Seč - Pařížov - Doubrava - Třemošnice - Seč

číslo 1 Seč, náměstí Asfalt 0,0 km
  Vyjdeme po silnici směr Běstvina kolem kostela (foto 1). Jdeme po chodníku kolem kapličky (foto 2) souběžně se silnicí (foto 3) k domovu seniorů.
číslo 2 Penzion VIS, tenisové kurty Asfalt 1,9 km
  Je možné jít i po silnici, příjemnější je to mezi chatami. Před kurty tedy odbočíme vlevo.
číslo 3 Žlutá značka Asfalt 2,1 km
  Z lesa se připojuje žlutá značka. Odbočíme s ní vpravo. Občas značky nejsou moc vidět, tak si pamatujte, že na křižovatkách musíme vždy doprava. Až teprve napojení na hlavní silnici je na druhou stranu.
číslo 4 Čáslavské chaty Asfalt 2,8 km
  Žlutá opouští silnici "do pryč", my musíme asi 100 metrů dál, kde se na silnici napojuje červená značka. S ní vystoupáme na vrchol hřebene.
číslo 5 Rozcestí Javorka, bus Šotolina 3,4 km
  Začíná tu modrá, ta nás povede dál zprvu s červenou značkou.
číslo 6 Před Javorkou 4,0 km
  Je možné si trošku zajít (asi 150 metrů) na okraj Javorky, je tam pěkně (foto 5 - 7). Jinak ale po modré dolů.
číslo 7 Pod Zbohovským kopcem (foto 8). Šotolina 4,5 km
  Zpočátku lesem, pak loukou s výhledy (foto 9 a 10) do Běstviny.
číslo 8 Běstvina (foto 11) Asfalt 6,5 km
  Hodně hezkou alejí (foto 12) kolem dvou rybníků (foto 13) se dostaneme k dětskému táboru.
číslo 9 Tábor 7,7 km
  A teď hezky lesem, v sezóně plném hub.
číslo 10 Pařížovská přehrada (foto 14) 8,4 km
  U přehrady začíná žlutá značka. Povede nás nad přehradou a pak mezi poli s výhledy (foto 15 a 16) do Pařížova.
číslo 11 Pařížov (foto 17 a 18) 9,3 km
  Pokračuje vyhlídková cesta (foto 19 - 21). Poté ji vystřídá lesní úsek k řece Doubravě.
číslo 12 Doubrava 11,2 km
  Nádherný úsek cesty po pravém břehu řeky (foto 22 - 31).
číslo 13 Pod Luhy 13,1 km
  Rozcestí se zelenou značkou. Lesem dojdeme na okraj Třemošnice (foto 32) a místními ulicemi na náměstí.
číslo 14 Třemošnice, náměstí (foto 33 - 35) Asfalt 14,7 km
  Vymotáme se z města (foto 36) a stoupáme ke Kaňkovým horám.
číslo 15 Svatý Jan (foto 37) Šotolina 16,0 km
  Pod kapličkou na rozcestí volíme červenou značku, vedoucí po úbočí Kaňkových hor (foto 38 - 41).
číslo 16 Županda 18,5 km
  Zprava se připojuje zelená značka z Běstviny, společně stoupají na sedlo Kaňkových hor.
číslo 17 Kubíkovy duby (foto 42) 18,8 km
  Sestoupíme z lesa do Horních Počátek (foto 43 - 44).
číslo 18 Horní Počátky Asfalt 20,0 km
  Žlutých značek si tu nevšímáme, zajímají nás zelené. Ty nás vyvedou nad obec (foto 45 a 46) a do Žďárce.
číslo 19 Žďárec u Seče Asfalt 22,1 km
  Poslední úsek cesty je do kopce. Občas to chce udělat čelem vzad, výhled na Lichnici je parádní (foto 47 - 49).
číslo 20 Seč, náměstí Asfalt 23,7 km
  Jsme zpět na sečském náměstí, kde trasa končí.

Na Seč se obvykle jezdí kvůli koupání nebo rybaření. Hlavní atrakcí je tu samozřejmě přehradní nádrž. Ale ne vždy jsou okolnosti příznivé lenošení na plážích a březích přehrady a pak může přijít vhod i procházka. Ta popisovaná je trochu delší, v podstatě na celý den. Jinak ale nijak zvlášť náročná není. Kaňkovy hory, které dvakrát překračuje, nejsou žádné Tatry ani Krkonoše a jen lehce zvlněná krajina je vhodnápro každého, kdo má nohy jakž takž v pořádku.

