateli a součástí obce je i osada…
Bývalý hrad Plankenberk,nebo Plankenberg byl postaven v Nectavském údolí v…
Vrážné je velmi malou zemědělskou obcí se 70 obyvateli a najdeme ji v obl…
Plošina obehnaná příkopem. Nálezy pozůstatků z mladší doby kamenné - tolik…
Vedle biskupického obecního úřadu najdeme zajímavý památník válečných obětí. V jeho spodní části jsou umístěny čtyři desky se jmény …
Panský hřbitov u biskupického kostela bývá často také nazýván hřbitovem…
Kostel sv. Petra a Pavla v Biskupicích u Jevíčka je zajímavou sakrální sta…
Chornice je větší obcí s 830 obyvateli a najdeme ji v…
Již ve 14. století stávala v místě dnešního kostela tvrz s mohutnou Kamennou věží, která plnila nejenom správní, ale i obrannou funkci obce. Poz…