Štikov - Nová Paka - Kumburk - Nová Paka - Štikov

číslo 1 Hotel Štikov Asfalt 0,0 km
  Základní tábor
číslo 2 Nová Paka Asfalt 1,5 km
  Město v okrese Jičín s 9 tisíci obyvatel. První kamennou stavbou ve městě byl klášter paulánů. Další pamětihodnosti: Dřevěný řeckokatolický chrám přenesený v roce 1930 z tehdejší Podkarpatské Rusi na Husově kopci, farní kostel svatého Mikuláše, Mariánský sloup z roku 1716, Kašna z roku 1814. Slavní rodáci: Krom jiných, český impresionistický básník Jan Opolský, sochař Bohumil Kafka, sochař, restaurátor, řezbář a loutkář Vojtěch Sucharda
číslo 3 Masarykovo náměstí Asfalt 2,0 km
  Pamětihodnosti na náměstí: Kostel sv. Mikuláše - Současná podoba kostela je z roku 1872. Za faráře Aloise Machačky, dochází k nutné opravě kostela při které kostel dostal novou siluetu – štíhlou gotizující věž. Upraveno bylo i průčelí. Práce probíhaly za vedení packého stavitele Františka Wolfa. V roce 1903 byl na místo hlavního barokního oltáře novopackou uměleckou dílnou Antonína Suchardy postaven nový hlavní oltář z pískovce zhotovený podle návrhu prof. Stanislava Suchardy. Sochy sv. Václava a Vojtěcha, stojící na architektuře oltáře, jsou také jeho dílem. Stěny presbytáře byly po obvodu ozdobeny vlysy andělů. Oltářní obraz sv. Mikuláše, od malíře Josefa Kramolína z roku 1793, dostal nový secesní rám. dva empírové boční oltáře sv. Josefa a sv. Anny jsou od Jana Suchardy z roku 1820, oltářní obrazy maloval Josef Papáček. Kazatelna je ve stejném slohu, obrazy křížové cesty jsou z roku 1872. Výzdobu doplňuje myslbekovský kříž z roku 1906, křišťálový lustr a křtitelnice. Ve věži kostela sv. Mikuláše bývalo 5 zvonů. Čtyři zvony byly zrekvírovány za I. svět. války, zbylý „umíráček“ pak za II. svět. války v roce 1942. Od té doby je kostel bez zvonů. Mariánský sloup z roku 1716 Kašna z roku 1814
číslo 4 Městské muzeum a Suchardův dům Asfalt 2,3 km
  Přírodovědné sbírky Městské muzeum v Nové Pace vzniklo v roce 1908. Základem jeho sbírek byly nepochybně unikátní nálezy z oboru geologie, mineralogie a paleontologie. Přírodovědné sbírky muzea čítají tisíce exponátů hornin, minerálů a zkamenělin převážně z okolí Nové Paky a Podkrkonoší. Většinu tvoří broušené "polodrahokamy". Tyto acháty, jaspisy, karneoly, křišťály, ametysty a další drahé kameny jsou vystaveny v Expozici drahých kamenů. Zkřemenělá "dřeva" prvohorních stromů, jichž je zdejší oblast světově uznávaným nalezištěm, najdete v Expozici geologického vývoje. Exponáty z petrologické sbírky, zastoupené různými horninami i minerály, najdete pak v Expozici vulkanismu. Historické sbírky Nachází se v bývalém rodinném domě uměleckého rodu Suchardů. Ve sbírkách muzea jsou vedle klasických sbírek vlastivědného charakteru i pozoruhodné soubory, které byly získány dík dobrým kontaktům s příznivci muzea. Zajímavý celek tvoří soubor knih bývalé obrozenecké knihovny. Během posledních čtyřiceti let vytvořilo muzeum ojedinělou sbírku medijních kreseb, pohlednic a fotografií, které svým způsobem dokumentují činnost edice „Spirit“ a časopisu „Posel záhrobní“, vydávaného Karlem Sezemským. Dalším velikým souborem je sbírka grafiky a knih Cyrila Boudy (syna Anny Suchardové), tvorba rodu Suchardů, grafiky Karla Štiky.
číslo 5 Rozcestí Pod Poštmistrovým kopcem Šotolina 3,1 km
číslo 6 Poštmistrův kopec 3,5 km
číslo 7 Brdo Asfalt 6,1 km
  Vesnice 3 km západně od Nové Paky a trvale zde žije 140 obyvatel. Založení vsi se odhauje na dobu kolem roku 1300, do doby založení Kumburku. Největšího rozkvětu se Brdo dočkalo v 19. století, s rozvojem tkalcovství.
číslo 8 Rozcestí Skalka pod Kumburkem Šotolina 7,0 km
  Křižují se zde dvě trasy červená TZ z Ploužnice do Nové Paky a zelená TZ z Konecchlumí do Levínské Olešnice
číslo 9 Rozcestí Pod Kumburkem Šotolina 7,9 km
  Křižují se tu dvě trasy žlutá TZ ze Syřenovského nádraží na Kumburk a červená TZ z Ploužnice do Nové Paky.
číslo 10 Kumburk Šotolina 8,3 km
  Zřícenina gotického hradu. Hrad založil Markvart z Vartemberka roku 1325. V 16. století byl hrad používán jako vězení. V době třicetileté války ho zpustošili Švédové a roku 1658 byl zbořen na příkaz císaře Leopolda I. V současnosti se o správu hradu stará Sdružení pro záchranu hradu Kumburku. Z věže je výhled na Český ráj a na Krkonoše. Podle pověsti je zde ukryt velký poklad hlídaný kohoutem s ohnivýma očima.
číslo 11 Štěpanice Asfalt 11,6 km
  K vidění je tu sloup se sochou sv. Jana Nepomuckého
číslo 12 Česká Proseč Asfalt 12,8 km
číslo 13 Rybník Mikuláš Asfalt 13,6 km
  Socha sv. Mikuláše
číslo 14 Křížová cesta Asfalt 15,5 km
číslo 15 Hotel Štikov 18,2 km
  Cíl cesty.