Start trasy dávám na sečské náměstí, ale nastoupit na trasu se dá samozřejmě kdekoliv. Z náměstí jdeme po chodníku souběžně se silnicí na Běstvinu až k domovu seniorů. Tady musíme na chvilku na silnici. Komu silnice nevadí, může jít stále po ní, pro ty, kteří auta kolem sebe zrovna nemilují, nabízím alternativu v podobě odbočení vlevo před tenisovými kurty na místní chatařskou uličku. Po 200 metrech mezi chatami se dojde k lesu, z něhož na silničku vyúsťuje žlutá značka. Ta vede přece jen příjemnějším prostředím, i když té silnici se nakonec stejně nevyhneme. Značka pak ze silnice odbočuje u rozcestníku Čáslavské chaty "do pryč", ujdeme 100 metrů a jsme na červené (rozcestí Na Předělu). Půl kilometru do kopce na rozcestí Javorka a jsme ze silnice pryč.

Z rozcestí pokračují společně značky červená a modrá, my si budeme všímat té modré. Obě se příblíží téměř na dohled osadě Javorka, před ní ale modrá odbočuje lesem dolů do Běstviny. Tu projdeme celou. Alejí dojdeme do osady Hluboš. Za ní je velký rybník a za ním odbočíme opět do lesa. Projdeme kolem velkého tábora k Pařížovské přehradě.

U přehrady je turistické rozcestí, začíná zde žlutá značka. Ta nás nejprve dovede na okraj Pařížova, potom mezi poli s výhledem na Kaňkovy hory k lesu Přírodního parku Doubrava a nakonec až dolů k řece Doubravě. Nádherná říčka. Po jejím pravém břehu vede pohodlná cesta k rozcestí Pod Luhy a od něho do centra Třemošnice.

Máme za sebou cca polovinu cesty, takže se tu můžeme občerstvit v nějakém podniku a vyrazíme po žluté značce dále. Za městem začneme stoupat ke kapli sv. Jana. Přestoupíme na červenou značku a mírně stoupáme po kraji lesa s výhledem do mírně zvlněného kraje kolem Golčova Jeníkova. Nad Běstvinou se k nám přidá zelená značka a společně s červenou stoupá k přístřešku na Kubíkových dubech.

Zde červenou značku opustíme, dále jdeme po zelené. Sejdeme z kopce do Horních Počátek. Překřížíme žlutou značku a začínáme pomalu stoupat nad Počátky. Projdeme Žďárec u Seče, za ním už nás čeká poslední úsek do Seče. Je to sice do kopce, ale občas se ohlédněte za sebe. Budete mít jako na dlani hrad Lichnici a při Pohledu na něj si v klidu vydechnete. Na okraji Seče mineme hřbitov a za chvilku jsme tam, odkud jsme vyšli.

Poslední aktualizace: 17.2.2016
Seč - Pařížov - Doubrava - Třemošnice - Seč na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Seč - Pařížov - Doubrava - Třemošnice - Seč

Seč
Seč je nevelké město s 1690 obyvateli a najdeme jej na severním břehu vod…
Aby jste se na velikonoční neděli nenudili, tak jsme pro…
Vyjdeme z náměstí v Seči (foto 1) ulicí vedoucí na Běstvinu. Po chodníku…
Farní kostel sv. Vavřince v Seči byl stavěn na začátku 17. století…
Vyrazíme z náměstí v Seči (foto 1) po zeleně značené silnici kolem…
Díla tohoto typu jsme si zvykli většinou označovat za kvalitní sochařskou práci, pocházející z některé z dílen velkých barokních mistrů. V případě m…
Turistické rozcestí leží přímo na náměstí v centru Seče nedaleko Večerky. Je východištěm těchto značených tras: modrá - Vápenný Podol , Nerozhovice…
V nedávné době byly poblíž Seče vyznačeny dvě nové turistické značky.…
14.9.2017 Někdy se to tak vyvrbí. Dlouho dopředu si plánujeme něj…
Okružní trasa kolem Sečské přehrady (foto 1 - pro s…
Vodní nádrž Seč je perfektní místo pro relaxaci s mnoho zajímavými turist…
V letech 1924 až 1934 byla vybudována na řece Chrudimce vodní nádrže Seč.…
Dříve údajně téměř pohádkový hrad nad řekou Chrudimkou, dnes témě…
Sečská přehrada se nachází v CHKO Železné Hory. Byla vybudována v letech 1924 – 1935. Zděná žulová hráz je 42 m…
Sečská přehrada v Železných horách
Sečskou přehradní hráz najdete na řece Chrudimce u městyse Seč v Železnýc…
Romantická zřícenina gotického hradu Oheb stojí na vysokém skalnatém ostr…
V letech 1924 až 1934 byla vybudována na řece Chrudimce vodní nádrže Seč.…
Pro milovníky zřícenin a přírody bych doporučovala zříceninu hradu Oheb, a…
Seč – zřícenina hradu Oheb nad Sečskou přehradou
Seč je malé Městečko v Pardubickém kraji. Leží v okrese Chrudim a…
Účelem vodního díla je zadržení vody v nádrži pro nalepšování průtoku v n…