Rozhledna Černá Studnice

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Smržovka Asfalt 0,0 km
  Pokud vyrážíte stejně jako my ze směru Liberec, nezapomeňte vystoupit na zastávce Smržovka - Dolní Nádraží. Chvilku půjdeme po asfaltu, než se trasa stočí do lesů a kopců.
číslo 2 Vyhlídka Muchov 0,9 km
  Konečně les a pořádný výšlap na skalnatý vrchol Muchov (787 m.n.m.)Prý se někde ve skalní sluji schovává i duch Muhu,ale na sto procent pro příznivce geocachingu i jedna krabička!
číslo 3 Trasa po hřebeni 2,6 km
  Od Muchova pokračujeme rovnou za nosem, krásná rovná cesta skoro až na rozhlednu. Cestou potkáme i mnoho zajímavých skalních útvarů. A opět nějakou krabičku šikovně schovanou.
číslo 4 Rozhledna Černá Studnice 5,0 km
  Hurá, jsme na místě! Kamenná rozhledna Černá Studnice(869 m.n.m.), čeká na turisty od roku 1905. Pro líné je možné dojet na kopec autem. Z rozhledny, pokud je otevřená, je krásný výhled,jak jinak,přece...
číslo 5 Zpátky na nádraží do Jablonce n.N. 8,6 km
  A až se rozhlédneme po kraji, vyrazíme střemhlav z kopce po zelené až na zastávku do Jablonce n.N.

Správní blázni, vyrazili jsme v letním parnu, teplota asi okolo třiceti stupňů! Ale krásné počasí prostě lákalo na nějaký výšlap. Zabalili jsme svačinu, tři lahve pití a hurá na vlak. Vyjeli jsme z Liberce a vystoupili na zastávce Smržovka - Dolní Nádraží. Nasadili čepice proti úpalu a brýle, abychom neoslepli jako krtci a hurá do kopce.

Naštěstí cesta na vyhlídku Muchov vede přes hustý les a sluníčko nemělo šanci moc pálit. Propotili jsme triko a než jsme vyfuněli na kopec, vypili skoro první láhev vody. Podle místní pověsti na skalní vyhlídce sídlí i duch Muhu, místo ducha jsme ulovili krabičku s pokladem.

Nejhorší část cesty máme za sebou, nyní pokračujeme rovně za nosem po červené. Mineme několik zajímavých skalních útvarů a než dorazíme na místo určení, opět je příznivce pro geocachingu připravena nejeden kouzelný poklad.

Trochu stoupání před rozhlednou, ale než se nadechnete, abyste mohli začít nadávat jak je kopec vysoký, jsme na místě. Kamenná Rozhledna Černá Studnice stojí na vršku od roku 1905 v 869 m.n.m. Jestli si správně vzpomínám, za dobrého počasí otevřeno od pondělí do neděle. Zaplatíte 20 korun českých a odměnou bude hezký výhled na Jizerské hory, na Liberec nebo na Jablonec n.N.

Vedle restaurace až se osvěžíte zlatavým mokem se jukněte na malou botanickou zahradou, ulovte krabičky a hurá z kopce po zelené až do Jablonce nad Nisou na vlak.

Nenáročný pohodový výlet vhodný i pro rodiny s dětmi. Na rozhlednu se dostanete i na kole i autem.

Poslední aktualizace: 30.1.2011
Rozhledna Černá Studnice na mapě
Autor: Magrata

Příspěvky z okolí Rozhledna Černá Studnice

DOLNÍ SMRŽOVKA-BUS
Turistické rozcestí nacházející se na hlavní silnici ze Smržovky …
Byl stavěn v letech 1787-1789 v rokokovém slohu, o sto let později byl přestavěn novorenesančně. Tehdy mu byla přistavěna hranolová věž. Najdeme jej…
U kostela sv. Petra a Pavla je starý hřbitůvek z prusko-rakouské …
Nad železničním viaduktem směrem do Smržovky je barokní kaplička sv. Anny, jedna z nejpůvabnějších památek drobné barokní…
Pramen: Řeka sbírá své prameny v Jizerských horách, na severozápadním…
Tanvaldská motokrosová kotlina, kde se každoročně pořádá mistrovství ČR v…
Tento básník, narozen 23. 9. 1791 v Drážďanech, několikrát putova…
Turistický rozcestník, který najdeme blízko tanvaldské kotliny a …
Autokemp „Tanvaldská kotlina“ leží v klidné lokalitě na úpatí Tanvaldského…
Hotel Bon se nachází v krásném prostředí CHKO Jizerské hory nedal…
Tanvald leží ve východní oblasti severočeského kraje na pomezí Jizerských…
Terezínka, tak se jmenuje vyhlídka nad městem Tanvaldem. Spolu s vyhlídkou Muchov je součástí Černostudničního hřebene. Cesta je…
Krásné podzimní odpoledne přímo láká k procházce. Volba padla na Terezínku…
Terezínka
Terezínka - skalní Vyhlídka nad Tanvaldem, zpřístupněná r. 1853. Pro…
Při tomto výletu se projdeme po Černostudničním hřebenu, pokocháme se…
Tanvaldský Špičák - 831 m n.m., výrazný vrch a středisko sjezdového lyžov…
Venku je sice deštivo, ale ani to mě nijak neodradí od zdravotní procházky…
Rozhledna Tanvaldský Špičák
Roku 1889 byla zpřístupněna skalní vyhlídka, nazývající se Fenterova skála…
Smržovka leží v údolí Smržovského potoka a říčky Kamenice včetně …
Smržovka - železniční viadukt
Viadukt ve Smržovce patří k nejzajímavějším a nejkrásnějším…
Z rozcestí značených cest v Tanvaldu se vydáme po červené značce, která nás převede přes most nad říčkou Kamenice. Po chvíli začne…
Přibližně dvacetikilometrová trasa, při níž se rozhodně nebudete…
Ski areál Tanvaldský Špičák se nachází v nadmořské výšce: 542 - 812 m…
Albrechtice v Jizerskýc…
Rozhledna Černá Studnice
Rozhledna Černa studnice, která leží na 869 m.n.m vysokém vrcholu a je…
Horská obec v jihovýchodní části hor pod Příchovickým hřebenem v …
Horská obec, založena r. 1670 a pojmenována po jednom z rodiny Desfoursů, majitelů panství. Novogotický jednolodní kostel Nejsvětějš…
Jedno z pěkných výletních míst v okolí města Jablonce nad Nisou. Jedná se…
Rozhledna Štěpánka (Hvězda)
Štěpánka je kamenná novogotická rozhledna na vrchu Hvězda (959 m) v nejzápadnějších Krkonoších, na Příchovickém hřebeni. Nachází se …
V roce 1996 byla Protržená přehrada na Bílé Desné prohlášena za kulturní památku. Stalo se tak k 80. výročí protržení přehrady. V Ri…