Na túru jsme se vypravili z hotelu Štikov. Po zelené TZ jsme došli do Nové Paky. Na Masarykově náměstí jsme si prohlédli děkanství, kostel sv. Mikuláše, kašnu a morový sloup. O kus dál jsme navštívili Městské muzeum a Suchardův dům. Dětem se z expozic nejvíc líbily zkamenělé stromy. Po prohlídce jsme prošli Velkým parkem a dokráčeli až k rozcestí Pod Poštmistrovým kopcem. Odtud jsme se vydali po červené TZ, přes Poštmistrův kopec do Brda. Obec jsme prošli bez zastávky. Prošli jsme kol rozcestí Skalka pod Kumburkem až k rozcestí Pod Kumburkem. Zde jsme odbočili vlevo a po žluté TZ jsme vystoupali k hradu Kumburk. Prolezli jsme ruiny, poseděli, posvačili jsme a asi po hodince jsme se vydali na zpáteční cestu. Na rozcestí Skalka pod Kumburkem jsme však odbočili vpravo a po zelené TZ jsme vykročili ke Zboží. Před Zbožím jsme ale odbočili vpravo, napojili jsme se na modrou TZ a po té jsme došli do Štěpanic. Prošli jsme skrz Českou Proseč, kol rybníka Mikuláše a doťapali až do Nové Paky. Zde jsme si prohlédli křížovou cestu a pak už jsme mastili jen do Štikova na hotel.

Poslední aktualizace: 9.4.2015
Štikov - Nová Paka - Kumburk - Nová Paka - Štikov na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Štikov - Nová Paka - Kumburk - Nová Paka - Štikov

Nová Paka, Štikov - Pecka - Nová Paka, Štikov
Základní tábor jsme vybudovali v hotelu Štikov u Nové Paky. Vyšli js…
Štikov, místní část Nové Paky-kaple Nejsvětější Trojice
Při projíždění Podkrkonoším z městečka Pecka nebo Lázní Bělohrad do Nové…
Při cestování Podkrkonoším spojeném s návštěvou Českého ráje, Krkonoš nebo…
Na ulici Legií č.30 před železničním mostem ve směru na Jičín se naproti…
Směřujeme do Podkrkonoší, do Nové Paky, za vůní benzínu, za motorovými…
Nová Paka - Auto-Moto Museum, Autogalerie V.I.T.V.A.R.
Muzeum historických automobilů a motocyklů najdeme v prostorách areálu…
V Kotíkově ulici v Nové Pace nedaleko autobusového nádraží po levé straně ve směru k silnici Praha - Špindlerův Mlýn nám na budově…
Turistický rozcestník, který se nachází mezi podjezdem a kruhovým objezdem, ukazuje turistům cestu do tří směrů. Po modré značce ve…
Přírodní park Sýkornice má rozlohu asi 4 ha a jak se dozvíd…
Nová Paka leží v Severních Čechách, jihozápadním směrem od města Vrchlabí.…
Přírodní památka Novopacký vodopád
Přírodní památka Novopacký vodopád byla vyhlášená v roce 1980 na rozloze …
Přibyslav - obec jihovýchodně od Nové Paky, historicky doložená roku 1654. Při silnici se v soukromé zahradě nachází smírčí kříž,…
Nová Paka - kostel sv. Mikuláše
Novopacký původně gotický farní kostel sv. Mikuláše se nachází v rohu náměstí T. G. Masaryka. Prvně je zmiňován roku 1357. Barokní…
Vydáváme se z náměstí v Nové Pace a držíme se zelené turistické značky. Za Novou Pakou se zastavujeme u studánky Elixír života.…
Barokní kaple Bolestné Panny Marie, byla postavena v letech 1700-1709 na místě menší starší Kapličky. Kaple byla vystavěna na…
Přirozené centrum města, náměstí T. G. Masaryka, nabízí k vidění několik…
Nová Paka – venkovní geologická expozice Zkamenělá dřeva
Při procházce Novou Pakou, v horní části parčíku mezi ulicemi F. F.…
Zkamenělý strom (araukarit), který byl nalezen v roce 1953 při stavbě Sportovního areálu je umístěn ve vitríně vedle Suchardova domu…
Městské Muzeum v Nové Pace bylo založeno v roce 1908, tehdy bylo zřízeno v…
Nová Paka - dominantou města je klášterní kostel Nanebevzetí Panny Marie,…