Špindlerův mlýn - okruh přes Sněžku 2-denní 50,4 km

číslo 10 Rozcestí pod Smělcem 17,8 km
číslo 11 Martinova bouda 18,8 km
číslo 12 Brádlerovy boudy 19,7 km
  možnost přespání a pokračování trasy druhý den
číslo 13 Medvědí boudy 20,5 km
číslo 19 Sněžka - nejvyšší hora ČR 33,7 km
číslo 20 Luční bouda rozcestník 37,6 km
  po červené dolů

Je to nejlépe dvoudenní okruh v mém případě s přespáním na Brádlerových boudách, kde je pěkný výhled i příznivá cena.

Vychází se ze Špindlerova Mlýna, je možnost zaparkovat na parkovišti autobusu a nechat si tam auto do druhého dne do večera, protože parkování mimo placená parkoviště je ve Špindlu docela problém

Vychází se z náměstí po modré městem přes začátek lanovky na Medvědín k rozcestí U Dívčí Lávky. Odtamtud po modré do prava Labským dolem na Labskou boudu. Z náměstí na Labskou boudu je to 9,5 km. Je to krásná cesta podél Labe, kde nás čeká několik vodopádů. Nejdřív je to Malý Labský vodopád, potom u Labské boudy Velký Labský vodopád.

Z Labské boudy jdeme dále po červené přes Ambřožovu vyhlídku, Hančův pomník až na Vrbatovu boudu což je 2,5 km. Z Ambrožovy vyhlídky vidíme Labský důl shora, trasu kterou jsme šli nahoru. Na Vrbatově boudě je možné občersvení přímo v boudě či v kiosku, je zde i autobusová zastávka.

Foto: anysek

Z Vrbatovy boudy jdeme po asfaltce po žluté k rozcestí U Čtyř pánů a dále po žluté na Labskou louku až K Prameni Labe. Z pramene Labe pokračujeme po žluté až na Českou budku, což je z Vrbatovy boudy 4 km.

Z České budky jdeme po červené polskou stranou na Violík a dále k Sněžným Jámám, což je 1,5 km. Ze Sněžných Jám jdeme po červené k rozcestí Pod Smělcem, což je 2 km. Z rozcestí pod Smělcem odbočujeme na českou stranu a jdeme po modré k Martinově boudě, což je 1 km. Nyní už jen klesáme. Z Martinovy boudy jdeme po zelené na rozcestí Pod Martinovkou 0,5 km a odtud po modré na Brádlerovy boudy 0,5 km. První den je to 21,5 km. Přespíme v Brádlerově boudě a druhý den se pokračuje dál.

Z Brádlerových bud klesáme prudkým kopcem dolu přes Medvědí boudu po žluté 1 km a odtud na Medvědí koleno po zelené, z Medvědího kolena se jde půl km po asfaltce - docela frekventované. K Brádlerových bud k rozcestí U Dívčí Lávky je to 4 km.

Foto: anysek

Z Dívčí Lávky jdeme po modré na Luční boudu podél Bílého Labe 8 km. Je to krásná trasa, jdeme Čertovým dolem a cestou míjíme nespočetno vodopádů a kaskád. Přes Boudu U Bílého Labe se dostaneme až k Luční boudě odkud pokračujeme dál na Sněžku po modré.

Z Luční boudy je to na Obří sedlo 2,5 km a z Obřího sedla na Sněžku je to 2,2 km. Nešlo jít kratší kamenitou českou trasou, protože se zrovna opravovala. Ze Sněžky jdeme zpět dolů do Obřího sedla a pokračujeme stejnou cestou na Luční boudu, kde se můžeme občerstvit. Mají zde svůj vlastní pivovar Paroháč, který je nejvýše položeným pivovarem ve střední Evropě. Vaří tu také skvěle a je rozhodně levnější dát si cokoli na české straně, než obědvat v Polské boudě n Sněžce, kde mají speciální kurs zaokrouhlování na celé stovky v případě platby v českých korunách.

Z Luční boudy se vydáme po červené úbočím Kozích hřbetů překrásnou hřebenovkou s výhledama na protější svahy až zpět do Špindlu, což je 7,5 km.

Foto: anysek

Druhý den je to celkem 28,9 km. První den spolu s druhým dnem ujdeme 50,4 km. Trasa se dá všemožně upravit a spát můžete klidně ve Špindlu a druhý den vyrazit znovu nahoru, záleží co všechno chcete vidět. Tato trasa je především krásná díky tomu, že jdete podél Labe, kde se nachází mnoho vodopádů a kaskád. Jídlo si nemusíte brát žádné, protože se na trase nachází tolik chat s občerstevním, že není třeba brát cokoli sebou.

Poslední aktualizace: 29.8.2013
Špindlerův mlýn - okruh přes Sněžku 2-denní 50,4 km na mapě
Autor: anysek

Příspěvky z okolí Špindlerův mlýn - okruh přes Sněžku 2-denní 50,4 km

Přehrada Labská, Špindlerův mlýn
                         Přehrada Labská, Špindlerův mlýn 19.8.20…
Autem z Teplic do Špindlerova Mlýna přes Jičín a N.Paku a Vrchlabí.…
SKI AREÁL SVATÝ PETR SKIAREÁL Špindlerův Mlýn - novinky z největšího l…
Ski areál Sv. Petr ve Špindlerově Mlýně je výchozím místem čtyř n…
Turistický rozcestník, který se nachází u infocentra ve Špindlerově Mlýně, ukazuje turistům cestu do více směrů. Po značce modré ve…
Uvedená tel. čísla platí pro případ nouze, NE pro zjištění počasí apod.!!!…
Při pobytu ve Špindlerově mlýnu jsme se rozhodli zpestřit únorové…
Špindlerův Mlýn je známým turistickým střediskem v oblasti Krkonoše a v…
Do Špindlerova Mlýna se obvykle jezdí jakožto do výchozího bodu…
Turistické rozcestí leží jižně nad Špindlerovým Mlýnem v blízkosti ski areálu Svatý Petr. Procházejí tudy tyto turisticky…
Lanová dráha Špindlerův Mlýn (Svatý Petr) - Pláně byla zprovozněna v květnu 1947. Tehdy se jednalo o lanovku jednosedačkovou s…
Údolí Bílého Labe považuji osobně za jeden z nejkrásnějších koutů…
Turistické informační centrum, kde návštěvník najde vše potřebné o…
Vyrážíme do hlavního města Krkonoš, do Špindlerova Mlýna Popisovat…
Trochu netradiční trasa na Sněžku ze Špindlerova Mlýna Dlouhým…
Krkonoše mají pro své návštěvníky z hlediska chození jednu velkou…
Na tuto trasu jsme se chystali poměrně dlouho. Plánovali jsme ji…
Špindlerův Mlýn známe zejména jako středisko zimních sportů a letní turistiky. Najdeme zde však i barokní sochu sv. Jana Nepomuckého…
Hlavní turistický rozcestník, který se nachází v centru Špindlerova Mlýna ukazuje turistům cestu do více směrů. Po červené značce ve…
16.8.2016Dnes jsem se rozhodli, protože ještě stále jezdí autobus z Pece…